Kompromis s Nemesis 15

Kompromis s Nemesis 15

Anotace: Kapitola 15 / 28.5.2044 / Almería /

Sbírka: Kompromis s Nemesis

 

Kapitola 15 / PROMENÁDA /

Do rande, co mu domluvila jeho mamá, mu zbývalo ještě moře času. Zastavil se tedy v zapadlé trafice, kde si koupil za zbytečně moc dolarů cigarety. Přesto šlo o tuctovou značku, jejíž krabičku nebyl s to rozluštit. Popsána byla v arabštině. Ovšem nechutnaly zle. 

Poté kráčel po promenádě jako osvoboditel a karton nesl hrdě v podpaží. Najednou se zaposlouchal do zpěvu racků. Toto bylo jeho město! Toto bylo zrcadlo moře! Almería! Město podobné víc Casablance, než Seville, což měla na svědomí Maurská architektura. Mimoto si vybavil tvrzení děda Gabriela, že v ní od počátku milénia panují Italové. Ze stínů ...

Cestou na vysněnou pláž, stín aby pohledal. Cítil se, jakoby se procházel po planetě Merkur. Navzdory tomu si zapálil cigaretu, i když se mu potily i rty. Cigareta chutnala po soli. Že by příchuť? Nesmyslnou úvahu vytlačily jeho vlastní memoáry. Vzpomínal na časy, když byla pláž plná turistů. Co se týkalo cestovních enkláv, řadila se Almería mezi špičku Evropské unie. Nicméně teď byla prázdná, posetá odpadky a při bližším zkoumání rozeznal mršinu kladivouna. Zklamaně si potáhl a sledoval vlny, které se přelévaly jedna přes druhou. Za okamžik se mu vybavil sen i aktéři v něm. Kam se poděla Noelle?

Náhle ho někdo oslovil východní angličtinou. ,,Detektiv Rozen?‘‘

Neinspiroval se Orfeem. Neotočil se. ,,Kdo se ptá?‘‘ zeptal se.

,,Poslal mě sem náš společný friend,‘‘ rozmluvil se mu za zády.

Rozena pobavilo, jak zdůraznil "R" na začátku jeho příjmení. Ale jinak mu do smíchu nebylo. Kdo byl jejich společný přítel? Holt, byl od přírody paranoidní a bál se CIA. K cizinci se otočil bojácně.

Rázem spatřil bledého a ojediněle pihatého vrstevníka, jenž byl i stejně vysoký. Hnědé vlasy měl učesané na pěšinku, což bylo už dlouho z módy. Na sobě měl modrou košili a jeho oči chránily sluneční brýle s modrým filtrem. Cizinec se smál od ucha k uchu a jeho bílé zuby odrážely fotony. Záludně nevypadal. Jenomže ... mohl se spolehnout na první dojem? Svůj nedůvěřivý dojem?

,,To jsem tak slavnej, že mě poznávají turisti?‘‘ odsekl nepřátelsky.

Považoval to za podivný způsob seznámení. Muž si sundal brýle, načež mu ukázal pronikavé oči. ,,Understand,‘‘ chápal to cizinec. Vzápětí se podezíravě rozhlédl kolem sebe a sotva usoudil, že je čistý vzduch, něco naklikal do věcičky na zápěstí.

,,Blokátor?“ zeptal se Rozen.

,,Yes. Teď jsme odstřiženi od moderního světa,‘‘ potvrdil to. Slovo "moderní" vyznělo o to tvrději. Oba se zahleděli k Africe.

,,Mé jméno je Wayne Zeed a jsem agentem Europolu,‘‘ představil se. ,,Iggyho jsem poznal na nejmenovaném turnaji v eSportu. Who cares? Mám za úkol vás najít. Mise je kompletní. Ovšem jsem překvapen! Iggy totiž tvrdil, že pokud vás nezastihnu u vaší mother, long time si na nedochvilné soukromé očko počkám.‘‘

Nato mu podal modrou vizitku, kde byl znázorněn atom, jehož obíhal nápis E-pol.

,,Europol,“ vydedukoval Rozen. Agent přikývl.

Řeč byla o nadnárodní organizaci, co byla následníkem Interpolu. Co detektiv věděl, měli pod záštitou i rozvědku EIS, proto se zaměstnanci nazývali agenty, nó policisty. Kde organizace sídlila, na to se nevědělo. Název napovídal, že v jejich zájmu je především Evropa. Buď jak buď, i atom lze rozbít.

,,Fyzik?‘‘ odsekl sarkasticky Rozen.

Zeed jeho dotazu rozuměl. Naznačil mu, ať vizitku otočí. Stalo se. Rozen rozpoznal Ignaziův rukopis. Moc práce mu to nedalo. Iggy psal strašně. Stálo tam modrým fixem na recyklovaném papíře - Nehledej v něm nepřítele. Iggy.

Vrátil jí agentovi a podal mu ruku. ,,Dost těch formalit. Mateo.“

,,Oukej Matte. Oukej,‘‘ potěšil agenta jeho přístup.

Detektiv chtěl nově nabité přátelství stvrdit darovanou cigaretu.

Cizinec ji s díky odmítl. ,,Nekouřím. Thank you.

,,Your problem,“ pokrčil rameny Rozen.

Zeed ho vyzval, aby šel za ním. Rozen nic nenamítal. Co po něm chtěl? Hrstka místních se procházela podél dřevěných nástaveb. Nikdo si jich nevšímal. Nenuceně se promenádovali.

,,Pozoruji, jak hloubáš nad tím, co ti chci,‘‘ vyčetl z jeho výrazu.

,,Vševědoucí,‘‘ odsekl Rozen. ,,Wayne, jestli mě máš v úmyslu analyzovat, odpusť si to. Psychology zrovna teď nemůžu cítit.‘‘

,,Oukej,‘‘ nic nenamítal, načež si utřel orosené čelo. ,,Můžeme si být nápomocni. Víš proč?‘‘ Rozen mlčel. Čekal, že si odpoví sám.

Předpoklad byl správný. ,,Potřebujeme se dostat na totéž místo.‘‘

Když to dořekl, nenápadně ukázal na rezidenci mrtvého kmotra. Výhled na útes měli až bohorovný. Hned jak dokouřil, mrštil filtr do moře. Chvíli jen tak plaval a oni ho mlčky sledovali. Malinko se zastyděl, že i on znečišťuje oblíbenou pláž. Uklidil to za něj racek.

Pomlku v hovoru přerušil Rozen. ,,Motivuje vás totéž, co nás?‘‘

Neměl ponětí, co Europol ví a neví. A co CIA? Vzpomněl si na New Phoenix a usoudil, že kdyby Zeed chtěl, jistě se to dozví.

,,Nope, ‘‘ usmál se on a nasadil si brýle. Slunce neměl v oblibě.
Vzápětí se zazubil. ,,Everything se semlelo úplnou náhodou.‘‘

Kdyby bylo na něm, zakázal by členům podobných organizacím slovo "náhodou" používat. Nic nedělali pro nic za nic.

Zeed pokračoval. ,,Europol má spadeno na vlivného oligarchu z mé vlasti. Obecně se ví to, stejně jako v případě vašeho kmotra, že se angažuje na černém trhu. Ruslan Whale, což je jeho jméno, se angažuje v oblasti drog. Hlavně jde o jednu konkrétní drogu.‘‘

Odpověď byla cynická. ,,Tři mrtví vás nezajímají, ale pokud jde o drogy a dolary uniklé bokem, to se rádi za Pyreneje vydáte.‘‘

Zeed se vytasil s obhajobou. ,,Matte. Pokud ti jde o morální hledisko, Imp zabil víc uživatelů, než kdejaký sériový vrah. Nejsmutnější na tom je, že je v oběhu pouhý rok.‘‘

,,Imp, Imp. To je nějaký šotek nope?‘‘ zamyslel se Rozen. Vtipné na tom bylo, že v rauši amigovi tvrdil, že se v drogách vyzná. Popravdě se jen naparoval.

,,Zlovolný duch. Ďáblík, co tě vezme jinam. To není relevantní,“ mávl rukou Zeed a pozoufal si. ,,Imp je utajeným fenoménem dospívající generace. Na odbyt jde hlavně mezi videohráči. Vytváří totiž iluzi jakéhosi jiného světa,“ zase se odmlčel a naposledy se rozhlédl. Nechtěl dělat reklamu. Naštěstí, žádného adolescenta nespatřil. ,,Prý je to virtuální realitě podobné. Náš dvorní hacker, co mimo jiné vystopoval spojnici mezi oligarchou a kmotrem, nazval Impovou euforii jakýmsi virtuálním limbem.‘‘

,,To musím zkusit,‘‘ zazubil se Rozen nemístně.

Zeed se zamračil. ,,Fajn. Tak se připrav na to, že ti polezou oči z důlků a pokud se předávkuješ, mez snesitelnosti je nebezpečně malá. Nevyhrabeš se z toho! Zavře tě to navždy ve vlastním těle.‘‘

Jak se ta droga aplikovala? Detektiv už už hledal spojitost mezi drogou a odcizenýma očima obětí. Souviselo to spolu? Imám s kmotrem těžko hráli videohry a těžko fetovali.

,,Joke,“ tvrdil, že šlo jen o vtip. Upřímně ho to však lákalo.

Zeed to nechal bez komentáře. ,,Z databáze Whalovi korporace jsme zjistili, že chce uzavřít kontrakt s famílií Villasmundo. Inu, vezmeme-li v potaz, že se oligarcha schůzek osobně neúčastní a že je kmotr po smrti,“ hovořil agent, přičemž pozoroval, zdali ho Rozen vnímá. ,,Předpokládám, že se bílý kůň sejde se synem!“

Rozen se ohlédl. Rozeznal za sebou pohyb. Sledoval je někdo pěkně po staru bez satelitů? Nikoliv! To si jen dvě chicas štěbetaly o něčem, co s postaršími mileniály nesouviselo.

,,Miluji tu novou pecku od Melody!“ prohlásila jedna.

,,Nabíjí mě positivní energií!“ opáčila druhá. Rozen ji věnoval úsměv. Chica se mu vysmála. Ztrácel na šarmu? Lolity odešly.

,,Někde jsem slyšel, že Pippo sedí v báni,‘‘ vrátil se k pátrání.

,,Nesouhlasím. Carabachel mu zkrátilo trest za good chování.‘‘

Rozen se uchechtl. ,,Good? To je gól! Pippo a good chování!‘‘

Smáli se i rackové. Zeed mrkl na pager a ujistil se, že mají čas.

,,Skončil jsi?‘‘ zavrčel. Očividně si myslel, že ho nebere vážně.

,,Dá,‘‘ pronesl Rozen. Ta řeč mu připomínala ruštinu. Poté už reagoval věcně. ,,Europolu musí být jasné, že nás mafiáni do rezidence jen tak nepustí. Je to takovej stát ve státě.‘‘

Zeed zvedl koutek. ,,Europol má osvědčenou taktiku. Pozdržíme Boing s reálným bílým koněm v Brunbylonu. V tom není problém. Problém je, že je nemůžeme zdržovat do nekonečna. However. Prodleva by nám měla stačit k tomu, aby jsme si přišli na své.“

Rozen se uchechtl. ,,Přijít na své? Tohle slovní spojení používám za jiných okolností.‘‘

Zeed pochopil, kam tím míří. ,,Nedělej hloupého Matte,“ začal po něm. ,,Určitě víš, co tím chci říct. My potřebujeme, aby Imp zmizel ze světa. V nejlepším dojde i na zatykač pro Ruslan Whala. Vy potřebujete detailnější informace o zabití Villasmunda. Mafiáni si nebudou stěžovat poldům, ale sobě rovným?“ Čekal na odpověď.

Rozen na něj navázal. ,,Těm by to říct mohli,“ připustil, nicméně pochybnosti nezmizely. ,,Wayne. Jak už jsem řekl. Rezidence je stát ve státě. Nepustí tě dovnitř! A pokud jo, stejně na to přijdou. Ověří si tvou totožnost. Kdysi jsem viděl starej film o Lucianovi, což byl mafián dob minulých. Díky tomu vím, jak striktní pravidla podobné klany ctí! A to nemluvím ani o tom, že jim zrovna zabili kmotra. Kapiš?‘‘ imitoval Palladina. Infiltraci rezidence považoval za šílenství. ,,Jak je libo,“ řekl přesto. Sotva museslo na životě jakéhosi cizáka. Nešlo mu na rozum, proč mu to vůbec vykládá.

Cizinec si povzdechl. ,,V tom případě nejsi tak prozíravý, jak uvádí záznamy.‘‘ Rozen polkl. Záznamy? Lustroval si i jeho?

,,Zkus hádat, proč jsem do Almerie dorazil zrovna já a zkus hádat, proč žádám o pomoc zrovna tebe? Kdyby jsi byl nekorektní jak Iggy, došlo by ti to okamžitě!“ prohlásil agent. ,,My dva se za ty bílé koně budeme vydávat ...‘‘ oznámil mu a zvýšil hlas. ,,Eslavo!‘‘

Rozen ztuhl. Mlčeli. Fatální ticho narušoval jen smích racků.

Nechá se zastřelit kvůli triu bez očí? ,,To nepřichází v úvahu!‘‘ vyštěkl, načež si začal hledat výmluvy. ,,Nejsem na sice to hrdej, ale s Pippem se znám odmalička. Věřím tomu, že mě nepozná? Nebo Manny? Uznávám, že je primitivní jak software Dos a dekádu jsem ho neviděl, ale i tak ...“ nadechl se, neboť se mu zvýšil tlak. ,,Je to sebevražda! Nehledě na to, že neumím vaší řeč.‘‘

Zeed se nemístně rozzářil. ,,Myslíš, že oni ji znají? Zní jim jako ruština, stejně jako mně souzní Španělština s Italštinou. Who cares? Nepoznají tě. Inkognito budeme oba. Nezapomínej, že se Interpol zabýval i špionáži. ‘‘

,,Oukej,‘‘ souhlasil k svému údivu. Honilo se mu v hlavě nespočet věcí. Netušil, co ho donutilo změnit názor. Vstoupil do něj hrdina?

Agenta potěšil. ,,Nemusíš se bát Matte. Je to osvědčená věc!“

,,Nebojím se smrti,‘‘ naparoval se Rozen. ,,Čekám na ni,‘‘ lhal mu.

,,Zítra je zádušní mše,‘‘ oznámil mu Zeed. ,,Najdu si tě!‘‘

Rozešli se. Rozen se naposledy ohlédl. Krok cizince budil dojem, že se za chůze rozpouští. Horko mu nevonělo nejspíš víc, než jemu. Umínil si, že si přestane stěžovat na banální věci. Vtipné bylo, že mu byl etnicky podobnější, než jeho vlastní příbuzní.

Autor MatyhoZmaty, 21.05.2023
Přečteno 95x
Tipy 1
Poslední tipující: Marry31
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Tajná akce, to bude jistě zajímavé

17.08.2023 14:17:29 | Marry31

Doufám, že sí! Díky za zájem Marry :)

17.08.2023 14:41:28 | MatyhoZmaty

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí