Nesmrtelná partie - Linda Drahová

Nesmrtelná partie - Linda Drahová

Anotace: Kdo je Linda Drahová? Ota o Lindě zjistí pár informací, které odhalují její temnou minulost.

Sbírka: Nesmrtelná partie

Středa odpoledne

"Jak Tě to napadlo?"

zeptala se komisařka, aniž by se na Otu podívala.

"Hodně čtu"

zněla odpověď. Nechuť k vysvětlování naštěstí přerušil jejich příjezd do podzemních garáží policejní stanice. Cestou do kanceláře se Ota již na nic neptal. Detektiv Klimeš na oba čekal. Komisařka s Otou se dozvěděla, že stejně jako italskou restauraci i golfový klub navštěvuje jejich podezřelý celkem pravidelně.

"Takže budeme muset nechat zavraždit další ženu a doufat, že našeho podezřelého přistihneme při činu o čtrnáct dní později. Tedy pokud máme toho správného"

doplnil Ota výsledky pátrání. Detektiv se ujal slova a snažil se vysvětlit Otovi, že i přes snahu celého týmu nemají vlastně žádné stopy. Preciznost a odhodlání obou vrahů zatím znemožňuje policii sbírat důkazy. Ota se překvapivě na nic nezeptal a jen poslouchal. V následující hodině se dozvěděl, že pokud to není vražda v afektu, rodině, pomsta a několik dalších motivů, bývá objasnění takových vražd mimořádně obtížné. Obzvlášť v tomto případu, kdy vrah hledá oběť pouze podle barvy vlasů, křestnímu jménu a věku.

"Přes to, že profesor a Ty jste pomohli díky znalosti šachu určit příští oběť, i tak je nedokážeme ochránit"

dokončil vysvětlování.

"Co jsi dělala v armádě?"

vypálil Ota.

"Pracovala jsem jako vojenská zdravotní sestra "

snažila se Linda ukojit jeho zvědavost.

"Rád bych Ti něco vysvětlil, ale bez Petra. Pokud by to nevadilo"

pokračoval Ota.

"S Lindou pracuji již čtyři roky. Myslím, že klidně můžeš mluvit před námi oběma"

dodal vztekle Petr.

"Fajn! Zdravotní sestru jak říkáš jsi dělala v roce 2013 v Bagramu a používala jsi velmi účinný lék jménem *M82A1 že?"

zeptal se nevinně Ota. Krátkou chvilku ticha přerušila Linda.

"Petře mohl by jsi nás nechat chvilku o samotě?"

Detektiv chvilku nevěřícně sledoval komisařku a Otu.

"Půjdu na kávu do haly ."

Ještě než vztekle bouchnul dveřmi, komisařka již stála nad Otou.

"Co to má sakra znamenat?"

Ota si položil obě ruce na stůl a zhluboka se nadechl.

"Nejsem Tvůj nepřítel, jen se snažím dokázat, že sehnat si některé informace, ne zcela legální cestou, ještě neznamená, že se nedají využít k dobré věci." "

Dobře, tak jsi něco málo zjistil a co s tím?"

Bohužel pro komisařku Ota pokračoval.

Po střední vojenské škole v Moravské Třebové, kde se mimo jiné seznámila s budoucím manželem, na škole zůstala a dokončila vysokou. V průběhu prvního semestru porodila, ale na školu se vrátila hned jak to bylo možné. Následoval tří týdenní kurz na odstřelovače ve Vyškově. První mise 2013 Bagram jako odstřelovač, tři potvrzené zásahy. Po návratu z mise se věnovala kurzu behaviorální psychologie, který úspěšně zakončila zkouškou. Další a poslední mise byla v Afghánistánu. Spolupracovala se zpravodajskou službou USA, ale informace o této spolupráci jsou tajné a nedají se získat, zatím. Po návratu ještě pár let pracovala pro armádu. Práce jí však nenaplňovala a tak odešla k policii, konkrétně k protidrogovému. Vzhledem k jejímu armádnímu výcviku a zkušenostem z terénu jí nejspíš čekala rychlá kariera. Díky náročné práci a manželovi, který pracoval jako vojenský doktor na dalších misích, neměla však dostatek času na dceru. Bohužel, ta si nedostatek času rodičů začala kompenzovat s partou pochybných kamarádů. To, že má její dcera problém s drogami si nevšimla ani ona, ani manžel. Ota se na pár vteřin odmlčel, všimnul si jejích vlhkých očí. Nepřerušila ho. Dcera zemřela na předávkování. Následná pitva prokázala že pervitin, který brala byl pančován strychninem v poměru, který nedal uživateli šanci přežít. Dealera se vypátrat a zatknout nepodařilo. O tři měsíce později bylo nalezeno tělo asi 45 letého muže podezřelého z prodeje drog nezletilým. Byl zastřelen z více než kilometru. Vraha policie nenašla, pravdou je, že se ani moc nesnažila. Komisařka podala žádost o přeložení na oddělení vražd. Opět jí pomohla vojenská kariera a obzvlášť znalosti behaviorální psychologie. Manžel se zhroutil, odešel z armády i od Lindy. Následoval rychlý rozvod. Komisařka, která přišla o dceru i manžela, směřovala veškerou svou energii do objasňování zločinů. Specializovala se na sériové vrahy. Ota ztichnul a sklopil zrak na své ruce.

Jediná slza z komisařčiných očí dopadla na stůl. Neuniklo mu to.

"Promiň"

zamumlal téměř neslyšně. Přes uslzené oči se na něj podívala. Nadechla se a zašeptala.

"Vše co jsi řekl jsou jen domněnky, neprokazatelné, není mi jasné, jak jsi se k těm informacím dostal. Proč máš pocit, že je to pravda.?"

Ota mlčel, jen se komisařce díval do očí a nechal jí mluvit.

"V jedné věci máš pravdu, měla jsem dceru a ano, zemřela na předávkování. Nikdy si neodpustím, že jsem si jejích problémů nevšimla dřív."

Ota pokračoval v mlčení. Linda vyndala mobil a zavolala zpět do kanceláře Petra.

"To co jsi tady vyprávěl, doufám zůstane jen mezi Tebou a mnou! Nerada bych, aby jsi tyto dezinformace šířil někde jinde."

Ota sledován komisařkou jen kývnul. Než Petr otevřel dveře do společné kanceláře, komisařka se naklonila k Otovi a pošeptala

"Umím to i z dvou kilometrů, nech být mou minulost!"

* Velkorážová odstřelovačská puška Barrett M82A1
Autor Honza2323, 02.04.2023
Přečteno 97x
Tipy 5
Poslední tipující: Lůca, mkinka, Marry31
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zajímavé čtení :)

03.04.2023 11:10:37 | Marry31

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí