2. Hledání Boha

2. Hledání Boha

Anotace: Musíme sestavit tým

,,musíme sestavit tým!" Rozhodli Oni a nechali celou věc plynout. ,,Ty nejlepší z lidí, kteří obstaraj všechnu práci za nás!"
Muž celý v černém kráčel po temné chodbě laboratoře, přemýšlel o objevu, který právě učinili. O dosahu, který může mít.
,,Tak dlouho jsme museli čekat," vydechl:. ,,Tak dlouho jsme museli být sami.."
Ale co teď? Co čeká člověka na konci všech cest, kde konečně může zacit být sám sebou?
Co teď, když jsou všechny otázky zodpovězeny, a nám nezbývá nic než bádat!

,,Proč potřebujeme Boha?" Ptali se lidé, kteří už dávno ztratili starou víru. ,,Proč stále musíme žít ve stínu někoho, kdo nejspíš ani není? Lidstvo si až dosud vystačilo samo."
,,Skutečně?" Říkali další - ti stále schopni naděje a lásky ,,Nebyl jen člověk obraz boží, který se příliš nevyvedl? Šel svou cestou , na níž netuší, co ho na jejím konci čeká..
Je ztracen," Báli se velké samoty, která čeká v hloubi každého z nás: ,,ani netuší, kterým směrem se vydat dál."
Protože bez Boha.. žádná z dalších cest ani není...

Autor Gymplak, 04.07.2021
Přečteno 277x
Tipy 6
Poslední tipující: Frr
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jak by duše lidí věděly, že existuje nějaké krásno ?
Že existuje spravedlnost ? Pojmy bezpředmětné, nezobrazitelné,
skryté v dějstvích, ze kterých vystupují a že tyto pojmy jsou
stále v každém věku a v každé generaci hledány a ocěňovány ?

Jak by si duše lidí mohly představit možnost, že svět je dobrý ?

Anna Hogenová


" Řekni, Merline, jaká je nejcennější vlastnost rytíře ?
Štědrost ? Odvaha ? Věrnost ? Spravedlnost ? Velkorysost ? "

" Žádná nejcennější neexistuje. Všechny jsou cenné.
Jedna se opírá o druhou. "

" Zase se vymlouváš ! Chci slyšet jednu ! "

" Nu dobrá, když to chceš slyšet. Je to pravda.
Každý, kdo lže, ničí velký kus světa "

04.07.2021 20:57:50 | ttragelaf

Jak lidská duše může chápat zlo?

07.07.2021 17:49:47 | Gymplak

Pokud je guláš chaos, který se člověku jeví jako prvotní reakce vědomí na ,věc kolem nás', pak bych řekl, že je nejlepší přímo čerstvý, ještě horký, nalitý přímo do obličeje..
Mám pět let na univerzitě (i s diplomem, ne ze by na něm prilis záleželo) a o víře už přečteno x knih či pojednání, nechápu tedy kritiku v této rovině.
Náboženství? Pojem teologický? To opravdu nejde vzhledem k tomu, že rozdílné teologie již předpokládají rozdílné druhy náboženství (především ty hlavní dvě)...
Ale díky za rady k rozšíření studia, vezmu si ji k srdci, člověk by se měl učit každý den!

04.07.2021 13:53:53 | Gymplak

,,Proč potřebujeme Boha?" Ptali se lidé, kteří už dávno ztratili svoji víru.
--
Napadá mne, že guláš je nejlepší druhý, možná třetí den. Do té doby by šlo autorem doštudovat, co je víra jako sociologicko-společenský status a co je náboženství, jako pojem čistě teologický.
Záměr autora jinak dobrý. Já jen, aby nesklouzl k demagogii a manipulátorství.

04.07.2021 13:03:20 | Lesan-2

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí