New II. (2/2)

New II. (2/2)

Anotace: druhá upravená část prologu vysvětlující děj příběhu mého sci-fi příště by měla následovat už jen upravená část klasického příběhu a plus něco dalšího (za jakékoliv připomínky budu vděčný)

Ale Talové nám lidem nebyli blízcí jen tím, že jejich vývoj začal jako ten náš, od nuly, ale jejich povaha, touhy, cíle se s těmi našimi ve velké většině též shodovali.
Proto, když si planetu Imez podmanila Kharská matka, okamžitě vznikl mezi Taly odboj. Avšak uchvatitelská bytost měla krom armády oddaných nemyslících tvorů ještě jednu výhodu a to zrádce z řad Talů, kteří vyměnili svobodu své rasy, aby oni sami se mohli mít lépe. Tito jedinci pak krom výsad a privilégií dostali i něco znalostí, které jim telepaticky předala Kharská matka, aby si je k sobě více získala, když jim pověděla o moci Kharské královny, jako i dalších jejích příbuzných, kteří na Imez přilétali, snědli Scrum na připravených plošinách a potom spokojeně odletěli zpět do vesmíru, kde na dalších planetách rozšiřovali děs.
Celých sto let trvala bezmezná vláda Kharské matky na Imezu, jen s malými a nepatrnými výboji ze strany nicotného Talonského odboje.
Ale pak se objevil jeden Taloňan, Ikm Harlog se jmenoval a byl to obyčejný technik, který pracoval v jednom z dolů na Scrum, ze kterého se následně vytěžený nerost vozil na „krmné plošiny“ pro dospělejší sourozence Kharské matky.
Ikmovi Harlogovi nešlo o nic. Pracoval v dole, kde se staral o důlní stroje, občas některý z nich vylepšil, aby kopáčům zjednodušil práci a žil poklidný život po boku své lásky. Ale nestal by se živoucí legendou svého lidu, kdyby jej nepostihla katastrofa, která mu dala sílu, postavit se Kharské matce a zvítězit nad ní.
Stalo se to v době, kdy byl Ikm Harlog nejšťastnější. Milovaná žena mu porodila syna, v práci se mu dařilo a dokonce se mu zdálo, že utlačování ze strany Kharské matky bylo pomalu snesitelnější. Jenže jeho názory nesdíleli členové Talonského odboje, kteří se vloudili mezi zrádce své rasy a pokusili se o neúspěšný atentát na samotnou Kharskou matku.
Ta se odvetou rozhodla k popravám, aby ostatním Taloňanům dala tvrdou lekci. Chtěla vyhladit jedno nebo dvě větší města na Imezu, ale jeden ze zrádců jí poradil něco strašlivějšího.
Arru Khemrokovi nešlo ani tak o blahobyt, jako si vysloužit uznání od Kharské matky, kterou jeho zfanatizovaná mysl už dlouho považovala za božstvo. A tak prozradil tu nejstrašlivější věc, která může kteréhokoliv Taloňana postihnout. Řekl jí, aby nevyhlazovala města, ale aby dala popravit vždy jednoho partnera z manželské dvojice.
A tak se stalo přesně to, co si Kharská matka přála. Všichni Taloňané na dlouhý čas upadli do strachu a soucítění s těmi, kteří ztratili svou lásku. Talonské hnutí odboje bylo rozpuštěno a vypadalo to, že si Kharská matka konečně podmanila jednou pro vždy planetu Imez i s jejími obyvateli.
A Ikm Harlog patřil mezi ty dvojice, které tragédie postihla. Marně se pokoušel obměkčit otroky Kharské matky, prosil je, naříkal, ale ani slova, že dobrovolně půjde na popravu, aby milovaná žena žila mu nepomohla. On byl totiž cenný, kdežto jeho žena byla nikým. Ničím nepřispívala společnosti, a tak jí dvakrát tak velké stvůry, než kterýkoliv Taloňan popadly a odvlekli na popraviště, kde ještě téhož dne zemřela před zrakem jejího muže a zrádců, jenž jí z manželské dvojice vybrali.
Pro Ikma Harloga nastal čas bolesti. Čas utrpení a strádání, během něhož nebyl schopen se postarat ani o svého syna. Proto jej dal do opatrování své starší sestry a sám se utápěl v žalu. Ten postupně nahradila jediná věc a to pomsta. Tolik toužil zabít zrádce v řadách vlastních lidí, stejně jako i Kharskou matku. Ale na to byl sám a příliš slabý, než aby něco svedl. A tak v beznaději svůj krutý život začal utápět v Skrumovce, alkoholu vyráběného z krystalů Scrumu. A jedné noci, ve chvíli opilecké blaženosti se to stalo. Jeho alkoholem otupovaný mozek přišel na nápad pomsty, na nápad záchrany celé své rasy. Na plány prvního Sky-bota.
Jako technik v Scrumovém dole měl vše, co potřeboval. Nástroje, materiál a čas. Nikdo jej nikam nehonil, jen když se nějaký stroj porouchal, a tak ve chvílích, kdy čekal na práci konstruoval, montoval a rýsoval plány bojovníka vyrobeného z tvrzených krystalů Scrumu. Když byl konečně hotov, stál před ním třímetrový kolos. Černý a hranatý, jak ho tvořily tvrzené krystaly Scrumu, ve kterých během zpracování zemřely mikroorganismy a zbarvily jindy čirý krystal do černa.
Ikm Harlog se na nástroj své pomsty díval se zadostiučiněním. Prvního Sky-bota vybavil jedinými nebezpečnými věcmi, co měl v dole k dispozici. Vrtačkou a řezákem, ale to byl jen začátek, protože si už plánoval, jak ničivý by jeho stroj byl, kdyby měl opravdové zbraně. Jediná věc, kterou nedokázal vyřešit bylo ovládání. Byl jen technik a počítačová technika nepatřila mezi Talonské technologie, které byli doposud vynalezeny. Proto se musel uchýlit k dálkovému ovládání, jimž stroj řídil z bespečné vzdálenosti.
Na závěr sebral Ikm Harlog ovládací pult, spustil svého Sky-bota a vyrazil s ním do šachet Scrumového dolu, kde chtěl svůj stroj odzkoušet v akci. To mělo své klady, ale i zápory, protože pod zemí jeho vysílačka neměla dostatečný dosah, a tak musel být od Sky-bota maximálně třicet metrů. Ale také to zabránilo, aby Talonští zrádci mohli podat zprávu o vzbouření a potlačit jej v samotném začátku.
Přesně dva dny trvalo, než Ikm Harlog vyčistil celý důl od sluhů Kharské matky, ale jeden den strávil naháněním Talonských zrádců, kteří se pokusili před smrtí vydávat za horníky. Nikomu se to však nepodařilo, a tak i oni padly pod nebezpečným řezákem a vrtačkou na Sky-botových ramenech.
Osvobození kopáči se pak shromáždily před hlavním technikem Scrumového dolu a vzhlíželi k němu, jako ke svému vůdci. To Ikm Harlog přesně potřeboval a okamžitě jim zadal práci.
Díky přítomnosti Scrumové huti hned u dolu mohl Ikm Harlog zahájit výrobu Sky-botů ve velkém. A tak stejně jako počátek Kharské nadvlády před sto lety, začalo i budování osvoboditelské armády ve Scrumovém dole, ze kterého nakonec vyšla armáda Sky-botů a osvobodila celou planetu Imez od sluhů Kharské matky. Ta se začala strachovat o své vlastní přežití, ale bylo pro ní příliš pozdě. Než stihla zavolat své sourozence nebo matku o pomoc, stanul v její sluji Ikm Harlog a dalších deset Taloňanů, nejvyšších představitelů nového Talonského odboje. Ti sebou měli jedenáct Sky-botů, těžce ozbrojených strojů, kteří pochodovali směrem k ní.
Kharská matka hleděla svému zániku vstříc a jako inteligentní bytosti jí bylo jasné, že nemá naději přežít. Na okamžik se telepaticky spojila s myslí Ikma Harloga a navrhla mu obchod. Ten udělal jen jediné, zastavil Sky-boty svých společníků a jen s vlastním roztrhal odporné tělo Kharské matky na kusy. Z něj odlétalo mnoho podivných orgánů, ale vyletěl i černý krystal, přímo k nohám Ikma Harloga. Ten, když konečně uspokojil touhu po odplatě, ho sebral a jako s vítěznou trofejí opustil doupě nenáviděníhodného tvora. Pak jako vděčný hrdina své rasy zaujal místo v radě nové Talonské vlády a k prvotnímu cíly, vyhladit všechny Kharky ve vesmíru si dal i poslání druhé, najít a popravy všechny zrádce v řadách svých lidí.
Autor Sirnis, 26.04.2008
Přečteno 300x
Tipy 2
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí