Pochod - řeka oslava I

Pochod - řeka oslava I

Anotace: Pochod bláznů 1.5 až 3.5 Popisuji z vlastního pohledu První část

,,Vstávat" zní ranním tabořištěm .
Ze stanů se loudí nadávky a vylézají z něho unavené postavy .
,,Vlak jede 4:26" odpovídám někomu na otázku a vylézám ze stanu . Venku je už Lukáš a zapaluje cigaretu .
Balení jde rychle . Ale až po čtvrté hodině jdeme na vlak .
,,Kurva ! Já nemám cigara" říkám a hledám po kapsách krabičku . Vyžebrávám na Lukášovi cigaretu . To je požitek ! Jdu s Jakubem , se kterým bydlím na tomto výletu ve stanu . Stanice je blizko ale jdeme bahnem a jsme unavení , co cestu stěžuje . Skoro každým krokem ujíždí noha na bahnité cestě.
Konečně pod lampy jde vidět nástupiště zastávky . S Jakubem jsme na místě dřiv než druhý stan Lukáš , Adam a Martin . Trvá dlouho než dojdou a ještě déle než přijede vlak .
Ve vlaku hledám cigarety a uvědumuju si že jsem je měl v ruce ještě ve stanu . Kurva !
Mezitim si všímám že každý se začíná chovat jak 'fronťák' . Někdo jí a druhej odpočívá . Zajmavé , ale kde mám cigára !
Aspoň si dám buchtu . Od maminky ! Fronťák !
,,Kolik času mame v Křižanově ? Dáme tam cigaro?" ptá se Lukáš přes uličku .
,,Jo ale musíš mi nabídnout " odpovídám s usměvem .
,,Dobře" odpovídá Lukáš a zavirá oči a opírá se o sedadlo.
Cesta trvá pár minut . Přesedáme a s Lukášem házíme krosny do vlaku . Zapalujeme si na nástupišti . Cigareta mi nechutná . Chci ji rychle dokouřit a být v Náměšti a zapalit si 'mou' značku . Konečně típám a odhazuji špačka cigarety do popelníku . Lukáš mě následuje .
,,Označil jsem jízdenku" povídá Jakub ,,tohle je vlak bez průvodčího. "
Pokyvuju a koukám na Lukáše , který ve své propálené uniformě Wermachtu vypadá jak opravdoví němec zničenej na konci války . Usmívám se když vydím jak dobově se vypadá .
Přijiždíme do Velkého Meziříčí . Hnusné a zaplivané nádraží nás víta chladným vzduchem . Přesedáme . Jakub navrhuje si zahrát jednadvacet , což mi příjde jako perfektní plán . Ale všichni jsou unaveni a nemají zájem . Krátím cestu pohledem na krajinu . Vtom mě napadá slovo 'terakota' .
,,Co to znamená?!" ptám se sám sebe . Až před Studencem , kde vysedáme si vzpomenu . Pálená hlína !
Ve Studenci máme pár okamžiků a hned nasedáme do vlaku a míříme do Náměště .
Šest hodin ráno , Náměšť ještě pochrupuje . Upozorňuji Jakuba na červenou značku a jdeme směr náměstí . Žene mne chuť na cigarety .
,,Trafika!" raduju se , ,,Penny" říká někdo . Úkol splněn . Máme hodinu času . Když nacházíme veřejné WC tak je nám hej . Napřed jde obhlídnout situaci Lukáš , potom Jakub a nakonec já .
Až udivenen vidím pěkné dvě budovy . Vlevo dámské a vpravo pánské . Napřed uvažuji jít na dámské stím , že budou v lepším stavu . Potom ale mířim na pány .
Přicházím k 'jednotce' tak akorát . Po chvíli jdeme doplnit kuřivo a pak do penny . Zůstávám a hlídám krosny . Zapaluju si cigaretu . Konečně ! Jdu do své krosny a vytahuji vodku . Piju plným douškem . Užívám si této chvíle .
Po nakupu vkládáme do plných baťohů jídlo . Už bude půl osmé . Tak vstávám a vyrážím . Ostatní se loudají . ,,Nemáme čas sakra , nestíháme " jdu dál . Mám v plánu najít červenou značku . U křižovatky se zastavuju. ,,Když pujdem do leva najdem tu značku " říkám Jakubovi , který došel . ,,Rota O se bouří " křičí Lukáš když vstoupáme do kopce a snažíme se najit trasu .
,,Proč rota O ? "zajmám se .
,, O jako omezenci "
,, A my jsme s Jakubem jsme co ?"
,, Rota A "
To dává smysl - snad někdy někde .
Hledáme červenou trasu . Bloudíme a rota O včele s Lukášem se bouří čím dál víc . Po půlhodině bloudění , krátce po osmé se vydáváme konečně do dalšího kopce po červené . Na hoře odpočíváme a já čtu co nás čeká . Po vykřnutí , že další trasa je pro zdatné turisty se ozývá osazencem mučení . Vydáváme se dál , krosna tíhne a trasa se jde pekně a já přidávám do kroku . Líp se mi jde sám , se svýma myšlenkama . A můžu klít .
Procházíme dolů lesem do údolí k řece .
Plný zvědavostí na další usek cesty .
Konec první části .
Autor Kubský P., 08.05.2014
Přečteno 895x
Tipy 4
Poslední tipující: Jeněcovevzduchukrásného, Amonasr, lukassnajdr
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

A kde je pokračování...? ;-)

06.07.2014 12:26:57 | Amonasr

Nejsou lidi Josefe :-D ... popravdě jsem zapoměl :-/ tak to snad napravím :-D

06.07.2014 13:37:32 | Kubský P.

Jestli sis z toho ovšem něco ještě zapamatoval - podle toho klopení vodky do sebe tam mohla být i nějaká "okénka", či ne...? :-D

06.07.2014 15:25:30 | Amonasr

Na vodku jsem si zvyk. :-D To není nepřítel. :-D Dělám to tak i doma někdy. Ten panáček neuškodí.

06.07.2014 15:40:11 | Kubský P.

No, s tím naklopením vodky to ve mě taky trochu hrklo, ale pokud je to pod kontrolou, tak dobrý, a pokud ne, tak to může být i cesta do pekel.Nejhorší prý jsou vyléčení, no, ti, no, vždyť víme:-)

09.08.2014 16:47:49 | Jeněcovevzduchukrásného

Panáček ne, pokud jsi ovšem nezapomněl dodat - "v jakémkoliv množství"... :-D

06.07.2014 15:41:29 | Amonasr

Kdo nenažil nepochopí hehe

08.05.2014 22:29:27 | lukassnajdr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí