Dva pohledy

Dva pohledy

Anotace: Pohled na osudnou situaci z dvou různých pohledů

   Tělo ležící na chladné zemi v kaluži krve, nůž v krku, pohled prázdný jako bych se zadíval do očí smrti. ,,Měl ženu? Vzal jsem někomu otce? Syna? Opravdu jsem si zasloužil žít?", pokládám si spoustu otázek, zatím co svým tělem zahřívám chladný roh knihovny a mé slzy zahřívají mou tvář, která je navždy poznamenána lidskou krví, krví která je na mé tváři, mých rukou, ale není moje. Kolena se mi klepou, ale vstávám, otírám si pot z čela, udělám tři kroky k němu, padám na kolena a rozepínám jeho uniformu, prohledám nejdřív jednu kapsu, pak druhou ,,Nějaká brožurka, nerozumím tomu jazyku, co to je?", ale odpovědi se mi dostane po první stránce. Fotografie mladého chlapce a náhle mě pohltí pocit viny. ,,Zabil jsem dítě!". Tolik výčitek, tolik viny. "Dokážu s tím žít? Jsem vrah nebo pouze člověk co chěl žít? Ano, slovo "chtěl" je správné...". Opouštím místnost, ještě jednou se ohlédnu přes své rameno na to nebohé dítě, na dítě, které si sebou vzalo mou duši, přežil jsem, ale přece jen zemřel.
   ,,Vidím tě ty hajzle, tady se neschováš". Pomalu v podřepu opřený o zeď sleduju každý jeho krok, ale tohle patro nemůžeme mít oba, prostě se k němu přiblížím a podřežu jako prase, dělal jsem to už tolikrát. Pomalu opouštím roh zahalený ve stínu a vydávám se na cestu na druhou stranu dlouhé chodby kam zamířil. Opřu se o roh a vyhlédnu kde je, ,,Nejspíš zamířil do knihovny", tak se přemístím ke dveřím a opravdu je v knihovně. Chvíli ho pozoruju a čekám na správný okamžik. ,,Do prdele už se otoč!" říkam si, pomalu mne začíná pohlcovat nervozita. Osudný okamžik nastal, dívá se z okna na město, prázdné město zahalene do roušky noci. Obejdu poslední regál, dělí nás 5 metrů, ,,Stačí 4 kroky a jeho krk pozná moji čepel, patro bude moje." Jeden krok, druhý, ,,Doprdele! Zasraná dřevěná podlaha!" Vyběhnu proti němu, "Musím tam být dřív než se otočí!". Třetí krok, už stojí bokem, čtvrtý krok. Jeden stojí, druhý padá k zemi, jeden bez jediného šrámu, druhý s nožem v krku. ,,Odsud už neodejdu? Kurva! To mě fakt dostal někdo, kdo se teď třese v rohu jak malá holka? Doufám že chcípneš hned po mě, kéžbych mohl takovýho sráče zabít sám, to by na mě byl otec pyšný...". Poslední nádech, poslední výdech, poslední rána srdce, poslední pohyb hrudníku.

Autor Halestorm, 22.05.2016
Přečteno 578x
Tipy 2
Poslední tipující: Zero, Lioness
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Stalingrad?dobreé,či dobryý?;-)

22.05.2016 13:56:41 | Zero

Možná ano, možná ne. Neni to psané kvůli tomu, aby si to čtenář zapracoval ve své fantazii do toho, co se mu bude líbit. :-)

25.05.2016 18:19:42 | Halestorm

Zajímavý na publikovanou prvotinu. Vítej na Literu. Mimochodem super nick, zrovna je poslouchám :)

22.05.2016 12:51:32 | Lioness

Díky za uvítání.
A díky, vím ze to ma spoustu nedokonalosti a podobně, ale při mém veku a toho, ze je tohle moje vubec první nějaká tvorba se to dá pochopit :-).
Taky jsem je zrovna poslouchal, proto ten nick :-).

25.05.2016 18:18:56 | Halestorm

Nevím kolik ti je, nemáš na profilu uvedený věk :) každopádně dílo i nick schvaluju 8)

25.05.2016 19:59:35 | Lioness

19 let, amatér ohledně literatury :-).
Dekuju, pochvala vždy potěšit, obzvlášť na prvotinu :-).

25.05.2016 20:07:48 | Halestorm

Nikdy není pozdě začít :) buď tu jako doma, třeba tu čti.. a časem zjistíš že se posouváš ;)

25.05.2016 20:44:10 | Lioness

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí