Herbert Poulinny-Dědictví

Herbert Poulinny-Dědictví

Anotace: Bude to soubor povídek o jednom detektivovi

Poulinny seděl ve své kanceláři a náhle někdo zaklepal. ,,Dále"řekl znuděně. Do kanceláře vešla sekretářka Berta Howardová. Byla to čerstvá důchodkyně a k Poulinnymu chodila ráda. Vždy mu pomohla z odepsáním na nějaké dopisy, sepisovala hlášení který jí policista ve výslužbě diktoval. Když vešla řekla:,,Je tu pan Olliver Grant." ,,Dobře pošlete ho dál." Do místnosti vešel tak čtyřicetiletý muž s velikým, dobře pěstovaným knírem a podsaditou postavou.
,,Poulinny." řekl detektiv podávaje Grantovi ruku. ,,Grant" odpověděl muž sklesle. ,,Co se děje pane Grante?" zeptal se Poulinny ,,Někdo, někdo mi zabil manželku-usekl-ehm-usekl jí hlavu." řekl, Grant a rozbrečel se. ,,Pane Grante jak to bylo dále jak?" ,,No večer měla Bety asi hovor půl hodiny. Myslím že si volala s mužem, mluvili o penězích. Když zavěsila byla rozčilená a šla si lehnout. Já se ještě chvíli díval na televizi. Pak jsem si šel lehnout a ona tam nebyla, usoudil jsem že šla na toaletu zadním výchdem z ložnice. Toaleta byla zamčená a zevnitř hrála nahlas muzika. Pak jsem usnul. Když jsem se ráno probudil v ložnici nebyla. Myslel jsem že šla dělat snídani a šel jsem na toaletu zadním vchodem. Když jsem vešel ona tam byla bez hlavy na zemi vedle ležela zkrvavená sekera a špalek. Sejf v kuchyni byl otevřený ale většinu její výhry měla na účtě. Já mám dědit."
,,Promiňte, jaké výhry?" zeptal se Poulinny. ,,V pátek vyhrála pět set tisíc liber." Při vyslovení té částky Poulinny zakolísal. Pět set tisíc přemýtalo Poulinnymu v hlavě. ,,Dobře večer se zastavím" řekl a když Grant odešel zívl si.

*******************************************************

Večer kolem osmé se Poulinny dostavil i s policejním poručíkem ke Grantovu domu. Poulinny zazvonil a otevřít přišla postarší, plnoštíhlá žena. ,,Vy jste ten detektiv?" zeptala se roztřesným hlasem. ,,Ano, Poulinny jméno mé." řekl. ,,Á detektive pojďte. Tady je tělo." řekl a vedl je úzkou chodbičkou do koupelny. Když vešli a poručík viděl tělo bez hlavy běžel k záchodu kousek za tělem a zvracel. ,,Smím se zeptat kdo je ta žena co nám přišla otevřít?" zeptal se Poulinny klidně. ,,Je to naše služebná, hodná paní, ta by v životě nic takového neudělala, jmenuje se Blinnedová ." odpověděl Grant. ,,Dobře smím prohledat ložnici?" zeptal se detektiv. ,,Jistě." kladně odpověděl Grant. Když Poulinny zvedl matraci na které spal objevil krabičku silných prášků na spaní. ,,Bleaku..." řekl Poulinny poručíkovo jméno ,,...půjdete se zeptat do nejbližších lékaren kdo kupoval prášky na spaní. Velmi silné prášky na spaní.

*******************************************************

Když Poulinny odcházel potkal poručíka. ,,Kdo myslíte že to udělal?" zeptal se Poulinny poručíka. ,, Když jste mi vyprávěl že prý má Grant dědit čtyři sta tisíc liber je to jasné. Udělal to Grant."

*******************************************************

Když přišli na policejní stanici nechal si Poulinny vystavit zatykač na .................. paní Blinnedovou. ,, Jak to?" zeptal se poručík.
,,Příteli podívejte to jsem našel na stole u pana Granta..." řekl Poulinny ukazujíc závěť. ,,...paní Blinnedová pod pohružkou zavraždění jejího muže jí donutila aby přepsala závěť a vše dědila ona. Poté jí místo vitaminů podsrčila prášky na spaní, odtáhla jí do koupelny kde jí zabila." řekl a poručík na něj překvapeně zíral. Náhle zazvonil telefon. ,,Pro pana Poulinnyho." řekl ten policista. ,,Haló, detektive paní Blinnedová se zabila když zjistila že se ztratila závěť mojí ženy, Prostřelila si hlavu!" řekl Grant.
Poulinny odpověděl: ,,Vy nebudete dědit, měla dědit služebná!"
Autor 7Anno&nnym7, 24.03.2009
Přečteno 630x
Tipy 11
Poslední tipující: Robin Marnolli, david66, Bíša, dropik, Aghata Christie, Květka Š., danaska, Tlustoprd
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

slušný, fajn závěr.

19.01.2013 06:13:52 | Robin Marnolli

Už se těším na dálší díl :-)

31.08.2009 14:09:00 | david66

Postava detektiva je docela vydařená. Jinak ten příběh by potřeboval důmyslnější zápletku. Ale je ti dvanáct, takže na tvůj věk to není špatné. Možná by to chtělo nejen psát, ale i více číst. Ale tip dávám ráda.

24.03.2009 14:33:00 | danaska

Pěkný

24.03.2009 10:00:00 | Tlustoprd

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí