Pomalý pád

Pomalý pád

Anotace: Něco pro fanoušky SGA...všichni pracují na Atlantis tak idilicky...co když je ale někdo trochu jiný? Užíjte si...

Pomalý pád

Dobrý den, komukoliv kdo slyší tento záznam. Chci vám povědět příběh pádu. Příběh pádu jednoho města. Skupiny lidí, která ho chtěla chránit. Před čtyřmi lety jsem společně s další více než stovkou těch nejlepších mozků planety Země prošel zařízením zvané Hvězdná brána. To vy ale zajisté musíte vědět. Pokud totiž posloucháte museli jste nalézt to co zbylo. Byli jsme vybráni pro zkoumaní pokročilé technologie, která mohla na Zemi způsobit opravdovou technickou revoluci.

Po čtyři roky jsme s více či méně úspěchy přežívali. Výsledky byli impozantní. O to neuvěřitelnější je to že jsme nakonec neuspěli. Neuplynul měsíc, kdy nezahynul aspoň jeden člen personálu. Nejhůře jsme nesli smrt Dr. Becketta a dr. Weirové. Tyto vůdčí postavy byli většinou našimi vzory. Co se stane když umře váš vzor? Jak to na vás dopadne? Nebylo to lehké. Někteří, zvlášť z řad Mariňáků, tvrdili, že Beckett i Weirová jsou stále na živu. Kdo by tomu ale věřil?

Vy ale chcete slyšet proč asi nyní stojíte v troskách toho co bylo kdysi bájnou Atlantis. Zabil nás vlastní pocit nepřemožitelnosti. Vyhráli jsme přece tolikrát nad Wraithy. Asuřanské Repliky jsme zlikvidovali díky plánu dr. McKaye. Někteří mluvili o nějakém klonu těch wraitských brouku. Ale kdo by tomu věřil?

Čtyři roky. Zavření daleko od rodin. Doslova v jiném světě. Prostor vaší ubikace je najednou tak malý. Nemůžete nikam utéct. A smrt. Ta na vás dýchá doslova z každé příhody. Můžeme sice uctívat naše hrdiny jako jsou Sheppard, ten emzák Ronon nebo arogantní Mckay, ale kdo nás zachrání před sebou samými? Oni? Kdepak.

Pracoval jsem pod Dr. Zelenkou. Byl to dobrý chlap. Atlantis bylo město bájných Antiků. Dnes již dávno povznesených. Samotné město skýtalo snad stovky laboratoří, které přímo žádali o prozkoumání. Měl jsem za sebou zkoumaní replikátorského stroje, zkoumaní hyperpohonu města i jeho vlastní obrany. Jednoho dne jsem prozkoumával spodní část města. Podle mapy města tam měli být laboratoře, které zkoumali využití hornin jako alternativního zdroje. Nerozuměli jsme tomu úplně přesně. Všem to totiž připomínalo využití fosilních paliv jako se na Zemi používá už X let. Nakonec jsme laboratoř zapečetili jako neužitečnou a zbytečnou k použití.Ale to byl jejich omyl.Já chtěl ve výzkumu pokračovat. Antikové nemohli být tak hloupí. Nakonec jsem však ustoupil. Zelenka mě dokázal vždy ocenit. Ostatní? Nikdy

Když na Atlantis vypukla karanténa byl jsem v oné spodní časti města. Laboratoř mě přitahovala. Věděl jsem, že jde o víc než o palivo. Muselo. Když se začali zavírat únikové východy, rychle jsem zkusil otevřít zapečetěné dveře. Netrvalo to ani vteřinu a otevřeli já proklouzl dovnitř načež se s hlasitým bouchnutím zavřeli. V batohu jsem měl naquadahový reaktor. Netušil jsem proč ho vzít. Jako by mi 6. smysl říkal „Prostě ho, sakra, vem!“

Viděl jsem za sebou tu spoustu práce. Dny, kdy ze mě všichni dělali hlupáka. Dny plné ponižovaní, i když jsem zastal mnohem více práce než ostatní. Neměli jste to nikdy dělat. Už tehdy započal váš pomalý pád. Chci vám dokázat, že na to mám. Začal jsem prohledávat část té databáze, která vedla záznamy o laboratoři. Samozřejmě díky karanténě byl proud všude vypnut a proto mi tak slušně pomohl naquadahový reaktor. Pro jistotu jsem si ve zbrojnici vypůjčil i tenhle Model 9. Zásobník pojme patnáct nábojů, ráže 9mm parrabellum. Je to ale jen abych měl pocit bezpečí. Jakmile dokončím tenhle výzkum, bude ze mě hvězda. Už žádné úšklebky a pohledy plné výsměchu.

V laboratoři jsem byl víc než hodinu, když v tom se začala spouště autodestrukce. Co se sakra děje? Tohle přece v plánu karantény není. Vzápětí mi došlo, že to Mckay, když se rýpal v nastavení karanténních opatření města tam musel tenhle příkaz dát. Všichni si nejspíš myslí, že karanténa je způsobena prostředím planety. No aby ne, když jsem to do toho programu připsal. S destrukcí jsem ale nepočítal. Když se ale zapnula začali ožívat i panely laboratoře.

Chci klid na práci a teď se to zrovna hodí.

Postupně jsem přišel co mělo znamenat to že se panely rozsvěcují. Město měla skript pro sebedestrukci již dříve. V této laboratoři mělo jít ale o zničení velké části planety jenom díky výbuchu města. To ale přece není možné. Samotné město by nemohlo zničit přes 3 planety.
Postupoval jsem dál a usmíval jsem se čím dal víc. O ano. To jsem hledal. TO znamená to alternativní využití nerostů. Energie, kterou vytvoří výbuch Atlantis rozpoutá řetězovou reakci, která sice smaže město ale i veškeré nepřátelé, ano jako bonus i planetu. Asi na konci první třetiny pláště je nějaká nerostná surovina, která je za jistých okolností prudce výbušná. A takové přetížení ZPM plus následně naquadahové reaktory. Hmm, to zní zatraceně krásně.

To jsem přesně hledal. Bude ze mě hvězda. Už nebudou žádné úšklebky a pohledy plné výsměchu.

Už žádné pohledy.

Tušíte správně, celé si to od začátku nahrávám. Chci aby jste všichni věděli jak oni byli hloupí a přišli tak o vše na čem čtyři roky pracovali. Nyní jen počkám až autodestrukce doběhne do poslední minuty. Pak zadám pár příkazů do konzole. Prakticky jen nasměruji výbuch. Armáda používá směrové výbušniny taky hodně dlouho. No a já za výbušninu použiji celé Atlantis. Romantika.

Minuta.

Tvůj pomalý pád nic nezastaví. Můžeš křičet z plných plic Atlantido. Nic tě nezachrání. Tvoji hrdinové jsou uvěznění jako myši. Myši v pasti.

Píši těch posledních pár příkazů do konzole.

30 vteřin. Přeji vám všem klidné spaní.

20 vteřin. Ohňostroj začíná.

10 vteřin Odpusť Atlantis.
.
.
.
.
.
.
Dveře laboratoře se rozletěli pod náporem plastické trhaviny C4. Jak to, že se nic nestalo? Chmátnu po pistoli. První jde dveřmi Mckay. „Ne, ty mě nezastavíš!“ Mačkám opětovně kohoutek pistole. Co se to sakra děje? Proč tě nemůžu zabít? Ty máš být mrtvý!!!
Za Mckayem vchází voják, zkouším střílet i na něj ale on je rychlejší. Vidím jen letící včelku ráže 6.56. Zasahuje mě do hrudi. Cítím ji v sobě. Je horká a prošla plící. Dýchá se mi ztěžka. Krev mám v ústech.

Umírám.

Ptáte se proč?

Jen jsem chtěl, aby jste se mi přestali smát.

Dodatek k případu Karantény: Přišli o jednoho vědce Zelenkova týmu. Po skončení karantény jsme ho našli ve své ubikaci mrtvého. Na zemi ležela krabička od léků, které bral kvůli depresím, plus další halucinogeny, které si nejspíš přinesl z poslední návštěvy na zemi. Našli jsme i video, na kterém prohlašuje, že ví jak zničit planetu. Video jsme konzultovali s dr. Mckayem a dr. Zelenkou. Oba tuto možnost vědecky vyvrátili. Vědec nejspíše trpěl maniodepresivní psychózou. Doktorka Kellerová určila jako příčinu smrti předávkovaní se léky. Všichni ztráty této posily týmu litujeme.

Podepsána Carterová
Autor David Janovský, 01.02.2008
Přečteno 721x
Tipy 5
Poslední tipující: hybridka22, Alex Foster, Eclipse
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Pěkné, zase hezky dotažené posledním odstavcem.

03.08.2011 23:21:00 | hybridka22

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí