Samaritáni - ostrov vinařů- co je to za lidi?

Samaritáni - ostrov vinařů- co je to za lidi?

Anotace: Kdo chce žít mimo civilizaci, fyzicky pracovat a proč? Pokus nahlédnout do duše a chování některých lidí...

Když se Ben vrací z Lunaparku, napadá ho chtít jako satisfakci za nespravedlivé odsouzení pozemek s vinohradem. O co mu vlastně jde? Ne o to něco vlastnit, nebyl to ani jeho životní sen, vinařství nerozumí, byl to jen náhlý nápad. Asi mu bleskl hlavou slogan víno, ženy zpěv. Takže touha po svobodě, vlastně není divu, vrací se z kriminálu. Jaký je Ben? Obyčejný chlapík, který umí brát věci takové jaké jsou, možná tak trochu proplouvá životem po povrchu, žádné rozebírání a nimrání se v sobě. Možná o sobě nemá ledajaké mínění, ale často má ten pocit, který ho provází celým životem, kdy musí něco udělat, neumí si to vysvětlit, ale cítí, že takhle to má být a je dost jedno, že na to třeba doplatí. Žádný diplomat, ale čest a statečnost mu asi nechybí.
Co jsou asi zač ostatní? Kdo se v takové době přihlásí na takovouhle výzvu?
Jako první se přihlásil Laďa. Laďa měl v mládí převzít otcovy vinice, i kdyby nedošlo k invazi samaritánského životního stylu, nestalo by se tak. Laďa byl rebel, práce na vinici měl plné zuby, stejně jako svého přísného otce. Doma ho vedli k práci, nejdřív povinnost a potom zábava. Minulo se účinkem, Laďa se chtěl bavit, prohánět holky, popíjet s kamarády. A tak to dělal, zkusil i samanet, ale stále to nebylo ono, utíkal od jednoto povyražení k druhému, od jedné ženské ke druhé, občas jich bylo několik najednou, on byl ten, co opouštěl, něco ho hnalo zase jinam. A až tady se našel, tady najednou jako by ho všude provázel otec a měl z něj konečně radost, vlastně Laďa má teď radost ze sebe, chce druhým něco předat, dát něco ze sebe. Trochu nad tím sám kroutí hlavou, ale prostě ho baví makat a přitom se taky nezapře, koukat po ženských.
Občas poplácá macatou Lindu a směje se, když ho žene, má pádnou ruku a pro sprostá slova nejde daleko, ale oba vědí, že se jí to líbí a říká si o to. Je to ženská do nepohody a je s ní sranda. S chlapama to umí a má dobrý srdce a umí vzít za práci. A má tu dobrou vlastnost, že nikdy nefňuká a moc o sobě nemluví. Tak nikdo neví, že je vdova a že přišla i obě děti. Něco si vytrpěla a přišla na to, že neumí být sama, že potřebuje kolem sebe lidi, nakonec každý si nese ten svůj kříž v sobě, jistě není jediná, kterou v životě potkalo něco zlého.
Ovšem Laďovi se líbí Nina, Nina je pořád zatraceně pěkná ženská, má dobrou postavu a něco tajemného v sobě. K Laďovi se chová tak trochu svrchu, jako by si o sobě kdovíco myslela, ale právě to je pro něj výzvou. Tahle ženská ho prostě bere, už se mu o ní i párkrát zdálo. Nejradši by ji popad a pořádně políbil, třeba by potom jaksepatří zkrotla, ale taky by to mohlo dopadnout dost jinak.
Zato Samantha, která je mnohem mladší než Nina, je přesně ten typ ženský, od který je lepší dát ruce pryč a Laďa jí Davidovi vůbec nezávidí. S takovýma si už něco zažil.
No a Jadviga je pánbíčkářka, ta myslí hlavně na Boha, ten má u ní předplacené první místo, něco možná zbyde i pro Chuana. Jasně Jadviga je hodná holka, ale některou legraci ona prostě nepochopí.Zato je milá, naivní a dětsky upřímná a to někdy přijde vhod, má v sobě něco mateřského, třebaže nikdy neměla děti a je laskavá k lidem i ke zvířatům, při práci si zpívá, dokonce i těm rostlinám se pod jejíma rukama líp daří. Jadviga si od mládí přála být jeptiška, nakonec pracovala v ústavu sociální péče pro děti, tahle práce ji naplňovala, posléze díky Samaritánům už ústavy sociální péče mohly být zrušeny. Ona a samanet! To nešlo dohromady. Tady našla zase svůj klid a vzpomínky na dětství na statku a Chuana, spřízněnou duši, muže, který je v mnohém jako ona i když pochází z úplně odlišného prostředí.
Chuan je z chudého venkovského kraje, bez vzdělání, byl nejstarší z dvanácti dětí, když jim zemřeli rodiče, on byl ten, kdo živil rodinu, dřel na poli do úmoru a nebyl čas na zbytečnosti, na nějaké revolty a víra v Boha mu pomáhala, to byla jeho satisfakce. A když přišel o tu svou dřinu, když se celý svět zbláznil, tak byl tak ztracený, že dokonce o Bohu pochyboval, ale teď se ve víře zase může utvrzovat, společně s Jadvigou, která je silnější a lepší než on, ke které může vzhlížet a pomáhat jí.
David má svou ženu rád, ale je pro něj těžké sdílet s ní dál život jen sám. Proto ji vzal na tenhle ostrov, aby mohli být spolu, ale přitom ne sami dva. Samantha nějak nedokázala dospět.Rozmazlená, krásná slečinka, kterou si před lety vzal se mateřstvím a manželstvím ani trochu nezměnila. Stále by chtěla jen brát a ještě naservírované na stříbrném podnosu. Co bylo kdysi roztomilé a příjemně dramatické, nedá se po letech vydržet. David záhy pochopí, že je lepší neodporovat, že scény nejsou jeho doména, ale její a že pokud se věci nebudou vyvíjet tak, jak ona si představuje, udělá ze života všem peklo. Ale teď už David ví, že ona si prostě nemůže pomoc, že bývá potom opravdu nešťastná a že na něm visí, že o něj ráda pečuje, tak jako přehnaně pečovala o jejich děti. Snad se tady, před ostatníma bude trochu držet zpátky. David věří v nakažlivost radosti ze společné práce, že jedině v odříkání a sebezapření je skryto uspokojení. David je snílek a tak trochu filosof, člověk, který potřebuje stále něco hledat, který rád diskutuje a učí se od druhých. Rád čte a během těžké práce se často zasní tak, že nevnímá nepohodlí nebo stížnosti své ženy.
Tom, bývalý hollywodský herec, je zase rád středem společnosti, touha po hraní je v něm tak zakořeněná, zvlášť když roky hrát nemohl, taky proto ty drogy. Prožít si nějakou roli na samanetu, to mu nic nedávalo, protože on potřebuje kontakt s lidma, vidět zpětnou vazbu, mít diváky. Proto ho zlákal tenhle prapodivný inzerát, to může být zajímavý scénář, napadlo ho a už do toho šel. A tak se trochu předvádí, imponuje to třeba Samantě, Linda ho většinou pošle někam, ale ta tomu nerozumí, Jadviga je chvíli pohoršená, chvíli udivená a Chuan má pocit, že ji musí před Tomem chránit. S Davidem se dá mluvit o filmech a dokonce i o divadle a to jsou pro Toma úžasné rozhovory. Jen s Laďou a Benem to občas skřípe, ale Tom si z nich nic nedělá. Nejradši oblažuje Ninu, je to skvělý pocit, když ji někdy rozesměje, Nina je spíš tichá a trochu se drží stranou, ale určitě by se uměla líp odvázat. Až na to, že dost pokukuje po Benovi, takové kradmé pohledy a občas večerní procházka jen oni dva, no jo Ben je ještě frajer a má takový jako nadhled. Tom ví, že na Bena nemá. Ale zase před Benem se pořádně nakrucuje i Samanta a Samanta je ještě dost čerstvá a zajímavá holka, ten David by si jí měl teda hlídat.
Tak takhle nějak se to na ostrově vinařů sešlo. jak byste tam zapadli vy? S kým byste si rozuměli? Přihlásili byste se taky? :-)
Autor sioned, 25.02.2008
Přečteno 302x
Tipy 6
Poslední tipující: Rbb, maena
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí