Příběh obyčejného člověka

Příběh obyčejného člověka

Anotace: Omlouvám se, ale jako někoh fasinují elfové nebo trpaslíci, tak mne absolutne upoutali paladini.... Pozorně se usadte do křesel, a čtěte... Za komentáře bych byl vděčný...

Toto není příběh o hrdinských čineh, nebo o bezbřehé lásce, za kterou hrdinný rek položí svůj život. Tento příběh pojednává o obyčejném člověku, farmářskému synkovi, který měl sen….

Vždy když byla nějaká slavnost nechyběli tam. Pozoroval jsem rozevlátou hřívu ušlechtilých hřebců, poslouchal provolávání slávy, cítil omamnou vůni cizokrajného koření a na atmosféru, která se kolem nich utvořila ste si mohli klidně sáhnout….

Paladini, strážci pravdy, svatí bojovníci (prosím neplést s křižáky), ochránci bezbranných a vykonavatelé spravedlnosti. Ano ti byli mým idolem. Ba co víc…. Byli mými bohy. Ač rodina velmi katolická (jako každá v té době), uctíval jsem je jako své bohy. Ne to nemohli být lidé. Vždyť kolik přeslavných činů vykonali, kolik nestvůr pod jejich zbraněmi skonalo a kolik neviných lidí zachránili, ne tyto činy nebyli hodny člověka ale Boha. Boha, který sestoupil na zem v jejich podobách.

Avšak o tomto moje vyprávění není. Je o tom jakou cestu jsem si zvolil. Odsuzujte mne, pranýřujte však vězte, že utrpení jež jsem prožil z vlastní viny, provází mne do těchto časů a v noci mi nedá spáti….

Jednoho dne si mě nechal zavolat jistý bohatý pán. Myslel jsem, že by možná chtěl umýt boty nebo vyhřebelcovat koně. Ale zdaleka jsem se zmýlil. Ten Pan, byl jedním z nich. Byl to Paladin. A jelikož ve mně našel zalíbení, pro můj zápal a upřímnou radost, dal mi najevo, že bych jim mohl být nablízku, posléze bych se možná, mohl stát jedním z nich…..

Dny plynuly a já, jim nablízku, pomocnou práci ve stájích mi přidělili. Jednoho dne jsem si všimnul pootevřených velkých dveří, do kterých vcházeli všichni z řádu. A tak, hladov zvědavostí, škvírou ve zdi pozoroval a poslouchal jsem jejich rozmluvy…

Zanedlouho po tomto dnu (oni o mě samozřejmě věděli, jinak by dveře nenechávali dál otevřené) započala rozmluva o jedné nebezpečné a daleké výpravě, přičemž vznikla připomínka, ŽE BY PŘI NÍ MOHL NĚKDO PŘIJÍT O ŽIVOT…

O život?! V té chvíli by se ve mně ani mistr řezník, krve nedořezal. Zabouchl jsem dveře a utekl do stájí… Jak o život? Vždyť oni jen jezdí po slavnostech a ukazují se lidem… Nebo ne?? Ach jak mylnou představu jsem měl v své hlavě. Být Paladinem vyžadovalo kázeň, zápal ale také odvahu. A v té chvíli jsem ji nenašel….

To že jsem toho dne utekl, by nebyl zas takový problém. Ale druhý den ráno když jsem opět chtěl započít poslouchání a pozorování něco mě zarazilo a to dveře. Dnes byly zavřené. A už nikdy více se neotevřely. Kdybych býval viděl výrazy na tvářích těch vznešených mužů, minulý den, pochopil bych jak jim bylo líto, že jsem se takto zachoval. Ale nevyčítali mi to! Nikdy… To jen já sám jsem se odsuzoval, nadával a nikdy jsem si nedokázal odpustit… Ani před smrtí….

Utekl jsem ještě téhož dne z města nikdy víc jsem se mezi civilizované lidi nevrátil. Zůstal jsem sám jako poustevník, se svojí vinou, rozhořčen sám nad sebou a zabšklý vůči všem kdo by mne chtěli nějakým způsobem „obtěžovat“….
Však vy mi prosím odpustťě mou paličatost…A to, jak jsem se tenkrát zachoval…. Vždyť já nikdy nebyl žádným hrdinou… Byl jsem jen obyčejný člověk……..
Autor Eruntano, 19.07.2007
Přečteno 499x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

je to usekly, mels to udelat na dily a nakej pribeh o nem, zacinalo to tak hrozne zajimave a najednou konec!

17.08.2007 19:18:00 | ufarsin

Opravdu se mi to moc líbilo.

21.07.2007 22:50:00 | mobo

To je opravdu hezké, je to příjemná změna v příbězích a máš zajímavý a osobitý styl psaní a to s emi líbí. Je mi ho líto, ale jinak to asi ani být nemohlo... Byl to jen člověk jako každý z nás.. ;)

21.07.2007 15:56:00 | Santinan Black

Hezké, taky mám rád paladiny.

20.07.2007 18:31:00 | scorpide

Tak já jsem sice o paladinech teď slyšela poprvé, ale příběh se mi doopravdy líbil a budeš asi první, komu tady neřeknu ani slovo k opisům, neboť k stylu tvého psaní nemám žádnou výhradu ;)) A teď si jdu přečíst i tu tvou povídku o přátelství, neboť jsem zvědavá, jestli i ta bude takhle dobrá.. :))

20.07.2007 10:36:00 | lennerka

Díky....Takovejhle ohlas jsem nečekal...Je to dá se říct o mně....Píšu a povídku na pokračování přátelství..Ale tam to dopadne typicky...no ale možná i ne...stejn díky za komentář opravdu takovýhle hodnocení jsem nečekal...

19.07.2007 23:09:00 | Eruntano

btw. Zapomněl jsem dodat...Že bych se v tu chvíli asi zachoval stejně.... Jako On :)

19.07.2007 23:09:00 | Eruntano

Tak...tehnle příběh ve mě po přečtení něco nechal. Pozná se to podle zamlženého pohledu kamsi do zdi :). A ještě několik minut poté jsem o něm přemýšlela, dokonce i teď, co píšu tohle, o něm přemýšlím. Vůbec jsem ten konec nečekala a strašně mě těší, že je tady taky něco jiného než příběhy o hrdinech, jsou jich plné stohy! Ale co ty o těch, co nemají odvahu? Sotva pár listů! Aa, asi už mluvím o něčem jiném. No, prostě a jednoduše, chtěla sem říct, že se mi to moc líbilo... :)

19.07.2007 23:04:00 | Eylonwai

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí