Cesta za Mokele Mbembe

Cesta za Mokele Mbembe

Anotace: Do ruky jse mi dostal deník z jedné výpravy z roku 1902. Výpravu vedli dva britští vědci Jonathan Woorf a sir George Hanton. Neptejte se jak jsem k tomutu deníku přišel, ale věřte, že jeho pravost je ověřena. Dr. Jakub Vanderey

3. května 1902

Nevěřil jsem tomu, když mi George řekl o tom, co chce podniknout. Hon na nějakou obludu, kterou viděli domorodci. Přesvědčil mě fakt, že výpravu sponzoruje naše vláda. Viděl jsem v tom také možnost rozšířit si své vědění a tak jsem nakonec svoji účast potvrdil. Tak jsem se ocitl zde v nitru Afriky a čekám co se bude dít dále. George zatím získává od místního obyvatelstva nějaké informace a také průvodce, kteří by nás zavedli do džungle na místo kde toho "netvora" zahlédli. mě nezbývá nic jiného než čekat jak George se svým vyjednáváním dopadne.

4. května 1902

Jsme připraveni vyrazit. Nejsem zrovna nadšen tím, koho George sehnal jako našeho ochránce. Kromě deseti domorodců s námi také jde nějaký německý lovec. Myslím, že se jmenuje Kurt nebo tak nějak. Každopádně je to nesympatické individuum s násilnickými sklony. Jeho chování k nám a hlavně k našim černým průvodcům je prostě neomluvitelné. I on věří v existenci netvora. Podle popisu, který jsme od domorodců dostali, se jedná o nějaký druh dinosaura, živícího se jak zelení tak i masem. Mě osobně se výskyt takového tvora v našich časech vůbec nezdá.

7. května 1902

Po dlouhém putování jsme dorazili do malé vesničky. Doplnili jsme si zásoby a vydali jsme se dále na sever. ...došlo k roztržce mezi...a nakonec ho zabil. Bylo to hrozné a nemohli jsme proti tomu nic dělat.

12. května 1902

Našli jsme mrtvolu nám zcela neznámého zvířete. Podle našich úsudků se jedná o jakýsi druh mědvěda. Tělo má délku přibližně dva metry a deset centimetrů a na výšku mohl mít něco málo přes metr. Tlamě dominují dva velké tesáky. Opravdu fascinující zvíře! Jeho zkoumáním jsme strávili skoro celý den a všechny poznámky má George sepsány a uschovány u sebe. Náš německý druh se projevil jako zkušený zoolog a byl nám velmi nápocný při zkoumání těla.

25. května 1902

Zastavili jsme se v rybářské osadě. Cestou jsem nakreslil podle našich černých průvodců obrázek zvířete po kterém pátráme. Říkají mu mokele mbembe což se dá přeložit jako "ten, který zastaví proud řeky". Obrázek jsem ukázal rybářům a ti se vyděsili a už se s námi nechtěli bavit. Akorát jeden starý rybář nám řekl, že máme jít k řece Saombo. Prý tam můžeme na netvora narazit. Vydali jsme se tedy tím směrem.

1. června 1902

Dorazili jsme k řece. ...mrtvé tělo hrocha, kterého něco obrovského zabilo. George a domorodci si myslí, že to byl právě mokele mbembe. Jestli je to pravda tak proč ho nesnědl? Jeho masožravost je tedy spíše výmyslem domorodců. Rozhodli jsme se jít proti proudu řeky.

13. června 1902

...něco příšerného! Přišli jsme o tři černochy. Vzdalujeme se od řeky. Pryč od nebezpečí! ...George se pohádal s Schieberem...rvačka...George se zlomenou rukou.

14. června 1902

Georgova ruka je opravdu zlomená. Schieber s námi nemluví a spí dál od nás. ...nejistota nás ubijí...zohavené tělo...

20. června 1902

Myslím si, že jsem zahlédl létající ještěry! Jeden z černochů, kteří nám ještě zbyli, si zase myslí, že to byli velcí netopýři. Ať to bylo co to bylo jsem rád, že je to pryč.

23. června 1902

Před dvěma dny na nás zaútočili létající ještěři. Po jejich útoku jsme přežili jen dva, já a Schieber. Nespím. Nemůžu. Chci domů, ale Schieber chce pokračovat dál. Vyhrožuje mi, že mě jinak zabije jestli s ním nepůjdu.


Konec deníku. Omlouvám se za neúplnost, ale v deníku chyběly stránky a navíc některé věci nebyly čitelné. Překládal jsem z originálu rovnou do češtiny. Zde ještě dokládám pár vět z výslechu, který pochází z 2. července roku 1902, aby byl tento příběh úplný.

Viděl jsem ho...zabilo ho to...musím podat zprávu...existuje.

To jsou útržky z výslechu jistého pana Johna W. Jsou psány francouzsky a z toho usuzuji, že výslech s panem Johnem W. byl uskutečněn někde na území dnešní Republiky Kongo. Tento text přeložím ještě do francouzštiny, němčiny a ruštiny. Zde to prezentuji z jednoho prostého důvodu - kdybych tuto zprávu předložil médiím, nikdy by jste se o tom nedozvěděli. Když jsem se například snažil v britských archívech najít nějakou práci pana Jonathana Woorfa nebo sira George Hantona, našel jsem pár jejich menších pracích a všechno končilo roku 1901. Dál jakoby přestali existovat a britská vláda mi zakázala dál hledat v jejich archívech. Deník, ze kterého jsem čerpal, jsem jim ukradl. Jestli je tento příběh pravdivý, to se můžeme jen domnívat, ale jestli ano tak se jedná o malou senzaci, protože ukazuje, že mokele mbembe (dinosaurus) existoval v nedávné minulosti! Jen nevím proč by nám to tedy někdo tajil...
Autor vanderej, 27.01.2013
Přečteno 656x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí