Inkvizice

Inkvizice

Anotace: Moje další povídka, tentokrát za prostředí Star Wars. Co říct víc? Ne, není tam ani Luke, ani Han, Leia, Vader, Sidious, Yoda, Anakin, Obi-Wan, Padmé, zkrátka nikdo známý. Dějově se odehrává po Návratu Jediho, jak dlouho, to fakt netuším.

Cítil se úplně vyčerpán. "Vyšťavenej, jak pomeranč do džusu," řekl by Ian, muž, s nímž sdílel po celou dobu výcviku na akademii jeden pokoj. Už dva dny nezamhouřil oka. Dva dny je na útěku. Dva dny se pohybuje sem a tam po akademii a čeká, až se vykašlou na hlídání jeho lodě. Stráží se nebojí, spíše vlečného paprsku a silového pole, které kryje otevřená vrata hangáru. Ale vždyť neudělal nic špatného. Odmalička žil podle kodexu. Odmalička si přál být tím, čím byl a být v tom nejlepší. Taky že byl. A teď, kvůli jediné chybě, jej vyloučili. On se nenechal zatknout a utekl. A teď jej lovili ti, jejichž členem kdysi byl. Lovec se stává lovenou zvěří...
Konečně byl se svou křížokřídlou daleko od Yavinu, třetí planety stejnojmenné soustavy, kde se nacházela proslulá akademie rytířů řádu Jedi, kterou kdysi založil a vedl sám mistr Luke Skywalker, porážce Darth Sidiouse a Darth Vadera, svržitel Impéria a mastolitel Nové Republiky. Konečně byl dál od toho místa, které za chyby trestá, ale za úspěchy nechválí. Jejich přesvědčení a pomáhání lidem se mu líbilo, ale zakázání citů lásky a nenávisti mu nepřipadá správné. Pokud se člověk dokáže udržet, není problém. Ale proč jej honí za obyčejnou pomstu, ještě na někom, kdo měl být zatčen inkvizicí? Jenom za to, že bojoval tři hodiny a schválně boj prodlužoval? Za to, že se v něm vyžíval? Vždyť kodex dodržel a nezabil jej. Teď už to nevyřeší. Pokračoval v cestě na Coruscant. Tam se snad ztratí.
Ve dvě ráno se rozlétly dveře. Aaron stál okamžitě na nohou a pomocí Síly rozsvítil světlo v místnosti. To odhalilo dva može, jednoho Twi'leka a jednu ženu. První promluvil. Aaron jej znal a jeho slova předvídal. Sám tuto zažitou frázi pronášel snad stokrát po celé galaxii, několikrát i za vnějším prstencem.
"Bývalý Inkvizitore Aarone." Tato část se měnila s hodností a jménem, popřípadě postavením ve společnosti, armádě atd. "Byl jste obviněn z:" a obvykle následoval výčet zločinů, jakými se člověk provinil. "Do háje! Aarone, prostě se vzdej. Ty víš, že Inkvizitoři, stejně jako Rytíři Jedi nemůžou milovat. Ty seš ukázkovej příklad toho, proč ne. Kvůli pomstě a nenávisti, milej zlatej."
"Iane, já jsem Derwa nezabil. Tak o co jde?" odpověděl Aaron.
"Vo ten pocit. Vo nenávist a vztek, ty dva pocity, co vedou k temný straně."
"Iane, víš, že jsem nejlepší. Své pocity ovládám stejně dobře jako svůj světelný meč. Já bych nikdy nepřešel. Četl jsem Vaderovu zpověď od mistra Skywalkera. Temná strana, to není nic pro mne. Bojovat s vámi nechci, na to vás mám moc rád. Ale vzdát se taky nemůžu. Jde o čest."
"Tak to je mi líto," zakončil rozhovor Ian a zapnul svůj světelný meč. Ten zaplál stříbrnou barvou - označením inkvizitora. Ostatní po jeho vzoru udělali totéž - dva modré meče, nejspíš učeníci - při pohledu na jejich vlasy se mu to potvrdilo. Jeden měl typický padawanský copek a druhý takový mít nemohl, protože Twi'leci nemají vlasy. A jeden meč byl zelený - mistr, nebo spíš mistryně meče.
"Nechť vás provází Síla." Při těch slovech zapnul svůj meč i on.
Chvíli vyčkávali, pak se jeden muž - učedník - vrhl na Aarona a ten jej okamžitě zpacifikoval. A to doslova. "Paci.Fik!" Aaron ho bez sebemenší námahy přenesl do rohu, pomocí Síly, samozřejmě.
"Ukvapenost někdy znamená smrt, mladý padawane. Zapamatuj si to," vštěpil mu lekci Aaron. Ale boj pokračoval. Pak nastala nádherná ukázka světelného šermu, po které zůstali ve hře žena - mistyně meče a Ian, Inkvizitor Jedi.
Dva vyřazení padawani se během boje pochvalně bavili o Aaronovi, tedy tak, jak jim to bolest v useknutých dlaních dovolila. Aaron se jejich zraněními nezabýval, neboť věděl, že dnes jsou bacta nádrže na akademiích tak dokonalé, že dokáží obnovit useklé údy. Sám to asi dvakrát zažil.
Na všech těch Jedi se mu líbilo, že ještě nepoužili útočnou Sílu. Byl to skvělý a čistě šermířský souboj. Jak nad tím Aaron přemýšlel, Ian s mistryní meče, Aaron už o ní slyšel - jmenovala se Kirra, jej obešli a zaútočili každý z jedné strany. Naštěstí Aaron něco takového čekal a navíc byl naučen bojovat až proti čtyřem nosičům světelného meče najednou(a byl si jistý, že by zvládl i víc). Zaútočili v přesně stejný okamžik. Aaron vykryl Ianovu ránu, uskočil dozadu a ta malá chvíle mu stačila, aby jí usekl ruky. Kirra byla obravdu mistryně, to Aaron poznal podle toho, že nazačala křičet bolestí. Přenesl jí do rohu k ostatním a omluvil se jí.
Ian se přestal hýbat, postavil se do střehu a řekl: "Tak, a sme tu sami dva."
Aaron se postavil proti němu a uklidil binec, který byl okolo. Stačil mu pohyb ruky. Pak se postavil do střehu a prohlásil: "Nějaké sázky, dámy a pánové?"
"Aarone, tvůj humor se nezměnil, ani když ti de vo život. Hlavně musíš, sakra, vědět, že jsem celou tuhle prkotinu nevymyslel já. Já sem furt tvůj kámoš. Ale dost keců. Dem na to, ať to máme za sebou."
Když to Ian dořekl, vykročil směrem k Aaronovi. Zahájil sekem shora na rameno, což Aaron ukázkově vykryl. Ian ze svého útoku přešel do otočky a útoku na hruď. Aaron se sklonil a chtěl mu v jeho útoku useknout ruku. Ian ale včas uskočil, takže se stříbrné čepele opět potkaly. Ian ulehčeně vydechl. Teď zaútočil Aaron. Nejdříve sekl shora na rameno, ale když Ian nastavil meč na kryt, Aaron ránu stočil a obě ruce mu usekl. Ian na pahýly chvíli nevěřícně zíral. aaron vypnul meč a strčil si jej do očka u opasku. Pak všem čtyřem poskytl základní ošetření a zavolal na akademii, ať si pro ně přiletí.
"Vzpomínejte na mne v dobrém. Nepochybuji, že o mně ještě uslyšíte. Nechť vás provází Síla," řekl a odešel do hangáru, kde nakopl svou křížokřídlou a odletěl.
Ian si užíval novou robotickou paži. Levou si nechal dorůst v Bacta nádržích, ale pravou chtěl robotickou, prý aby ho příští useknutí ruky tak nebolelo. Zrovna pročítal datapad s novinkami za poslední dva týdny. V galaxii se objevil nový hrdina. Prý létá od planety k planetě, zachraňuje životy, potírá zločin a honí Temné bojovníky. Pak zmizí jako stín. Svědci se shodli, že používá stříbrný světelný meč, zbraň Rytířů Jedi, a zachází s ním, jako by byl částí jeho těla. Když někoho zachrání, řekne jenom: "Nechť vás provází Síla." Jediové by se od něj měli učit.
"Žádný Rytíř Jedi, ale Inkvizitor. A nejlepší!" pomyslel si Ian.
Autor DarthZelda, 03.07.2005
Přečteno 737x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí