Ohrožení - 2. část

Ohrožení - 2. část

Anotace: Dobrá tady je troška akce. Doufám že se bude líbit, omlouvám se za pravopis a žádám o komentáře. Chci vědět co se vám líbí a naopak nelíbí, snad mi to pomůže potom psát lépe. Třetí část bude co nejdřív. Píšu když je inspirace a nálada takže to potrvá.

Deniss se krčil za zídkou a pro jistotu si dobil pušku. Pevně věřil v to že stíhače pouze zkropí tábor několika salvami z rychlopalných kanónů a zase rychle zmizí. Musely to býr pouze průzkuné letouny o tomhle místě mimozamšťané přeci nevěděli. Trochu základnu poškádlí a pak zaletí pro posily.

A tak seděl na bobku za cihlovou zídkou i když věděl, že pro velkorážný náboj který používal kanón stíhače to bylo stejně jako by se schoval za list papíru. Šlo spíše o to neudělat ze sebe cíl. Být co nejmenší a nehýbat. Stíhač bude tak jako tak střílet po budovách než po malých krčících se tečkách, kterou pro pilota Deniss musel představovat.

Netrvalo dlouho a už byl slyšet hukot letounů. Na chvilku ještě vykouknul a věděl že nejde o průzkumné letouny. Byli to od pohledu stíhací bombardéry. I na tuhle vzdálenost zřetelně vyděl střely vystupující z pod křídel. Jen o chvilku později už se odpoutali od svých nosičů a zažehli trysky svých motorů. Půl tuctů útočných stíhačů vystřelilo dvojice raket.
To už ale ožila i lidský odpalovač raket země-vzduch a vypustil do vzduchu dva své výbušné balíčky. Dvanáct raket proti dvoum. Lidské rakety proletěli okolo nepřátelksých a každá si vybrala svůj cíl. Teplem naváděné rakety se pověsili každá za jeden nepřátelský stíhač. Mimozemské rakety se blížili k táboru. Několik letělo proti odpalovači. Dvě byli namířené an tanky a zbytek prostě letěl proti táboru. Ještě než byl odpalovač roztříštěn na kousky a rozletěl se v úlomcích po okolí stihl jeho operátor vyslat i druhé dvě střely.

Mezitím dva neřátelští piloti bojovali o život. Jeden zvedl čumák letounu a zamířil vzhůru. ZVýšil výkon a hnal se vzhůru doufaje že střele unikne. Střela s výbornými letovými vlastnostmí si to však zamířila přímo k němu i přes jeho úhybný manévr. Ani se nepokusil katapultovat než střela dostihle jeho letoun a změnila ho v ohnivou kouli. Druhý letec to rovnou vzdal zamířil svůj letoun proti táboru a katapultoval se. Raketa stíhač dostihla dřív než dopadl a zneškodnila ho výbuchem. Ani druhé dvě střely nelenily a našli si cíle. Jedné se pokusil pilot uhnout obloukem, aby vletěl přímo do palby vedené posádkou jednoho protileteckého kanónu. Vojáci stříleli a nabíjeli salvu za salvou nevnímaje nepřítelské střely vybuchující okolo. Střela která příšla o svůj první cíl si rychle našla jiný, dohnala ho a zničila. Její družka jí předstihla již o pár sekund.

Z nepřátelských střel mířících proti tankům zasáhle pouze jedna a jeden Leopard se změnil v hromadu šrotu. Bez dalších raket už bylo skoro nemožné zbylé dva stíhače sestřelit. Oživlá dvcetimilmetrová děla obsluhovaná zručnou posádkou sicě dávila vlnu střel za vlnou, ale nad trefit těmito zbraněmi nadzvukové stíhače bylo spíč dílem náhody nebo chybou pilota.

Nepřítele ač již bez raket se vrhli na tábor aspoň s palubními kulomaety. Velkorážně zbraně rosekávali zemi, bodovy a lidi pod svou palbou. Deniss se pokusil ještě víc smrsknout a ztratit se. Kus od něj se schovával Georg. Oči měl plné děsu a z očí mu tekly slzy. Ani jeden z nich ještě nebyl v bitvě. Jediné co zažívali byl trénink. Deniss se svezl na všechny čtyři a chystal se doplazit k Georgovi. Udělal sotva krok, když jeho kamaráda rozčísla dávka jednoho z letounů. Střela o průměru tří centimetrů, spolu s rychlostí a kinetickou energií rozpůlila chalpce v oblasti hrudě. Byl ihned mrtev a v očích se mu zračilo jen překvapení. Deniss strnul. Poprvé viděl smrt na vlastní oči. Poprvé a zrovna se jednalo jeho dlouholetého kamaráda. Strnule tam zůstal a pozoroval co zbyla z jeho kamaráda ve zbrani. Neměl ponětí jak dlouho tak vydržel. Co ho probralo bylo ticho. Střelba ustala. Rychel se nahnul přes zeď a začal zvracet. Jeho tělo se teď konečně vypořádalo s šokem a zpustilo očekávané tělesné funkce.

Deniss poté sebral svou pušku a opřel se o ní. Stíhače už nebyly v dohledu ať se rozhlížel jak chtěl, ale ty už nebudou jeho problémem. Slyšel hučení. Přibližující se hučení a z vyprávění vojáků věděl o co jde. Vznášedla cizinců. Rychle se rozhlédl po škodách v táboře. Čtyřčata na která vidlě byla roztřílená. U nejbližšího viděl i zbytky posádky. Po zbrojnici zbyl jen kráter. Musela dostat zásah raketou. To znamenalo že i jeho patron, seržant Geher je mrtev. Deniss nad tí mnepřemýšlel nabil si pušku a hnal se za zvukem vznášedel. Okolo něj beželi i další vojáci. Na kopci viděl anglický tank a pod ním český. Cizinci ještě uvidí čeho jsou lidé schopni. A Deniss nebude stát pozadu, bude u toho a dá jim co proto.
Autor ShotJon, 20.02.2008
Přečteno 268x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

dobra myslienka, ale podla mna blbo rozvedene. prilis zamerane na boj a malo na okolnosti. chybalo mi tam vediet viac o tom co sa stalo predtym dejom.

03.04.2008 11:13:00 | et

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí