Slunce 2869

Slunce 2869

Anotace: Scifi Parodie

Na orbitu vysvitlo slunce 2869. Andorian ospale zívl a protáhl se. Za deset astronormominut mu konečně skončí služba. Stále totiž nevstoupil v platnost zákon 289785 Spojených Pacifistických Galaktických Svazů, který by konečně ukončil nesmyslné hlídkování homoidů na stanicích Astroborderpointu.

Zákon opět neprošel díky opozičním poslancům Andiriokomedáňanů a tak se musel Andorian stále pravidelně střídat s Ondorianem ve 12 astronormohodinových intervalech na palubě jejich Astroborderletu 39658 (Valentina).

Ondorian vešel do řídícího střediska.

„Čusky Ondo.“
„Čusky Ando.“ Pozdravili se, jako každý astronormoden při střídání služeb.

„Něco novýho?“
„Vyšlo jak mělo?“ Zeptal se Ondorian Andoriana.
„Vyšlo přesně.“ Odpověděl Andorian a dodal se smíchem: „Kdyby nevyšlo tak by nesvítilo a nesvítí snad. Vidíš? Svítí.“

„Nějakej vtipnej astronormodneska. „Kdyby nevyšlo tak jsme v astroprdeli.“ Tak si z toho nedělej srandu.“ Dodal velitelským hlasem Ondorian.

Andorian neměl Ondoriana rád. Byl to suchar bez špetky smyslu pro humor. A navíc astrovědci přece propočítali, že slunce 2869 bude vycházet ještě 28256987569874525872 astronormolet.

„Tak jo uděláme hlášení a předáme si službu?“ Zeptal se Andorian Ondoriana. Střídali se po 12 astronormohodinách už půl astronormoroku a Ondorian stále trval na zavedených astronormoborderpointských předpisech.

„Samozřejmě.“

Andorian si stoupl do pozoru před Ondoriana, zasalutoval a podal mu hlášení:

"Kapitán Vasilič Vasiljev Andorian hlásí kapitánu Johnovi Johnovičovi Ondorianovi, že se během jeho služby na Astroborderletu 39658 (Valentina) nic mimořádného nestalo. Slunce 2869 vyšlo přesně podle propočtů, tj. v 6:25:35 astronormočasu."

„Děkuji Vám kapitáne.“ zasalutoval Ondorian. „Můžete se vzdálit z velitelského můstku k výkonu osobního volna.“

V tom zničehonic a velmi neočekávaně slunce 2869 zhaslo.
Autor Rendy, 23.09.2004
Přečteno 1538x
Tipy 2
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Vždy som tvrdil a stále to tvrdím, že v poviedke musí byť pointa. Aj v parodickej. Ale ak je pointou, že zhaslo nejaké po..ané slnce tak potom neviem čo pointa je.

16.02.2017 19:24:47 | Vesbudko

Proč? Ten, kdo čte ze sci-fi jen Den Trifidů protožeej to uznávaný dílo, je idiot. A ty, "umělče", jsi maximálně kreténskej idiotskej zku***nej idiot ;)

(Tohel dílo je skvělý)

12.12.2010 19:06:00 | Corsica

Toto nedokáži číst pro použitá jména Ondorián a ostatní.
Sci-fi nemusím pakliže to není Lem, Den Trifidů a tak.Uváděno jen abych nebyl za úplného vola?!

25.05.2006 19:19:00 | umělec2

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí