Vlci

Vlci

Anotace: Inspirovala jsem se svým snem. Kritizujte, myslím, že to neni nějaká tuctovka i když nevím, jestli patří zrovna do téhle kategorie

Ta noc byla jasná a chladná. Les šuměl a od vloček sněhu se chladně odrážel třpyt měsíčního svitu. Měsíc v úplňku svítil neobyčejně jasně a pruhy toho chladného namodralého světla zkrášlovaly kmeny stromů. Čerstvý sněhový poprašek byl dosud neporušen a všude panoval klid a ticho, jež se tísnivě vlévalo do celého těla stejně jako chlad.
Od úst mu vycházely obláčky páry. Chlad lednové noci se mu rozléval po těle zabaleném v zeleném kabátu. Zachumlal si krk do límce až po uši a rozhlížel se. Kroky těžkých bot zakřupaly ve sněhu a náhle ustaly. "Tady to půjde" řekl si.
Sundal ze zad těžký batoh, otevřel ho a vytáhl železnou sklapovací past. Železo se v tom měsíčním svitu tak podivně matně a chladně zalesklo, až mu z toho přeběhl mráz po zádech. Koutkem oka zahlédl mihnoucí se stín. Trochu ho to zneklidnilo, poslední dobou bývá podrážděný. Ale co, to jen přelétl nějaký pták.
Natáhl tedy past a s křupáním, rozléhajícím se na desítky metrů daleko, opustil to místo.
V dálce se ozvalo zavytí, muž zneklidněl a jeho vysoká statná postava se zastavila. S chvějícím se dechem se ohlédl kolem sebe, ale viděl jen stromy, nádherně se třpytící sníh a své stopy v něm.
Šel tedy dál. Za zvuku křupání sněhu se zahloubal a přestal vnímat své okolí. Už byl skoro na okraji lesa, když v tom kolem něj začala pobíhat smečka vlků. Teď už byl značně nervózní, záda mu polil chladný pot. Nevěděl co má dělat, dal se tedy na útěk. V panice byl ale dezorientovaný a místo aby běžel ven z lesa, nořil se stále hlouběji do jeho temného nitra. Šum stromů neustával a tichou krajinou zazníval nyní zběsilý štěkot a zrychlený dech oběti.
Běžel už dost dlouho, ale sníh a těžké oblečení i batoh ho znavily. Opouštěly ho síly, nemohl popadnout dech. Nedíval se bohužel pod nohy, a tak než si toho stačil povšimnout, šlápl do pasti a ta sklapla. Nohou mu projela řezavá bolest a padl k zemi. Obláčky páry stoupaly od těla svíjejícího se krutou bolestí. Beznaděj naplňovala každý kout jeho duše. Tenký pramínek krve stékal do sněhu a vytvářel v něm rudou skrvnu. Šelmy se blížily a lesem zazněl poslední výkřik člověka, tak krutého a nelítostného k přírodě. Však ona mu vše oplatí...
Autor Evil Queen, 23.06.2008
Přečteno 411x
Tipy 3
Poslední tipující: Sádlo Zkrysy, BluePsycho, Grafomanická MIA
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Námět zajímavý. Dobrá představivost. Na povídce ještě víc zapracovat. Zdá se napsaná hurástylem. Sníh příliž často křupá. Ohlédnem se dozadu, ale rozhlédnem se kolem. Ta noc byla jasná a chladná. Příliž mnoho chladu. Proč byl rozmrzelý?? Vysvětlit. Šum stromů neustával a tichou krajinou.. stromy šumí ve větru a tak nemohlo být ticho.
V noci lovci kožešin, pasti nekladou. Bez pušky nevychází. Vlci napadají člověka jen ve filmech. Ve volné přírodě se člověku raději vyhnou.
Chce to povídku přečíst vícekrát a opravovat, skracovat, hledat zajímavé přirovnání, než se pustí do světa.

01.05.2012 01:59:36 | kolinko

To je moc povedené, přijde mi to hodně zajímavý :) Taky mě nikdy nenapadlo inspirovat se ve svých snech ... Vážně moc pěkný :-) Jinak díky za chválu mé povídky ( Pouto ) a máš pravdu, námět nebyl nijak originální, ale já se o to ani nesnažila. Byla to spíš taková oddechovka, která mě napadla. Navíc to bylo Fanfiction na určité anime a to zrovna k tomu sedělo. Ale díky, chvála mě vždycky potěší :)

10.08.2008 19:25:00 | xxTlouie

Líbí... a moc=)

08.08.2008 20:45:00 | Sádlo Zkrysy

Tuctovka to opravdu není, myslím, že je to moc povedené!
Poslední věta celý příběh nádherně dotahuje.
Ale možná by to chtělo lepší název, který by tomu dodal grády....ale Vlci můžou být, koneckonců, proč ne..?
Jinak miluju ,,zimní" povídky :o)).

31.07.2008 19:33:00 | BluePsycho

No vždyť ta poslední věta tomu dodává grády!

28.06.2008 22:13:00 | Grafomanická MIA

Jejda, poslední větu bych smazala, ale jinak je to dobré... Líbí se mi námět, upřímně řečeno mě ještě nenapadlo hledat inspiraci ve snech, očividně to není tak špatný nápad.Sny jsou odrazem našeho podvědomí, docela by mě zajímalo na co jsi myslela, když se zdálo o tomhle=)

28.06.2008 16:11:00 | Červená a černá

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí