Angel Dead I.

Angel Dead I.

Anotace: Někdo se bezcitný narodil. Někdo bezcitný musí být.

Sbírka: Angel Dead

Na trhu kde každý smlouvá a hádá se o ceně věci, se černo-vlasí chlapec snažil prodat pytel s brambory a kůži. Byla zima a on seděl v roztrhaných šatech a děravých botách, na studené kamenné cestě, u kraje. Nikdo si ho nevšímal, nikdo nevěděl jak špatně na tom je.
"Prosím, kupte si kůži! Nebo brambory!" prosil, vyřvával ale stále si ho nikdo nevšímal. Začalo sněžit, byl větší mráz. Třel si ruce aby se zahřál.
Trh skončil a on tam pořád seděl. Neměl kam jít, neměl domov, neměl nikoho. Byl sám. Z pytle vysypal brambory a vlezl si do něj. Přehodil se kůží a vzhlédl k nebi. Uviděl zářící hvězdu a postupně se na obloze objevovalo souhvězdí. Byl hladoví a unavený. Zavřel oči a snažil se nevšímat zimy. Usnul s očekáváním lepšího zítřka.
Máchnutím křídel se zvedl sníh. Jedno křídlo andělské a druhé démonské. Její bosé nohy se dotkly studené země. Vločky táli na jejím nahém těle. Hnědé dlouhé vlasy jí zakrývali horní část těla, byli po pás.
Přistoupila blíž k chlapci a pohladila ho po tváři. Byl studený a z pusy mu vycházel horký vzduch. Stěží otevřel oči. Zamrkal než si prohlídl osobu před ním.
"Ty jsi anděl?" řekl unaveně.
Dívka ho objala a podívala se mu do očí. "Ano."
"Přišla jsi mě zachránit?" zeptal se s očekáváním kladné odpovědi.
Dívka v stala a dala mu ruku na hlavu. "Ano."
"Zavři oči, klidně spi. Už tě nic tížit nebude. Spi." řekla něžně.
Chlapec zavřel oči a naposledy vydechl.
"Navždy." řekla dívka a roztáhla křídla. Máchla s nimi, sníh se zvedl a ona s ním.
Tělo chlapce zbledlo. Bylo bez života. Dívka stoupala do oblak. Objevila se před ní zářivá brána. Byla otevřená. Vletěla do ní a zastavila se u bílého mráčku. Položila na něj ruku. Z ruky jí vypadla bílá, lesklá perlička.
"Odpočívej v pokoji." řekla tiše a zmizela.
Na oblaku zůstala perlička a dvě pírka. Jedno bílé a druhé černé.
Autor Danusak, 20.10.2013
Přečteno 830x
Tipy 2
Poslední tipující: danaska
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Je to smutné, ale hezké. Vítej na Literu.

20.10.2013 19:29:10 | danaska

Děkuji :)

21.10.2013 13:34:19 | Danusak

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí