Prolog k Bibli, knize knih

Prolog k Bibli, knize knih

Anotace: Po poměrně dlouhé odmlce se vracím na liter s krátkou, no, na mě určitě krátkou, povídkou. Je o... no, z názvu vám to jistě došlo. A pokud se najdou čtenáři, kteří opravdu mé povídky dříve četli, prosím je o komentáře... moc prosím.

Tma. Nekonečná, neproniknutelná temnota. Mrazivá jako led, hluboká tak, že každá živá duše, která by sem vkročila by byla lapena do jejího objetí, pocítila by její moc, která dokázala svírat duši jako ocelová past. A pak to ticho, drásající sluch. Hlasy, pokud zde někdy mluvily, se mělnili při křiku jen na pouhé odumírající slabiky ozvěn, rychle mizícím v nekonečné prázdnotě. Temnota si nepřeje být rušena. I přes všechno prázdné nekonečno se v temnotě cosi pohnulo. Kdyby bylo něco takového možné, zdálo by se že nekonečnou tmou projelo zaleknutí. Ona byla první a jediná. A teď se po těch nekonečných miléniích prázdnoty a nicoty začne probouzet cosi, co v ní probouzí strach a nejistotu. Mělo to tak být, to v hloubi svého vědomí ví, nic není neomezené. Ale ona se nerada vzdává. Není to první probouzení se čehosi. Několikrát to již zahnala, ale teď se to zdálo jaksi mocnější, odhodlanější prorazit.
Temnota se stáhla k probouzející se bytosti. V místech kde se cizinec probouzel byla tma doslova hmatatelná. Napjaté ticho, které se zdálo být daleko více ohlušující než to před tím, mohlo trvat několik minut, nebo naopak mnoho stovek milénií.
Pak se v Temnotě objevili oči. Zdálo se že je v nich ukryta nekonečná moudrost, laskavost a naděje. V černých duhovkách a zornicích se zrcadlil třpyt malých světélek, která snad plála v jeho myšlenkách. Temnota, pokud by mohla mluvit, jistě by výhružně syčela. Jelikož v tomto prázdném nekonečnu ještě slova neexistovala, probíhal rozhovor mezi těmito dvěma entitami na jiné úrovni vnímání.
Oči se upřeli do temnoty, a jako by se rozzářili vnitřním světlem odrazu neexistujících galaxií.
„Co jsi?“ zeptala se Temnota.
„Špatně se ptáš, nekonečná, neumírající. Raději se zeptej ‚Kdo jsi‘?“ odvětil neznámý moudrým, takřka laskavým hlasem.
„Tedy, Kdo jsi? A odkud znáš mé pravé jméno?!“ otázala se Ona.
„Jsem ten, kdo byl vyslán, aby zapálil světlo.“ Odvětil Cizinec.
„A stvořil tak zkázu nekonečna? Pokud jsi byl vyslán Nejvyšším tak jistě víš, co se stane, světlo přivábí a stvoří nové bytosti. Ty je neovládneš.“ Zazněl posměšný hlas Temnoty.
„Dal mi dostatečnou moc, abych se s nimi dokázal v případě nutnosti vypořádat. Stvořím své posly, a ti budou vnášet světlo až do nezapadlejších koutů temnoty. A oni mi pomohou stvořit něco, na čem bude vzkvétat nejdokonalejší dílo Nejvyššího.“
Temnota se rozesmála. Záchvat smíchu trval bez mála milion pozemských dní. Cizinec stál bez hnutí a čekal až se Temnota přestane smát. „Konečnou zkázu!“ zařvala Temnota s poslední vlnou smíchu. „Ne, život. Dar Nejvyššího nekonečné noci.“ Odvětil Cizinec.
„Jen pokud mne porazíš, Cizinče.“ Zavrčela zle temnota „Jedině když mne zabiješ.“
„Sama víš, že jsi nekonečná, neumírající. Ne nezabiji tě. Budeš žít, ale zmenšená, oslabená. Nastává vláda Světla.“ Řekl hlas Cizince vítězně.
„Budu bojovat, mnozí z tvých prvních nakonec podlehnou a ti tví ‚živí‘ tvorové, podlehnou ještě snáz. Já jsem totiž nejmocnější z toho co Nejvyšší stvořil a stvoří.“ Řekla pohrdavě.
„Nic jiného bych ani nečekal. Však uvidíme, kdo zvítězí, bude mít možnost na vždy ovládat Prostor. Bereš?“ ozval se Cizinec. Temnota se rozesmála „Souhlasím, ale předem ti říkám, tvá práce je zbytečná!“ zasmála se ledově Temnota.
„Nikdy není žádná práce ani snaha zbytečná. Budeš bojovat z ústraní, a vím že tvá moc obrátí k tobě mnohé, i ty nejvěrnější přívržence. Ale teď udělám to co musím. Vykonám první krok.“ Ozval se mírný Cizincův hlas. Temnota se otřásla. Náhle jí samotné bylo chladno. Poprvé pocítila skutečný strach. „Co chceš dělat?!“ zasyčela Temnota, i přes největší snahu se jí to nepovedlo tak hrozivě jak by si přála.
„Fiat Lux!“ Zahřměl Cizinec.
„Nééééééé… To nesmíš!“ Zaječela zoufale Temnota.
Cizinec se v jiskřivém, prvním, a ještě mdlém světle usmál.
„Budiž Světlo!“ řekl Bůh…
Autor Johny Styx, 31.10.2007
Přečteno 549x
Tipy 13
Poslední tipující: Tymi14, Rikitan, Daerfëa, Já Esther Ruth, Uriziler, Esty, Ihsia Elemmírë
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

tipla bych ti kdyby to nebylo k tomu blufu bible je pokřivena aaa nemam rada křesťany a církev a vůbec vymyvače mozku a různe sekty a všemožno nejlepši sou ateisti /a nebo budhisti/

25.01.2009 20:49:00 | angelicek

Velice zajímavý námět, líbilo se mi to. Jsem rád, že jsem na tuhle povídku narazil, když jsem si tu z nudy tak náhodou brouzdal. Až se najde víc času, mrknu na další díla, zaujalo mě už jen to, jak se tady o nich vyjadřovali ostatní :-)

01.01.2008 20:39:00 | Elwig

No, s pravopisem to není tak zlé, jak jsem se po přečetení tvého profilu obávala. Zatím jsem četla jen tuto věc, a musím řici, že se mi líbila. Zvolil jsi zajímavvé téma.

23.11.2007 18:53:00 | Rikitan

bezvadný, poslední dobou se o bibli zajímám z hlediska příběhů a nadpřirozených bytostí a tohle je bomba!=) áá, připomnělo mi to (trochu) terryho pratchetta..<3

10.11.2007 17:38:00 | Daerfëa

Jo, mně se to velmi líbilo. Bylo to takkový plynulý a vůbec, prostě povedený.

03.11.2007 22:35:00 | Já Esther Ruth

Dobrý fajn ze si back. :):):):):):):)):):):)

03.11.2007 11:05:00 | JohnyKember

Přidávám se do sdružení. Díky Johny za další povídku. Už sem se bál, žes umřel:-)Btw dost dobrý!!!

02.11.2007 22:46:00 | Uriziler

A tak zaspamíme.
No, sdružení existuje cca. 8 hodin, nechceš se přidat? ;)
A k tomu obrazu svému, v tom případě když tvořil mou sérii, tak musel mít velice, velice uhozenou náladu.
A dost, stanice paradesantní úderné skupiny ničí radiostanici a stahuje se do lesů...

02.11.2007 20:20:00 | Borri

Hele, Borri, jen malej dotázek... Od kdy existuje nějaký združení Styxových děl?:D

Jo, a to "bereš" je tam naschvál... nezapomeň že bůh stvoil člověka ku obrazu svému...

02.11.2007 19:11:00 | Johny Styx

Haha, pán se dává na umění, nikdo tam neumřel... Ne, dělám si srandu. Je to zajímavej pohled na stvoření. I když musím vytknout (jó, konečně dostávám tu správnou poučující náladu), že šéf světlé strany říká nabídce sázky "Bereš" Jako kdyby právě seděl v hospodě a přel se s kámošem nad výsledkem čutané. Já nevím, je to můj názor, ale na tu perzónu by mně sedělo spíš něco jako "Souhlasíš".
Doufejme, že se po nečnnosti zde vracíš do pracovního tempa. Řečeno slovy Sdružení za návrat styxových děl(ale před ním raději říkejte braků, on nemá rád chválu).

02.11.2007 13:24:00 | Borri

To o Bohu je zbytečné, každému to dojde v půlce prologu. A komu ne, jeho smůla. Tedy, já doufal, že Temnota bude Bůh, škoda...no pokud budou další díly
(;-) ) , tak na ty jsem zvědavý. Jinak nemíním tu rozpoutat debatu o Bohu a jeho DOBRU, ale Temnotě fandím víc, ta si aspoň na nic nehraje :-).

A sakra kde je nějaká povídky z WarCraft?

01.11.2007 20:52:00 | Walome

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí