Ženy a dívky, se kterými jsem chodil

Ženy a dívky, se kterými jsem chodil

Anotace: Trochu mystická krátká povídka o smrti.

Když Larry Graves otevřel svůj textový editor a nadepsal na první stránku tučným písmem „Ženy a dívky, se kterými jsem chodil“, pomyslel si, že to bude až příliš krátké a zdrcující psaní. Na tento nápad ho navnadila zmínka v časopisu Styl, který četl u kadeřníka, který mu mimochodem vytvořil na hlavě něco opravdu ohavného. Ve svém studeném bytě proto procházel kolem zrcadel jedině v huňaté beranici, ve které sice vypadal jako přezrálý sob, ale alespoň neviděl ty až příliš zkrácené vlasy, vytvořené nedbalostí zaujatého holiče.

Kdo byl Larry Graves? Když jej policisté našli mrtvého v domě jeho bytu, kde svojí prostřelenou hlavou tiskl několik desítek tlačítek počítačové klávesnice, jeho japonský počítač i po týdnu stále fungoval. Zatímco ovšem těsně po skonu, psala jeho hlava do otevřeného textového editoru dlouhou řadu G, po týdnu tuto klávesu vylitá krev zcela zničila.
Vedle jeho psacího stolu se válela teplá beranice, odjištěná pětadvacítka, vybitý mobilní telefon a telefonní číslo na žlutém papíře. Textový editor, který policejnímu vyšetřovateli Billu Bealsovi nabídl 1041 stránek se samými „géčky“ v sobě ovšem v úvodu schovával i pár vět, které mrtvý Larry Graves napsal v posledních minutách svého života. Celá předsmrtná taškařice začínala nápisem „Ženy a dívky, se kterými jsem chodil“.

Manželka Larryho Gravese Nina byla té události již téměř deset let po smrti. Jeho osudová žena zemřela brzy a velice nečekaně na rakovinu prsu. Larrymu nikdo nezbyl a Billy tedy nemohl požádat svého podřízeného, aby obstaral informace pozůstalým. Ano, Larry Graves byl velice osamělý člověk.

Syn Billyho Bealse nikdy nepochopil, co se jeho otci stalo a až nostalgie, která jej přepadla na tátově pohřbu, jej donutila jednat. Věděl, že jeho náhlé úmrtí muselo mít spojitost s případem toho starého vdovce, který se sám odstřelil u počítače, když si psal seznam dívek, se kterými v životě chodil. Podle jeho otce to byla krásná tabulka, v níž dost zajímavě popisoval tři své dívky, s nimiž ve svém životě trávil čas. Co na nich bylo tak zajímavého, se svému synovi již nesvěřil.
Vloupání do otcovy pracovny bral syn nebožáka Billyho Bealse jako vlastizradu. Otevírat jeho notebook, soukromé spisy, v nichž si popisoval své skromné poznatky k policejním případům a hrabat se v jeho sbírce Rubikonů, se mu ani trochu nelíbilo. Přesto si v laptopu našel dokument s případem Larryho Gravese a nestačil se divit, co se skrývalo v dokumentu „Ženy a dívky, se kterými jsem chodil“.
Tři úhledné tabulky se jmény, fotkou z minulosti a fotkou aktuální, telefonními čísly, datumy narození atd. Krásný dokument i co se týče úpravy. Barevné pozadí v květinovém stylu dodávalo na hezkém podzimním stylu.

První dívka byla známá svlékací propiska, kterou Larry nejspíš nosil v kapse jako malý. Datum narození nebyl vyplněn, ale jméno bílá mosazná propisovačka měla – BloodyMary.
Druhá dívka Billyho syna překvapila. Fotka nevzhledné nafukovací panny postrádala veškeré údaje a dokonce ji Larry ani nijak nepojmenoval. V kolonce se vyskytovala jen fotka z minulosti.
Třetí žena byla Larryho zesnulá manželka Nina. Data byla sepsána jen zběžně (1973 – 1997) a fotka z minulosti nabízela pohled na opravdu krásnou dívku s plavými vlasy. To, co synovi Billyho Bealse vyrazilo dech, byla současná fotka, na níž byla černožlutá kreslená lebka, která se svým tvarem doopravdy podobala kulatému obličeji Larryho ženy.

Starý Billy Beals byl za svého života vychytralý lišák a proto, když v dokumentu, na němž zemřel Larry Graves, uviděl fotku lidské lebky, vyhledal si ve spodní kolonce číslo, které bylo uvedeno, jako kontakt na zesnulou ženu Larryho Gravese a vytočil jej na své zánovní Motorole.
Jen, co se ve sluchátku ozvala ženská slova: „Nina Gravesová, prosím,“ upustil kardiak Billy telefon a zemřel na místě na následky infarktu. Manželka se synem jej našli, jak leží ve své pracovně na zemi a nedýchá.
Syn Billyho Bealse, Jimmy, zemřel dva týdny po svém otci na zastavení srdce též v otcově pracovně. Jeho matka a zároveň vdova po Billym si pár hodin poté podřezala žíly.

Přesně v ten den před deseti lety navštívila těžce nemocná Nina Gravesová odborníka na zvukové efekty, aby do mobilu jejího manžela nainstaloval jeden výstřelek z nové doby, který by mu měl zajistit, aby na ni nikdy nezapomněl. V náhlém záchvatu nemoci to ovšem manželovi nestihla říci…
Autor lichtenberg, 26.07.2006
Přečteno 792x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Je to mazec, má to atmosféru a pointu a to je, aspoň podle mého názoru, u detektivních příběhů nejdůležitější.

20.09.2006 08:24:00 | Gina Rocca

Jední slovem, výborný...

12.09.2006 13:44:00 | Daniel S.

Jedním slovem, výborný...

12.09.2006 13:44:00 | Daniel S.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí