Kompromis s Nemesis 16

Kompromis s Nemesis 16

Anotace: Kapitola 16 / 29.5.2044 / Almería /

Sbírka: Kompromis s Nemesis

 

Kapitola 16 / INKOGNITO /

Enzo Villasmundo měl pompézní pohřeb. Operativcem byla všetečná sousedka, co se znala jak s mamá Isabel, tak i seňorou Villasmundo. Kondolence se zúčastnila podle jejich slov "pochybná" společnost. Dostavila se jak família pokrevní, tak i família z mafiánská. Hold přijeli vzdát i soukmenovci z rodné Neapole. Dostavili se však i tací, od nichž se to nečekalo. Šlo o starostku Almeríe a kapitána místní kriminálky. Co na tom, že dal od případu ruce pryč ... prý mu ukápla i slza. Nelze vynechat, že zádušní mši za kmotrovu hříšnou duši odsloužil biskup ze samotné Compostely. Hovořil o něm s tak posvátnou úctou, jakoby chtěl toho starého mafiána svatořečit ...

Ω

,,Byl by z ní skvělej špión,‘‘ soudil o sousedce Rozen, sotva si to zrekapituloval.

Nastal den, kdy si ho měl agent najít. Zatím se tak nestalo. Hledal ho vůbec? Zvláštní bylo, že si nebezpečí nepřipouštěl. Posedlo ho hrdinství? Těžko. Jen na něj nemyslel. Rozhodl se, že zjistí, co nového vzniklo v oblasti lechtivých filmů. Oživil tedy laptop, načetl anonymní režim, ale když zadal do vyhledávače trojici písmen "asi ...", zarazil se. Svědomí mu radilo, aby se ozval Ayoko. Co kdyby náhodou padl? Ješitnost mu v tom bránila. Myšlenky putovaly jiným směrem. Rozen si totiž umínil, že před Pippem už nikdy nepadne! Znenadání vylekal bzučák ... Trhl sebou. ,,Ayoko?“ řekl bojácně.

Poté zavřel anonymní režim a místo lechtivých filmů zkontroloval vchodovou kameru.

,,Konečně,‘‘ poznal v ní agenta. Neobtěžoval se ho oslovovat. Jednoduše mu otevřel. Brzy se ozvalo zaklepání. ,,Hanibal ante portas,‘‘ procedil mezi zuby a už už sahal po košili. Šlo o samovtip, jenže neujal se. Zeed latinsky neuměl. ,,What?‘‘ zeptal se.

Rozen zakroutil hlavou. ,,To neřeš agente. Common,‘‘ odsekl, načež bránu otevřel.

Agent si urovnal pěšinku, jakoby chtěl udělat dojem. ,,Hi Matte. Jsi ready?‘‘ ptal se, rozhlédl se po prázdném bytě a hned jak zjistil, že jsou sami, na dojem se vykašlal. ,,Žádná hitparáda my friend.‘‘

Rozen se neurazil. Měl, co potřeboval. ,,Ready. Nějakej dress code Wayne?‘‘

,,S kódem si hlavu nelámej Eslavo,‘‘ zubil se agent. ,,Převlek dostaneš.‘‘

Měl právo ho oslovovat jako Iggy? Sám byl přeci Eslavo! Rozen na sebe hodil bílé tričko. Za zády se mu ozvalo. ,,Neprotíná nultý poledník Londýn?‘‘ zeptal se Zeed. Zaujala ho totiž mapa, na níž rozdělil papež celý svět kružítkem.

Ironicky opáčil. ,,To není poledník, ale demarkační čára mezi USA a Čínou.‘‘

Zeed s vážnou tváří nesouhlasil. ,,Není,‘‘ a už se k tomu nevracel. Co tím chtěl říct? Potvrdil tím její existenci? Co všechno Europol věděl? ,,Vyrazíme?‘‘ ptal se ho Zeed.

,,Dá,‘‘ odsekl Rozen. Útočiště opustili. Neloučil se. Nedojímal se. Nebezpečí si ...

Ω

Zeed měl na ulici odstavený scooter. ,,Neříkej mi, že jsi mod!“ zazubil se Rozen. Představa, že je agent E-polu součástí mrtvé subkultury, mu přišla tuze legrační. ,,Matte. Já tu nejsem vůbec,“ pověděl tajuplně a nasadil si helmu. Rozen žádnou nedostal, ale neštvalo ho to. Rozcuchaný  byl od přírody. Cestou ho napadlo, že jde možná jen o krytí. Kdo by z něčeho podezíral troubu na scooteru, no ne? Jeli jen pár ulic do vnitrozemí, kde zastavili před opuštěným Barber shopem. Rozen netušil, že něco ho v Almeríi mají. Navštěvovali ho Maurové? On nó! Vousy si dokázal oholit sám. Doufal jen, že mu pod výrazný nos nenalepí falešný knír.

Na jejich příchod upozornil zvonek. Na lazebnictví padal prach. Stopy v něm však napovídaly, že není úplně opuštěn. Na první dobrou nikoho neviděli. ,,Haló?“ pronesl opatrně agent. Zpoza sloupu vylezla tmavá hlava. ,,Hello!“ zazubila se na ně černoška s modrýma očima. ,,Mio oblíbená míšenka!“ prohlásil detektiv.

,,Říct to někdo jiný, tak ho nařknu z rasismu,“ pohrozila prstem, načež se rozesmála. ,,Kecám. Vůbec ses nezměnil Mateo!“ podotkla španělsky. Zeed nerozuměl. Dělala i ona pro Europol? Nikoliv. Rozen jí dobře znal. Pamatoval si jí z univerzity, neboť dost okatě pálila za Iggym. Jmenovala se Talia Furtado, pocházela z Huelvy a sloužila pod Santim v Sevi-Cen. Snaživá T, přezdíval jí. Přál jí  to. ,,Nezapomínej, že jsem živej detektor!‘‘

Změřila si ho modrýma očima. ,,Vtip alá Mateo Rozen,‘‘ odmlčela. ,,A co se týče té změny, zase kecám. Jsi čím dál tím hubenější!‘‘

Detektiv to nevyloučil. ,,Možná. Přepneme do Inglés?‘‘

Souhlasila. Hovořili i k cizinci. ,,Wayne. Ukázal si mu paletu?‘‘

Agent se tvářil zmateně. ,,Paletu?‘‘

,,Paletu barev!‘‘ upřesnila to. Zeed zakroutil pěšinkou, že mu ji neukázal. Jí však ukázal něco jiného. ,,V drogerii měli jen toto,‘‘ sdělil jí a podal jí sprej s barvou Syoss, co náhle vytáhl z kapsy. Rozen měl za to, že to nestačí ani na obarvení kníru. Najednou mu došlo, že jde o jeho kamufláž. Začalo ho to zajímat. Na agentovi obranu, obal byl popsán ve španělštině. Stálo tam ...

,,Rubio? Děláš si prdel módere? To je blond!“ prozradil mu.

Zeed svou chybu obhájil. ,,Když kamufláž, tak pořádná!“

,,Neboj Mateo  Do týdne je to dole,‘‘ uklidňovala ho Talia.

,,Seriosly?‘‘ ujišťoval se, že to myslí vážně. Otázka zůstala viset ve vzduchu. Zeed ukázal, kam se má posadit. Neprotestoval. Stejně měl za to, že to nestačí. Zíral do zrcadla. Ptal se sám sebe, co je ochoten udělat pro dolarů. Stínící policistka třepala tím sprejem. Měl na jazyku nějakou nemravnou připomínku, jenže odpustil si jí. Vydal se jí napospas. ,,Co novej komisař? Je na tebe hodný?“

Talia třepala dál. ,,Férový,“ prozradila. ,,Často o vás mluví.“

Rozen nepředpokládal, že na něj jeho bývalý nadřízený pěje chválu. Nerozmazával to. Nechtěl se před cizincem ztrapnit.

Zeed poznamenal. ,,Barber shop je opravdu přežitá záležitost.“

Rozen opáčil. ,,To bude tím, že necílily na muslimskou klientelu.‘‘

,,Funny,‘‘ pousmál se Zeed. ,,V mé vlasti islám moc netáhne.“

Bodal ho pronikavýma očima i v zrcadle. Rozenovi to nebylo příjemné. Nakrátko se zasnil. Měl pochopení pro Japonce, co by to považovali za projev agrese. Urazili by se i v tomto případě? Vždyť by čelili pohledu odraženému od zrcadla! Nezeptá se jí ...

,, ... posloucháš?‘‘ naboural mu úvahu Zeed. Detektiv položil ruku na zaprášený stůl. Vyložil si to tak, že se zajímá o jeho hudební vkus. ,,Instrumentální,‘‘ sdělil mu trošku pozérsky.

,,Zvláštní člověk,‘‘ uchechtl se Zeed.

,,Sejde na tom?‘‘ zavrčel Rozen.

,,No music! Ptal jsem se, jestli posloucháš mě osobně!‘‘

,,Překládám pomalu,“ zalhal, přesto by hudbu v grotesce uvítal.

Talia zanechala třepání, udělalo to tsss, takže měl na hlavě jen blonďatý ostrůvek. Ušklíbl se na ni. ,,Seriosly?‘‘ zavrčel na ni. Uchechtla se a dala si ruku přes ústa. ,,Lo siento,“ omluvila se španělsky, aby pak přepnula do anglictiny. ,,Rozkaz je rozkaz.“

Hned jak začala s barvením, Zeed začal s opakováním. ,,Again. Nyní by měl bílý kůň váznout v Brunbylonu. Aerolince nějakou dobu potrvá, než se vymaní z našeho digitálního lasa. Vakuum, co díky tomu vznikne, bude přesně naše příležitost,‘‘ odmlčel se, zatímco barvený přikyvoval. ,,Tou dobou se vydáme na zdejší letiště, kde už čeká pronajatý Boeing. Poté přestaneme existovat Zeed i Eslavo. Změníme identitu. Thomas Cooler a Marcel Noir! Nezapomeň! Az nám dá família signál, vystoupíme si. Vyzvedne nás Manny Giordano, což je gangster, jenž celý byznys inicioval.‘‘

Rozen zvedl obočí. ,,Manny má monopol na blbost. Toho by jsme přelstít mohli,‘‘ usoudil a sáhl si na hlavu. Prsty měl jak od pilu.

,,Nesahej na to ty loco!‘‘ plácla ho přes prsty. ,,To není suchej šampón! Je to seriózní barva!“ vyčinila mu. Sledoval jí u toho. Promítl si ji do zrcadlové reality, kde se dala na temnou stranu. Tajuplná sprejerka T, která zkrášluje ohavné zdi v Brooklynu. Ta představa měla háček. Talia se chovala jako typická Španělka.

Zeeda přestal poslouchat . ,,... člověk. Mluví prý plynně Italsky.‘‘

,,Who?“ ptal se kdo. Vlasy pomalu bledly, Talia se zazubila a Zeed zakroutil hlavou.

,,To nemá smysl,“ vzdával to agent.

,,Zobák,“ zapojila se Talia. Znala ho nejspíš víc, než si myslel.

Rozen se zasmál. ,,Ty jména zní hrozně,“ odmlčel se nakrátko. ,,Přesto vím shit o vaší zemi. Odkud vůbec jsi Marcelo?‘‘

,,Je to cel, nó čélo,‘‘ zubil se Zeed. ,,Umět to nemusíš. Představím tě. Cooler je hlavní vyslanec. Toho zahraju pro věrohodnost já.‘‘ Potom ho něco napadlo. ,,Co víc. To, že mluvíš španělsky, by jim zalichotit! Můžeš tvrdit, že jsi studoval v Barceloně. Erasmus, nebo tak. Před pádem Unie šlo o běžnou záležitost.‘‘ Rozmlouvali do doby, než rychleschnoucí barva uschla.

Talia ukázala k porcelánové mise. ,,Hlavu sem!‘‘ poručila mu, on uposlechl. ,,Děláš i nuru masáž?‘‘ zeptal se španělsky i oplzle. Neurazila se, ba naopak. Chytila si rty, aby se ubránila smíchu. Potom mu podávala osušku s logem Betisu. Nedůvěřivě se ni podíval, utřel se a s hlubokým nádechem se shlédl v zrcadle. Vtom ztuhl. Naskytl se mu groteskní pohled. Byl k smíchu ...

,,Vypadáš jak záporák z Bondovky!‘‘ usoudil smějící se Zeed.

Nabarvený, co měl po mamá husté obočí, po dědovi větší nos a po otci kdoví odkud kdoví co, byl teď na blond. Napadlo ho lepší přirovnání. Vypadal jak příslušník kmene Vandalů, kteří přitáhli do Hispánie odněkud z Germánie. Účel to splnilo. Sotva se poznal sám. ,,Shit!‘‘ zavrčel anglicky. ,,Seriosly?“ Nepřestávali se smát. 

Musel to vzdát a rozesmál se. ,,Holt jsem záporák!“ prohlásil.

Ω

Za hodinu se dal plán Europolu do pohybu. Popostrčil jej dvorní hacker, jenž Zeeda informoval, že letadlo v Brunbylonu nějakou dobu pozdrží. Rozen dostal za odměnu žlutou variantu Zeedovi košile. Ladila mu s novými vlasy. Vyptal si ještě sluneční brýle, co byli podobné těm, jež nosil ten důstojník z New Phoenix. Účes na pěšinku oželel. Nemuseli vypadat jako dvojčata. ,,Buena suerte,‘‘ popřála jim Talia hodně štěstí.

,,Thank you,‘‘ poděkoval jí Rozen. ,,Fortunu budeme potřebovat.‘‘

Barber shop opustili, Zeed nasedl na scooter, tentokrát bez helmy a Rozen na něho. Mířili na letiště. Zrovna projížděli úzkou uličkou, kde žili převážně Afričané, Zeed ubral plyn a vyjádřil se anglicky.

,,Matte! Dočetl jsem v globální databáze, že ti Iggyho kadeti měli s Giordanem tu čest,‘‘ podělil se s ním o zajímavé informace.

,,Seriosly?‘‘ nevěděl to Rozen. Minuli postarší ženské v hidžábu. Neobával se, že by jim rozuměli. Možná neuměli ani španělsky. Scooter naštěstí nebyl hlučný.

Zeed pokračoval. ,,Nejde mi do hlavy, proč ho tehdy neusvědčili. Nahráli totiž celou transakci! Zdá se mi, že to někdo stornoval!“

Vítr čechral detektivovi nové vlasy. ,,Who?“ zajímalo Rozena, kdo kdo by o tom mohl stát. ,,Nevím Matte,“ odmlčel se Zeed a dodal. ,,To by se nestalo ani na východě, když sloužil u poldů my daddy!“

,,Umíš jednoho uklidnit,‘‘ odbil ho sarkasmem Rozen. Vyjeli z ulice k pobřeží, kde se houpaly palmy. Zpoza obzoru vylezla řídící věž. 

Zavčas minuli ceduli s nápisem Aerepuerto de Al-Maríja. Scooter objel bezohledně závoru, která oddělovala městskou komunikaci od patrového parkoviště. ,,Nebojíš se, že se ten váš sofistikovaný plán zbortí kvůli pokutě?“ vyřvával na spolujezdec na řidiče. V útrobách parkoviště se jeho hlas rozléhal. Zeed zběsile zabrzdil.

,,Mierda!“ škubl sebou spolujezdec. Zeed se zazubil a vypnul motor. ,,No stress,“ zlehčoval to. ,,Nezbortí se to! Jak už jsem jednou řekl, je to osvědčená strategie. A pokud by se to zvrtlo v rezidenci, mám u sebe hlásič, co v případě ohrožení kontaktuje mezinárodní komando,“ zlehčoval agent situaci, poté se zvedli.

,,Mezinárodní?“ zopakoval jeho slova Rozen a překvapilo ho, že Zeed Scooter nijak nezamkl. ,,Mezinárodní. Odvážlivce ze Spain doplní agenti Europolu a mariňáci New Phoenix. Jseš happy?“

Rozen se podrbal na hlavě. ,,New Phoenix?‘‘

Zeed přikývl. ,,V případě nejvyšší nouze vpadnou do rezidence. Netuším, kdo klan Villasmunda kryje, nicméně musí skončit!‘‘

Dejme tomu, že ho tím uklidnil. O mariňácích si nedělal iluze, ale pokud hájili jeho zájmy ... Nalezli tunel, jenž je dovedl na runway.

Stanuli na rozpáleném betonu. Dráha se z horka mihotala. Kolik letounů se tu otočilo, když byla Almería věhlasným letoviskem?

Zeed ukázal k rovníku. Stál tam postarší boeing čínské aerolinky Dragon Air. ,,Nyní si nastoupíme a počkáme na signál od famílie.“ Rozen přikývl blonďatou kšticí. Zdolali přídavné schody, nicméně v letadle se jen vytočil. Zeedovi začal vrnět pager. ,,Signál!“ řekl Zeed. ,,Nyní jsem Cool a ty Noir. Oukej?“ Noir to vzal na vědomí.

Opustili letadlo. Zhola nic zaslechli řvoucí motor. To přijelo rudé Ferrari. Užasli jeden jak druhý. Nutno říci, že se řidič neobtěžoval s hledáním parkoviště. Hrozivá maska se zarazila před Boingem. 

Kráčeli sebevědomě, přičemž v brýlích se odráželo superauto. V Ferrari vystoupil nevelký, přesto však hlučný muž. Mohlo mu být něco kolem třiceti. Rozen v něm poznal Mannyho. Zalitoval jen, že neholdoval herectví. Teď by se mu to hodilo. Teď byl Noir.

Manny se tvářil důležitě a podle kroku se zdálo, že je na drogách.

,,Hercynia?‘‘ vyštěkl k nim zpěvně a olízl se. V patách mu byl muž s knírem a infiltrovaný Domenico Palladino, jemuž se už podařilo zapadnout mezi mafiány.

Zeed dal hlavu na bok a neodpustil si vložku. ,, Federace se sice rozpadla už v minulým tisíciletí, ovšem yes, nejsi úplně mimo.‘‘

Manny se zadíval na knírače, který mu slova cizince přetlumočil. Rozen usoudil, že neumí Inglés. Zalilo ho tedy sebevědomí.

Manny se usmál od ucha k uchu. ,,Bien,‘‘ připustil a rázem byl zdvořilost sama. ,,Welcome friends! Welcome!‘‘ přivítal je.

Objal Zeeda a poté i Rozena. Ten se samým zhnusením otřepal. Záviděl mu, že vypadá lépe než on, třebaže žil déle. Svedl to na tuberkulózu. Zdálo se, že ho nepoznal. Mohla za to kamufláž, nebo mu za to nestál?

,,Já jsem Manny a hádám, že si všichni na money přijdeme,‘‘ řekl španělsky a z ní pak přešel do angličtiny. ,,We make money!‘‘

,,Mé jméno je Thomas Cooler. For friends Cool,‘‘ ukázal na sebe prstem a bodl ho i na Rozena. ,,Toto je Marcel Noir, můj adjutant,“ nazval jej pobočníkem. ,,A dorazili jsme do vaší slunné země jménem Ruslana Whala.‘‘

,,Perfecto!‘‘ uklonil se Manny a jeho přehnaný úklon prozradil, že má za pasem pistoli. Hodlal je postřílet? Rozena překvapilo, že si je neověřil. Co ho vedlo k tak slepé důvěře? 

,,Nice to meet you!‘‘ vyjádřil potěšení a přešel do španělštiny. ,,Račte si nastoupit mio friends! Vamos! Račte vstoupit do mio skromného vozu!‘‘ míchal jazyky a ten, co ho kdysi kopl do rozkroku, dobře věděl, že Ferrari bylo ledacos, jen ne skromný vůz. Knírač to přeložil. Získali si důvěru až podezřele snadno.


Autor MatyhoZmaty, 22.05.2023
Přečteno 90x
Tipy 1
Poslední tipující: Marry31
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Nepochybně to tak zní :) !

18.08.2023 09:31:17 | MatyhoZmaty

Taky se mi to zdá podezřelé

18.08.2023 09:25:31 | Marry31

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí