Carpe jugulum

Carpe jugulum

Anotace: 17. kapitola

"Vtedy, keď sme sa stretli prvýkrát, nevedel som kto si, vedel som len, kde ťa mám hľadať. Súvisí to s prekliatymi rodmi. Keď naši predkovia z Vás urobili ochrancov mieru, podpísali zmluvu. Znelo v nej, že sa vo Váš prospech vzdávajú svojej moci. Kódex bol podpísaný krvou najstarších upírov a vlkodlakov a má dosah aj na iných, ktorých stvoria. Moje schopnosti na teba nefungovali. Nevedel som, či už vieš o tom, kým si a ani som to nechcel rozoberať pred tvojím otcom. Vedel som len, že kde ťa nájdem druhého septembra."
"Aké schopnosti máte?"
"Vlkodlaci môžu čítať ľudské myšlienky, niektorí z nás, predovšetkým tí starší ich dokážu aj poupraviť. Upíry zase môžu nejakým spôsobom dostať človeka do nejakého tranzu, neviem presne ako to funguje."
"Takže si nemohol čítať moje myšlienky, domyslel si si, že som s priekliateho rodu a prišiel si si pokecať pred školu, lebo si vedel, že tam budem," zhodnotila som to v skratke.
"No aj tak sa to dá povedať."
"Akým spôsobom čítaš myšlienky? Dokážeš čítať myšlienky aj upírom?" začala som v okamžiku vyzvedať. Všetko na ňom ma neskutočne fascinovalo. Tak veľmi som túžila vedieť všetko. Všetky podrobnosti. Roky som hľadala informácie v knihách či na internete a nič. A teraz sa vyvážam v aute s hmatateľným dôkazom, že existuje aj niečo viac. Alan sa len spokojne usmieval. Zjavne ho môj záujem tešil.
"Každý vlkodlak automaticky od prvej premeny získava schopnosť čítať myšlienky. Len sa s ňou musí naučiť pracovať. U každého rodu je to iné. Náš rod počuje niečo ako hlasy, ale dajú sa úplne vypnúť, keď sa to naučíme ovládať. Upírom na nešťastie nevieme myšlienky čítať, ale zase ani oni nás nemôžu hypnotizovať.
"No a čo iné rody? Ako to robia oni?"
"To neviem. Nepoznám veľa vlkodlakov z iných rodov. A nezvykneme to nejako podrobne rozoberať. Je to pre nás samozrejmosť, nijako to neriešime."
"A ako to využívať? Načo to je dobré?" Prečo sa tak hlúpo pýtam? Jasne, že ja by som to vedela všeliako využiť. Bolo by to rozhodne zaujímavé.
Alan chvíľu rozmýšľal asi nad tým, ako mi to čo najlepšie vysvetliť. Vôbec sa už netváril nadšene.
"Slúži to na lov."
"Na lov? Ale ako?" A potom mi docvaklo. Oni čítajú myšlienky ľuďom a slúži im to pri love!
Autor šialená spisovateľka, 09.01.2009
Přečteno 239x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí