new

new

Anotace: nebojte, nepřestal jsem s opravováním posla Smrti, ale nějak nebyla zrovna chut na opravu a tak je tu tohle

Vesmír. Při pohledu na noční oblohu nás pohltí kouzlo vždy zářivých hvězd a jejich nepřeberné množství. Při bližším zkoumání pak uvidíme planety, galaxie, černé díry a další zázraky, o kterých nemáme doposud ani potuchy. Otázkou však zůstává, zda jsme nebo nejsme ve vesmíru sami? Já myslím, že nejsme. Ostatně když mohl vzniknout život na naší planetě, proč se tak tomu nemohlo stát i na dalších…

***

Galaxie Ekar, v souhvězdí Bílého raka, obsahovala seskupení planet téměř shodně, jako má naše Sluneční soustava. A tak i v ní, na třetí planetě se dvěma měsíci, nakonec vznikl život. Po miliony let evoluce se vyvíjel, rozšiřoval, až obsadil veškerý povrch planety, včetně nehostinných pouští a arktických oblastí. Všem živým tvorům na planetě pak dominovali Talové. Humanoidní rasa s výškou okolo sto sedmdesáti centimetrů, našedivělou barvou kůže, černýma očima a bez jediného chloupku na těle. Ale i když se technologicky vyvíjeli, jako my a dostali se na naší úroveň vyspělosti, bohužel pro ně je navštívila vyspělejší rasa Kharků, která si jejich planetu podmanila a je zotročila. Jako chovatelé pak převáželi Tali na obyvatelné planety ve svých dobitých galaxiích, aby pro ně těžili nerostné suroviny, vyráběli a dělali zkrátka vše, co Kharkové považovali za podřadnou práci.
Ale každé otroctví, dříve nebo později, sebou přinese i povstání a Talové se pokoušeli znovu získat svou svobodu. Povstání bylo mnoho, avšak proti dvou a půl metrovým Kharkům, jejichž těla byla geneticky vylepšena, nezmohlo ani dvacet Talů zhola nic, a tak každý pokus získat zpět svobodu skončil neúspěchem a tvrdým potrestáním, při němž bylo mnoho otroků mučeno až k smrti.
Jednoho dne se však mezi Tali nalezl ten, který vyrovnal poměr sil. Jmenoval se Ikm Harlog a na domovské planetě své rasy pracoval jako technik, který opravoval důlní zařízení. Jeho mozku nestačila práce s ubohou nedokonalou technikou, a tak po několika vylepšení důlních strojů, které usnadnili mnohým Taloňanům tvrdou práci se vrhl na mnohem ambicióznější výtvor poháněný touhou se pomstít, když mu dva Kharští dozorci zabili ženu. Tajně a úplně sám zkonstruoval prvního Sky-bota. Robota ovládaného na dálku, jehož první model vybavil řezačkou kamene a silným opancéřováním, aby se s ním pak postavil Kharkům. Prvními oběťmi robotického válečníka se stali ti, kdož mu zabili manželku, ale po vykonání pomsty a s jásotem Talonských otroků okolo sebe si dal za cíl osvobodit všechny ze své rasy. A tak se stalo, že z obyčejného rudného dolu a k němu přilehlých sléváren vznikla první továrna a základna vzbouřených Taloňanů, kteří montovali v obdivuhodném tempu jednoho Sky-bota za druhým, a když jich měli víc jak tisíc, započal Ikm Harlog válku za osvobození své rasy od Kharků…
Po dvě desetiletí krutých bojů nakonec Taloňané zvítězili. Otroci získali svobodu a z kdysi nepřemožitelných pánu se stala lovná zvěř, jak je po krvi stále lačnící jednotky Sky-botích pilotů pronásledovali.
Taloňané obsadili veškeré území Kharků a těch několik přeživších uteklo neznámo kam. Ale když bývalí otroci poznali chuť vítězství a moci, tak ani oni už netoužili po tvrdé práci v dolech, na polích, továrnách a zachovali se stejně, jako kdysi Kharkové, když dosáhli své vyspělosti a objevili cizí rasy.
A tak se stalo, že Taloňané kromě území převzali i zotročené rasy, které po prvních okamžicích radosti při porážce Kharků vystřídala hrůza z krutosti nových pánů.
Ikm Harlog stanul v čele nové Talonské vlády a spolu s dalšími hrdiny odboje se chopil moci. Ale i když zařídil porážku Kharků a svobodu své rasy, v jedné věci prohrál. Když mu zabili ženu, dal jediného syna ke své sestře, jenž si všechnu svou zlobu a mindráky léčila na něm. A jakmile skončila válka a otec se rozhodl dohnat to, co zameškal, bylo příliš pozdě, a tak dospělý syn ke svému otci cítil mnohé, jen už nikdy lásku.
Autor Sirnis, 27.03.2008
Přečteno 337x
Tipy 4
Poslední tipující: Uriziler
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

no jak jsem za dobu svého psaní zjistil, já zkrátka nejsem povídkář, vždycky to v hlavě rozeberu až moc, takže prostě jen na knihy, takže i tohle bude ten případ, tohle byl spíše prolog

30.03.2008 10:49:00 | Sirnis

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí