Kompromis s Nemesis 6

Kompromis s Nemesis 6

Anotace: Kapitola 6 / 28.4.2044 / Almería /

Sbírka: Kompromis s Nemesis

 

Kapitola 6 / SIMULACE /

Slunce už zapadalo nad Atlantikem. No a někdy v té době se soukromý detektiv uvelebil v křesle, které si do bytu v Alméríi pořídil poměrně nedávno. Zvolil sed turecký a stejně jak chamtivý sultán dumal, na kolik si jeho služeb policie cenní.

Pryč byly časy, kdy se detektiv plazil s lupou po zemi. Rozen si nad tím posteskl. Ta představa mu přišla tuze romantická. Náhle ho napadlo ještě něco. Opravdu musel navštívit div osobně? Opravdu si musel přivonět k mrtvole? Jistěže. I v čtyřicátých letech se dbalo na základní praktiky, třebaže nebyly tolik efektivní jako v miléniu minulém. Mohl si všimnou něčeho, co zobákům uniklo! Která zbraň připravila Tarika o život? Přímo kusarigama? Skutečně byl stařec jediným svědkem? Co otisky? Nad tím jen krčil rameny. Vrah tak mocného člověka určitě nebyl lempl a připravil se. Kvůli bacilům nosil rukavice kde kdo, takže třeba v zimě připomínalo metro právě kvůli nim grotesku. Vodítkem bylo archaické provedení vraždy.

Zatímco čekal na data, s nimiž hodlal pracovat, napadlo ho, že by prolistoval ten historický magazín. Zapomněl ho však v Nissanu. Napadlo ho tedy, že si pustí zpravodajství. Nedivil by se, kdyby zpráva o smrti Tarika kolovala v médiích ... bohužel, předplacené měl pouze CNN a to přesněji španělskou alternativu. Co ho k tomu vedlo? CNN bylo suverénně nejlevnější. Holt, on byl z části Žid. Co z toho, že šlo o proamerický kanál. Chtěl ušetřit.

Projektor hledal síť. Rozen unavovalo sledovat hledání signálu. Místo toho narovnal mapu z koloniální éry, neboť visela křivě. Zvláštností bylo, že pomocí této mapy rozdělil papež celý svět kružítkem. Šlo by to i v 21 století? Mohl by to udělat i imám? Ze všeho nejvíc ho zajímalo, jestli se ukáže roztomilá Ayoko.

Zasněně hleděl do rotujícího ventilátoru a dumal nad tím, jestli si zapálit. Chtěl na ní udělat dojem? Zápach cigarety nesnášela. K tomu ta jeho tuberkulóza. Nakonec se rozhodl, že jí pustí z hlavy. Cigareta vzplála a vzápětí se zjevila Země s přivrácenou Amerikou. Zpravodajský live stream začínal …

,,Nepokoje v Čínské lidové republice neberou konce! Studenti se sešli po padesáti pěti letech na náměstí nebeského klidu, jenže rozehnali je tanky! Mladý generál a místopředseda strany Zhang Guyuk, volá po změně!‘‘

Hlasatele vystřídaly záběry od Žlutého moře, kde se proháněla flotila, na níž vlály prapory s hvězdami a pruhy.

,,Mandelinky,‘‘ zavrčel Rozen a vzpomněl si na New Phoenix.

Záhy i žluté moře zmizelo. Místo toho projektor zobrazil Bílý dům, kde seděl za stolem oválné pracovny prezident Robert B. Fomalhaut. Encyklopedie tvrdila, že mu bylo šedesát. Vlasy měl černé, zřejmě nastřelené a nevýrazně zíral do kamery. ,,Nebude-li zbytí, ladies and friends... ,‘‘ potvrdil jeho výtky podivným oslovením. ,,Námořnictvo zahájí blokádu zpupného Pekingu!‘‘

Rozen vykulil oči. ,,Opravdu Bobby? Chceš vzbudit draka?“

,,Tímto apeluji na Japonsko, Novou Rus, spojence v Evropě, na Spojené Království. Zvyšte sankce vůči všem podnikům řízeným Čínským státem! Svobodu Číně!‘‘ domluvil prezident, aby jeho hlas pro efekt přetroubila polnice.

,,Nechť má slova platí do doby, nežli se vyčpělá garnitura nevzdá moci ve prospěch generála Zhanga, neboť on je budoucností Orientu!‘‘

Hlasatel ještě stihl podotknout, že královna Leonor Bourbonská plně souhlasí se vším, co prezident USA prohlásil. Kdo byl tedy čí loutka? Divák měl za to, že toto její výsost neřekla. Vyjadřovala se striktně apoliticky. Mimoto jí nebylo ani čtyřicet a poddaný musel uznat, že je to pohledná ženská. Zpravodajství vystřídaly reklamy.

Rozen se rozhodl, že nebude marnit čas a konečně se vrhne do případu, jemuž dal pracovní jméno "Oslepovač".

Spustil laptop a rovněž i přídavné chlazení, které potřeboval, aby zprovoznil simulační program. Mezitím, co laptop chladl, Rozen přistoupil k chytré ledničce. Zeptal se jí, jaké druhy vína v sobě skrývá. Měl chuť na panenské z Malágy, ovšem nepohrdl by ani Cabernetem. ,,Cero,‘‘ sdělil mu umělý hlas.

Rozen do ledničky praštil. ,,Neptám se na teplotu. Chci víno!‘‘

Lednička papouškovala nulu. ,,Cero.‘‘

Otevřel jí ručně, načež zjistil, že žádné víno nemá.

,,Zhovadilá technika!‘‘ zařval do útrob lednice, třebaže za to lednice nemohla. Odtušil totiž, že zásoby dorazil den zpátky, když se připotácel z baru. Nedokázal si to nijak jinak vysvětlit. Paměť dál nesahala. Napustil si alespoň vodu, shlédl se ve sklenici stejně jak v jezírku Alcazáru a napil se. Náhle mu laptop prozradil, že mu někdo nechal vzkaz ve schránce.

,,Nunezovi!‘‘ napadlo ho nejprve a nato si uvědomil, že se měl ozvat i mamá. Proč vynášel plané sliby? Bez sociálních sítí byl odříznutý od společnosti jak Napoleon na Santa Heleně.

Sebral elektronickou tužku, udělal klik klik a tu se mu obraz promítl na projektoru. Zjevila se tapeta. Tedy nezjevila. Šlo totiž o Kolapsar, mrtvou hvězdu, co nezáří a ani světlo neodráží. Nešlo jí vidět a to a to že existuje, poznalo oko pouze podle spouště, kterou napáchal. Kdykoliv ho viděl, pobavil se. Nepotkal však nikoho, kdo by tu ironii ocenil. Zprávou se zatím nenechal vyvést z míry. Mohl to taky být spam, že ...

Vyhledal ikonu aplikace WI, kterou odcizil ještě na univerzitě v Tarragoně. Jednalo se o zastaralý editační program a zkratka "WI" znamenala v překladu co kdyby. Rozen ho používal stále a měl za to, že s ním dovede zázraky. Co na tom, že se mu Iggy smál a tvrdil, že je to starý herní editor. Aplikace dostala i inovace, ale jeho nenadchli a neodradil ho ani fakt, že ho z trhu stáhli úplně. Málokdo ho uměl používat. Rozen byl klasik.

Chladič šeptal a zářil modře. Vzápětí se na černém poli rozsvítila neonová mřížka. Rozen zkušeně vyhledal snímky Alcazáru, nahrál je a ty pak promítl do třetího rozměru. Grafika sice zaostávala, ale on si s texturami vystačil, neboť měl bujnou fantazii. Nakonec vtěsnal do prostředí i nebohou hlavní postavu, jíž vygeneroval ze skutečného portrétu imáma Tarika. Na moment pocítil hrdost. Nahlas to nikdy neřekl, protože by to vyznělo troufale, ale svým způsobem se považoval za umělce. Neměl třeba začít psát?

Hlavní funkcí programu bylo modelování dějů. Dovolil si tedy nasimulovat situaci a to dosti absurdní, kde Ninjové berou Sala de la Justicia útokem. Když si to představil, rozesmál se. ,,Solidní béčko,‘‘ usoudil nahlas a napadlo ho, že by podobné zápletky mohl využít nějaký režisér tuctového filmu, v němž by si jeho oblíbená herečka rozhodně nezahrála. Hned jak mu došlo, že z toho nevytříská ani dolar, pokračoval v simulaci. Vložil do domnělého prostoru ninju prvního, druhého, třetího a zatímco si ty groteskní zakuklence prohlížel, vybavil si středověké hašašíny. Jistá podobnost mezi nimi existovala! Hlavní předností ninjů a hašašínů byla neviditelnost. Mohli imáma zabít jiní muslimové? A kde bylo psáno, že muselo jít o zakuklence? Opět předbíhal. Zase ta rozlétanost jemu vlastní. Zaměřit se měl na oběť! K tomu potřeboval snímky reálné.

Rozhodl se tedy, že raději zkontroluje schránku.

,,Iggy091,‘‘ přečetl si adresáta, což mu připomněl to, že byl adresát v mládí zdatný influencer. Dokázal to i tím, že namísto textu nahrál video. Věděli to o něm zobáci? Sotva. Trojčíslí za přezdívkou zase poukazovalo na to, že od mládí pokukoval po policejní kariéře. Šlo totiž o její tísňové číslo, přestože dob minulých. Teď by volal marně. Uchytila se 911.

,,Mierda!‘‘ zanadával, neboť ho popálil popel z cigarety. Video spustil a nedopalek upustil.

,,Hola Eslavo! Nevzal si to, tak jsem nahrál vzkaz,‘‘ mžoural očima do kamery.

Rozen se usmál na monitor. Neměl tušení, že mu přímo volal.

,,Tak zaprvé. Zde máš nehezké album od mé hezké manželky.‘‘

Ukázal prstem na odkaz, kde ho mohl stáhnout. Udělal to. Jenže to by nebyl Rozen, aby si nevšiml, že v zátiší chodí ona zmíněná v kalhotkách. Zaujalo ho to, jak jinak. Bývalý influencer zareagoval tak, jakoby ho viděl v reálném čase. Kameru namířil prorocky jiným směrem. Detektiv se rozhlédl po bytě, zdali někde amigo neukryl kameru. Zakroutil hlavou sám nad sebou, jak ho to mohlo vůbec napadnout.

,,Zadruhé,‘‘ odmlčel se Nunez, načež přešel v šepot. Neměla ho manželka slyšet? ,,Spojil jsem se s Talii Furtado, pokavaď si jí pamatuješ z Tarragony.‘‘

Rozen si jí pamatoval. Ignazio se ohlédl a přesvědčil se, že Tina odešla. Byla ta tam. Spustil. ,,Napadlo mě, že se jistě vyzná v mouřenínské otázce. Proč asi, že …‘‘ zachechtal se. ,,Ptal jsem se jí, čím by asi museli mohamedáni vyprovokovat žluťáky, aby jim oddělali imáma. Jenže to, co na to opáčila, mě překvapilo!‘‘ odmlčel se, jakoby chtěl navést atmosféru. Spolužák si vybavil, že podobnými pomlkami získával dříve "followery".

,,Říkala, že Maurové se Japonců bojí …‘‘ dokončil větu, čímž překvapil i jeho. Chtěl tyto etnika proti sobě někdo poštvat?

,,Mám k tomu legrační historku,‘‘ užil pomlky Nunez. ,,To jsem se ucházel o členství v Neo-Frankistickém hnutí.‘‘

Divák se musel začít smát, přestože s Neo-Frankistky legrace rozhodně nebyla. Dal se Ignazio na temnou stranu?

Okamžitě se začal hájit. ,,Samozřejmě, že z recese!‘‘ Rozen mu moc nevěřil. Iggy byl nekorektnost sama. ,,Napadlo mě, že ti by mohli mít na Tarika spadeno.‘‘

Střílel by do vlastních řad? To nebyl jeho styl. Ctil pravidla nadevše. Nelhal tedy. ,,Chtělo by to proklepnout Eslavo.‘‘

,,Důkazy žádné Iggy,‘‘ pověděl nahrávce Rozen. Potom video zastavil, neboť ve schránce mu přistály záběry z postarších kamer, o níž se s kriminálkou podělil postarší duchovní. Rozen je nacpal do přehrávače, v němž mohl udělat rozbory. Chvíli mu trvalo, než nalezl pasáž, o níž ten nepřítel obuvi hovořil. Ukázalo se, že ani on nelhal. Rozen se přesvědčil, že diskuze mezi ním a imámem proběhla. Neměla však dlouhého trvání.

Uráčil si tuto událost promítnout. Probíhala asi tak – Tarik promluvil, Kazim se uklonil, Kazim odkráčel, Tarik osaměl. Nějakou dobu se nic nedělo. Duchovní nespíš relaxoval, když v tom a znenadání ... kameru něco vyřadilo. Šum ...

Důvtip se dal do práce. Mohlo jít o pouhý hack? Nebo jí jen někdo rozbil? Nemohlo jít o ten vysílač od Shirogane? To sotva. Rozen si tu informaci vymyslel, aby přestal mluvil o "FPS". Z dostupných materiálů nezjistil nic konkrétního. Nechal to být ...

Nechal domluvit Nuneze. ,,Co jsem to ještě ...‘‘ odmlčel se Nunez a jeho stávajícího followera zamrzelo, že mu to nemůže omlátit o hlavu. Pamatoval si, že se zmínil o Sevillském případu, co mohl z vraždou v Sala de la Justicia souviset.

,,Vymáčkni se Iggy!‘‘ poručil záznamu, i když ho nemohl slyšet.

Odpovědi se mu nedostávalo. Nunez si třel prsty bradu. Rozen si netrpělivě zapálil. Zčistajasna se v záběru zjevila jeho manželka. Už byla oblečena.

,,Feliz cumpleaňos!‘‘ popřála mu k narozeninám a zamávala.

,,Felicidades amigo! Felicidade!‘‘ napodobil jí Iggy s úsměvem.

Odněkud vytáhl papír, na němž stálo – Sevi-Sur, I.Nunez, crimen 29 a heslo. Ukázal na něj a dodal. ,,Máme tě rádi Eslavo a zde najdeš dodatečný dárek.‘‘

Zdvižený palec ukončil hovor. Co tím chtěl říci, to oslavenci zatím unikalo. Na první dobrou si to přebral tak, že mu influencer dává "like". Těšilo ho, že mu Nunezovi popřáli. Vsadil by se, že Iggy ani neví, v jakém znamení se narodil. Vyvedl ho z omylu a on došel k závěru, že se v něm spletla i Jitřenka, když tvrdila, že její milý není géniem. Byl chytrý jak delfín!

Detektiv našel související případ. ,,Vždyť je to Sequiros!‘‘ vykřikl s údivem Rozen a divil se, že média tu informaci ještě nepustili do éteru. ,,I ty jsi oslepený Joey ...“

Vtom zazvonil bzučák a on škubl krkem, divže si nezlomil vaz. Zvolna se postavil a zkontrolovat, koho mu noc přinesla. Pohlédl do kamery a přesvědčil se, že je venku nezvykle temno. Hádal den po novoluní, přesto v černi rozeznal siluetu. Nerozpoznal tvář, pouze černé kratší vlasy, co s nocí ladily. Hněval se na čidlo, co vypovědělo službu. Sebrat odvahu, aby vpustil nečekaného hosta ...

,,Buenos noches,‘‘ pozdravila ho vlídně.

,,Ayoko!‘‘ zvolal Rozen a rozpustil se jak kra.

Autor MatyhoZmaty, 02.05.2023
Přečteno 126x
Tipy 7
Poslední tipující: Marry31, narra peregrini, Helen Mum, mkinka
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Moc pěkně napsané a s výtečnými momenty, třeba ten americký prezident Fomalhaut :-))) - Fomalhaut je totiž také nejjasnější hvězda v souhvězdí Jižní ryby, a v arabštině znamená "tlama ryby," ale to asi víš :-)))

Jinak, máš obrovský záběr, Maty, užíváš spoustu pojmů, které vůbec neznám, třeba namátkou kusarigama, tradiční japonská zbraň, je zajímavá... Děkuji, ráda jsem četla.

28.06.2023 19:31:43 | Helen Mum

Vůbec jsem nečekal, že takový pofidérní jinotaj někdo rozluští ... Moc děkuji za zájem a postřehy! :)

28.06.2023 19:35:37 | MatyhoZmaty

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí