Noční zabiják-5

Noční zabiják-5

Anotace: Část pátá závěrečná

Major René Syrový otevřel překvapením ústa dokořán a uskočil rychle do strany. Vzápětí zaznělo několik explozí, po kterých se auta zahalila do plamenů a dýmu. Do toho se ozvaly výkřiky zraněných policistů, zatímco jiní leželi bezvládně na ulici. Syrového tlaková vlna odhodila, přičemž cítil, jak mu stéká po těle krev. Zároveň pociťoval palčivou bolest v pravé noze a v boku. Jeho snahou bylo plížit se k nejbližšímu tělu ležícího policisty. Ze zatnutými zuby se k němu dostal. O chvíli později přes šlehající plameny a dým spatřil kolem předku auta jedoucí model tanku. Vytřeštil oči v okamžiku, kdy se věž modelu natočila na něho.
Ruka v černé rukavici svírala joystick, zatím co druhá se dotýkala několika tlačítek na klávesnici. Na obrazovce bylo vidět dvě ležící postavy. Ukazováček levé ruky stiskl jedno tlačítko. Obraz na monitoru přiblížil detailně tvář jednoho z mužů. Palec ruky spočinul na horní části joysticku a dotkl se jednoho z několika tlačítek.
Major se strnule díval do hlavně, která na něho mířila. Zmocnil se ho pocit, jako by ho někdo upřeně pozoroval. A to byla pravda.
Chladné oči přes obrazovku sledovaly jeho tvář. Palec se nehnutě dotýkal tlačítka na vrchu joysticku. Pak bylo tlačítko stlačeno. Ve tváři na obrazovce se objevila bolestivá grimasa. Jak hlava klesala, tak se skláněla i hlaveň.
Mezi policisty propukla panika. Od hořících aut utíkali všemi směry a někteří se pokoušeli odtáhnout co nejdále zraněné kolegy. Po chvíli velkou rychlostí projel mezi dvěma zničenými auty model tanku. Věž natáčel všemi směry a vzápětí se na konci jeho hlavně objevily záblesky znamenající střelbu. Poté opět vypálil na všechny strany čtyři raketky, načež zazněly další exploze. Tank se pak rozjel rychle ulicí, po které prchali všemi směry policisté. Na konci této ulice pomalu jel transportér, který měl otočnou věž a v ní dělo. Model počal rychle kličkovat, přičemž se z něho začal valit hustý bílý dým, který zanedlouho zahalil široké okolí. Policisté se vzápětí rozkašlali dráždivým kašlem.
Strážmistr Václav Kautský pozoroval, jak zdravotníci a policisté v běhu nosí zraněné kolegy do sanitních aut. Jiní zase zaháněli zvědavé lidi do sousedních ulic nebo do vchodů domů. Zakrátko se objevili policisté, kteří běželi a kašlali.
„Ten tank vypustil dýmovnice a nějaký svinstvo..!“ křičel jeden policista.
„Jede sem! Utíkejte!“ vykřikl jiný.
Ulice byla náhle liduprázdná. Sanitní vozy rychle odjely a policisté se poschovávali všude možně. O chvíli později se objevil model tanku. Jel rychle a otáčel věž neustále do stran. Kautský se skryl za hromadu písku a přitom o něco dále uviděl stojící buldozer. V hlavě se mu zrodil nápad. Rychle se k buldozeru rozeběhl. Rukojetí pistole rozbil sklo kabiny a otevřel ji. Usedl na sedačku a přes drátky jej nastartoval.
Na obrazovce monitoru se pojednou objevil přibližující se předek buldozeru. Ruka pevně stiskla joystick.
Kautský postřehl, jak se věž natočila jeho směrem a hlaveň se zdvihá nahoru. Za řídícím pultem se přikrčil. Poté přední sklo kabiny roztříštila kulka a další ho zasáhla do ramene. Vykřikl bolestí, ale řízení buldozeru nepustil. Přes prostřílené sklo kabiny viděl model tanku, jak jede do strany. Natočil rychle buldozer tím směrem. Pak pocítil náraz a vzápětí se ozvalo rachocení, které skončilo po několika desítkách metrů pádem modelu přes proražené zábradlí do řeky.
Obrazovka ztemněla. Prsty nehybně spočinuly na tlačítkách. Pak se ruce sevřely v pěst a několikrát udeřily do panelu.
„To vám nedaruju!!“ ozval se výkřik v nitru velké dodávky, která se o něco později rozjela poklidnou ulicí, zatímco v dálce bylo slyšet houkání sirén.
KONEC?
Autor fungus2, 27.10.2006
Přečteno 366x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Třeba na tohle já a nebo někdo jiný napíše pokračování. Někdy zlo není bohužel potrestáno hned. V příštím seriálku otevřený konec nebude.

29.10.2006 13:59:00 | fungus2

No jo, ale tys ten konec nechal otevřený...nemělo by zlo být potrestáno?! ale teď mne napadla otázka, na kterou v žádném díle není ani náznak odpovědi : Proč to ten šílenec dělal???? jen z radosti z ničení a zabíjení? to mi řekni a budu spokojená...(:-))

29.10.2006 13:25:00 | Mara*

Díky. Každý seriálek má svůj konec. Časem tady odpublikuji i jiné seriálky.

27.10.2006 07:47:00 | fungus2

Škoda že už je konec. Dost se mi to líbilo. Rád bych ti k tomuhle dílku napsal něco víc, ale byl jsem teď jak víš na Písmákovi a je mi dost smutno. Četl jsem tam díla jednoho fanatického neumětela s napoleonským komplexem a možná i politickými ambicemi a je mi tak nějak divně. Já se vrátím...

27.10.2006 04:31:00 | Chocholoušek

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí