Démon

Démon

Anotace: Démon sa metal a hádzal a zdalo sa že aj on, pocítil že sa blíži koniec. Táto poviedka je dosť dlhá a je v nej použitá, oficiálna, exorcistická, formula. autordominik123přidáno 20.02.2015kategoriepovídky/hororovéhodnoceno 0čteno 11(4)posláno 0změnit

Démon

Viliam Senderson sedí na tvrdej, starej, stoličke a premýšľa. Ako kaplán si myslel že vie všetko o svojej katolíckej viere ale strašidelne sa mýlil. To čo dneska zažil ako keby ani nevedel, ako má zaradiť do svojho života. Určite bolo to čo videl skutočné? Alebo to bol sen ? Pred asi dvomi hodinami, stál v izbe spoločne s farárom Thomasom a zúčastnil sa exorcizmu. Nikdy predtým nič tak pekelne, desivé, nevidel. Pred samotným exorcizmom ho do svojho domu zavolala Mattie, matka Jacka Doa. Zo začiatku to s ním nebolo také vážne, ale postupom času, ho démon začínal ovládať. Snažil sa to vedecky vysvetliť, ale skončil neúspešne. Teraz tu sedí, modlí sa ruženec a prosí o záchranu, farárovho života.
Niečo v ňom asi jeho duša sa po tomto incidente zmenila. Cíti sa premenený a viac teraz verí, božským silám. Zároveň však zisťuje že existujú aj temné sily. Sú to sily samotného satana. Bojí sa týchto síl, ale už vie ako si ubrániť svoju dušu. Prečo ale má satan na tomto svete takú silu, kto mu umožňuje dostať sa do nášho sveta ? Opäť sa mu pred očami, zjavuje tá izba. Izba v dome Doevových . Odrazu prechádza po schodoch, smerom k tej izbe. Schody vydávajú temné zvuky zla, horšieho než je ľudské zlo. .
Bojí sa toho čo uvidí v tej izbe. Bojí sa svojej vlastnej duše. Bojí sa svojho obyčajného, ľudského, strachu. Hneď za ním kráča farár Thomas a v rukách drží bibliu. Dávajte si pozor je nebezpečný, prehovára Mattie matka Jacka. Jej hlas Viliama privádza, opäť do rozpakov. Pôjdem prvý Viliam. Dobre. Viliam rád prenecháva Thomasovi úlohu, otvoriť dvere na tej prekliatej izbe. Diabol sa vás bude snažiť zastrašiť Viliam , nebojte sa ho, božie sily sú omnoho silnejšie. Viliam sa ale aj napriek farárovmu príkazu bojí. Čo ak ho boh neochráni a on stratí vieru v tej najdôležitejšej chvíli ? Musím byť silný, nesmiem sa vzdať. Tam v tej izbe je malí chlapec a bojí sa démona, ktorý v ňom prebýva. Ja to zvládnem, len nesmiem byť vystrašený na smrť. Thomas a aj Viliam nabrali do svojho tela odvahu a Thomas otvoril dvere.
Thomas ako prvý, vstúpil do miestnosti.
Celá izba je čierna, ako najtmavšia noc na svete. Po podlahe steká krv, ktorá má prameň na malej postieľke pri okne. Chlapec sedí na posteli a hryzie sa do ruky z ktorej mu steká krv. Lampička vedľa chlapcovej postele je rozbitá a na zemi je roztrhnuté, červené ,tričko. Viliam za sebou zatvára dvere a ruky sa mu trasú ako starcovi s parkinsonovou , chorobou. Chlapec vstáva z postele a jeho nohy sa dotýkajú podlahy, ktorá je okolo celej postele zakrvavená. Zostaň kde si satan ! Viliama prekvapil, hlasitý, výkrik ,farára a ostal očarený z toho výkriku, stáť v nemom úžase. Chlapec sa pohol smerom k nim a kosti mu začali pukať a praskať až vytvorili, desivú, hudobnú ,skladbu. Výraz v chlapcovej tvárí, vzbudil obavy aj u farára Thomasa. Pod očami mal chlapec, kruhy veľké ako lietajúce taniere a nos mal kriví asi aj poriadne zlomený. Okolo úst mal krv, ktorú chutne olizoval, svojim hnusným ,slizkým, jazykom. Otec Thomas sa postavil pred chlapca a začal sa modliť, otčenáš. Chlapec okamžite vystrel ruku a zahryzol sa do nej ako diví pes do surového mäsa. Nedáte si chlapci, dnes je to mäso skutočne kvalitné. Viliam skamenel a bál sa urobiť akýkoľvek pohyb. Otčenáš ktorý si na nebesiach. Otec Thomas sa začal modliť a Viliam sa k nemu pridal.
Obaja sa modlili a diabol v chlapcovom tele sa im len smial, hlasom hrubým ako hrmenie, hromov. Tak to je teda prekvapenie a ja som si myslel že spolu budeme kamaráti. Zviažte ho Viliam ! Viliam vytiahol z vrecka flaštičku zo svätenou vodou a pokropil ňou démona. Démon zvrieskol a prehovoril, pekelným jazykom, ktorému ani Viliam, ani otec Thomas nerozumeli. Viliam odhodil démona na posteľ a priviazal ho k nej, hrubým ,lanom. Démon sa hádzal na posteli a vrieskal, temným ,neľudským, hlasom. Teraz sa spoločne pomodlíme, verím v Boha, Viliam. Obaja sa takmer v tej istej sekunde začali modliť, verím v Boha. Verím v Boha v otca všemohúceho stvoriteľa neba i zeme slová tejto modlitby sa ozývajú po izbe a sú ako záblesky dobra v izbe plnej zla. Odrazu nastáva ticho.
Viliamovi sa to ticho nepáči. Zdá sa mu ako keby medzi sebou vyčkávali, kto ako prvý vytiahne ,eso z rukávu. Nenapijeme sa spolu Thomas. Ja osobne by som sa napil a vy tiež. Stíchni satan! Otec Thomas začínal mať pochybnosti či zvládnu poslať tohto démona, späť do pekla. Ja viem otče, dnes máte na programe ešte exorcizmus, ale aj tak by vám to pomohlo, vyzeráte ako nepríčetný zdrogovaný díler, ktorému skutočne chýba, napiť sa. Viliam spozoroval kvapky potu na tvári, otca Thomasa. Zavri tú svoju prekliatu hubu a ak ma neposlúchneš, zavriem ti ju ja. Démona táto veta prekvapila a na chvíľu ostalo v izbe ticho, spojené s atmosférou pekla na zemi. On vie skutočne všetko, nemáme šancu ho poraziť, pomyslel si Viliam a ešte pevnejšie chytil flaštičku so svätenou vodou.
Pán Viliam ak chcete, môžeme sa spoločne previezť na aute a cestou môžeme zraziť pár ľudí, len tak aby sme sa nenudili. Viliam vie o čom ten démon hovorí, hlava tej ženy ho v spánku, desí, dodnes. Podrobne si pamätá na to dievčatko v kočíku a na jeho matku ako im obom z hlavy tiekla krv a okolo jeho topánok, vytvorila jazero. Vtedy bol poriadne opitý a nemal vôbec nastupovať do svojho auta.
Potom čo urobil ľutoval ,ale odpustenie, ešte stále nedostal.
Pri živote ho udržal boh a za to mu dodnes, ďakuje. Ak by nenašiel vieru, určite by spáchal samovraždu. Mňa ochraňuje Boh a ty mi neublížiš, zvrieskol Viliam a pokropil démona, svätenou vodou. Videl ako kvapky ich najsilnejšej zbrane, svätenej vody, dopadli na démonovu hlavu a dôkladne mu dali pocítiť, božskú silu. Démon už po niekoľký krát zvrieskol a začal hýbať s hrubým lanom ,ktoré ho pridržiavalo k posteli. No dobre chlapci, začínam to brať vážne, len neviem či ma dokážete dobre pobaviť. Démon sa prudko pohol a okná v izbe sa rozbili a úlomky skla, vleteli Thomasovi do tváre a do rúk. Otec Thomas zvrieskol, chytil sa za tvár a cez prsty, mu začal pretekať, prúd krvi. Viliam mal šťastie že ho úlomky skla nezasiahli a okamžite pribehol k otcovi Thomasovi. Nechaj ma na pokoji chlapče, musíš ho poraziť, boh ťa ochráni. Viliama tá veta utešila a rozbehol sa k Biblií, ktorá ležala prevrátená pri dverách izby. Démon roztrhol lano na posteli a rozbehol sa k otcovi Thomasovi. Odstrčil Thomasa a odtrhol mu krížik, ktorý mal zavesení na krku. Hneď ako chytil kríž do ruky, začalo sa mu znej pariť a on ho zapichol, Thomasovi do brucha a usmial sa od ucha k uchu. Toto je moja posledná šanca, buď skočím k tej Biblií a prečítam z nej tú exorcistickú formulu a zachránim tak dušu, toho chlapca, alebo ma ten démon zabije a zajtra v novinách o mne budú písať ako o zabitom exorcistovi, pomyslel si Viliam.
Uvedomoval si že to možno bude jeho posledný boj z démonom, ale aj zo svojou dušou. Tak do toho, povedal si a skočil k tej Biblií. Démon skočil za ním, ale chýbal mu asi meter aby ho dokázal preskočiť a zabiť.
Viliam vzal do ruky Bibliu a začal sa modliť. Slová z jeho úst ako keby vychádzali, sami od seba. Zacítil v blízkosti silu lásky a dobra a presvedčení že sa všetko skončí dobre ho táto láskyplná energia, posilnila ,duchovnou, silou. Vyháňam ťa, najnečistejší duch, každé zasahovanie nepriateľa, každý prelud, každá diabolská légia, v mene Ježiša Krista aby si bol vykorenený a utiekol z tohto Božieho tvora. Viliam prišiel k zastrašenému démonovi a priložil mu kríž na čelo. Démonov krik sa ozýval po izbe, ale teraz bol ešte hlasitejší. Viliam si pomyslel že z pekla, vyšli všetci démoni, aby ho zabili. Viliam, hlboko ponorený v exorcizme, prišiel k démonovi a ešte silnejšie, mu kríž priložil k čelu. Potom začal modlitbu odriekavať , hlasitejšie a hlasitejšie. Boh sám ti to nariaďuje, On, ktorý ti nariadil, aby si padol z nebeských výšin do najnižších miest krajiny. Nariaďuje ti to Ten, kto vymedzil hranice moriam, vetru a búrkam. Počúvaj dobre a tras sa, Satan, nepriateľ viery, odporca ľudí, príčina smrti, zlodej života, nepriateľ spravodlivosti, koreň všetkého zla, znášky nerestí, pokušiteľ ľudí, ty, ktorý podvádzaš národy, podnecuješ závisť, prebúdzaš chamtivosť... Izba sa otriasala a celá posteľ na ktorej, ležal chlapec sa zdvihla a padla, opäť na podlahu. Ozvalo sa prasknutie postele a posteľ sa po dopade na zem, prelomila na poly. Démon, ktorému stále pridržiaval kríž na hlave sa hádzal a metal a asi aj on ucítil že sa blíži koniec.
Vôňa pekla a satanových poslov sa v izbe vyparila a Viliam zložil kríž z démonovej hlavy a prežehnal sa.
Zmizni v mene Otca i Syna i Ducha Svätého.
Urob miesto Duchu Svätému kvôli tomuto znameniu svätého kríža nášho Pána Ježiša Krista, ktorý s Otcom a Duchom Svätým žije a kraľuje na veky vekov. Amen. Po vyslovení, poslednej vety si Viliam vydýchol a po dlhej dobe ho opäť zachvátil, pocit šťastia a víťazstva. Chlapcove telo sa zdvihlo do vzduchu a na hrudi sa mu vytvoril kríž, otočený naopak. Chlapcova hruď krvácala a odrazu chlapec, spadol na podlahu a Viliam, zacítil vlnu, studeného vzduchu. Chlapec ostal, bezvládne ležať na zemi. Viliam k nemu pribehol a dával mu dýchanie z úst do úst, ale nepomáhalo to. Zavolal jeho matku Mattie a spoločne zavolali záchranku. Otec Thomas tiež ležal na zemi a vypadal ,omnoho horšie ako chlapec, takmer ovládnutý démonom. Spomienka sa vyparila v ovzduší času a Viliam sa znova ocitol v nemocnici. Chlapec aj napriek zraneniam, ktoré mu spôsobil satan prežil. Dozvedel sa to telefonátom od jeho matky. Pán Thomas chce aby ste ho navštívil, prehovorila zdravotná sestra a vyrušila tak Viliamov svet modlitieb. Viliam vstal a vstúpil do malej miestnosti. Prvé na čo pomyslel bolo, ako odvážne sa otec Thomas ,správal pri exorcizme. Zdá sa že dnes to bol môj posledný exorcizmus, prehovára Thomas a chytá Viliama za ruku. Ďakujem že ste ma zo sebou zobrali otec Thomas, učil som sa pri majstrovi.
Viliam zapamätaj si že najdôležitejšie zo všetkého je veriť, jedine tak odoláš pokúšaniu, temných síl. Thomas vzdychol a očí sa mu leskli slzami. Zbohom Viliam. Otec Thomas zavrel oči a posledný krát sa nadýchol. Potom zaspal, spánkom pokoja z ktorého sa už nikdy nezobudí. Viliamovi slzy umývali líca a zacítil ich slanú chuť.
Prišiel k telu otca Thomasa a pobozkal ho na čelo. Konečne pozná odpoveď na otázku, prečo má satan na našom svete takú moc. Sme to mi ľudia, ktorý mu umožňujeme, dostať sa do nášho sveta. Preto je najdôležitejšie veriť, všetko ostatné je vedľajšie.
Autor bienko, 22.02.2015
Přečteno 865x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Skutečná exorcistická praxe vypadá trochu jinak. Přečti si třeba knihu od P. Suttera "Satan v Illfurtu" (Praha 1931). Vyšla též ve slovenském překladu.

29.03.2015 17:35:26 | Adramelech

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí