Dragon

Dragon

Anotace: muj prvni pribeh...první část...omlouvam se za případné hrubky

Hýbejte sebou.Jste líní jako prasata,pokřikoval dozorce Rugash na otroky,kteří nosili materiál na stavbu vězení.V ruce držel bič,kterým bičoval pomalé dělníky přes záda.Hlavu mu pokrývala hnědá kožená helma,nahoře zakončená malou špičkou.Jeho horní část těla byla chráněna lehkými látkovými věci.Spodní část byla pokryta černými látkovými kalhoty,které mu trochu plandaly.Jeho boty byly hnědé a kožené.V pase měl stříbrný meč.Meč nebyl nijak zajímaví prostě obyčejný meč.Dozorci chybělo jedno oko,přes které měl černou pásku.Obličej mu znetvořovalo několik jizev.Na levé ruce mu chyběly dva prsty,které ztratil v bitvě.Dozorce byl krutý.Nemilosrdně bičoval otroky(hlavně ty pomalé).Byl hlavním dozorcem stavby vězení pro ty jenž spáchali ty největší hříchy.
Vězení bylo skoro hotové.Bylo stavěno ze zarovnaných kamenů.Kameny měli většinou obdélníkový nebo čtvercový tvar.Byla to poměrně velká budova s mnoha zamřížovanými okny(spíš jenom díry přes které byli mříže).Dvojité dveře jenž do vězení vedli měli hnědou barvu a otevírali se směrem dovnitř.Vězení ze vnitř moc dobře nevypadalo.I když se zrovna stavělo bylo tam mnoho pavučin,prachu,různých hmyzů apod.Hmyz,který se tam vyskytoval byl opravdu zajímaví.Kromě různých druhů brouků,mravenců,pavouků se tam vyskytoval i velmi vzácný druh Ethelů. Zní to podivně,ale tak lidé říkali středně velkým(byli velcí asi jako dlaň smělého člověka) létajícím pavoukům,kteří měli 4 nohy,3oči,chlupaté tělo.Převážně měli černou barvu,ale byli tam také vzácné druhy s modrou,zelenou nebo hnědou barvou.
Zdi ve vnitř vězení byly dobře postavené.Jediné co tam ve vnitř chybělo bylo světlo.Žádné svíčky,prostě nic co by mohlo dělníkům aspoň trochu usnadnit práci.Takže když nastal večer stavělo se špatně.
Bylo tam také pár chodeb do podzemí,které tam zůstaly ještě od dob,kdy tam býval hrad.Několik dělníků se už pokoušelo prchnout ale marně.Někdy je chytili stráže,jindy je zase zabil netvor,který v chodbách sídlil,ale nikdy nevycházel ven.Podle legendy se jmenoval Murgor
Byl tak 2 metry vysoký,měl mohutné a chlupaté tělo.V ruce držel obouruční,hnědo-stříbrnou a mnoho let starou sekyru.Hlavu mu chránila stříbrná,ale už trochu zrezivělá helma ze které vedli dva velké rohy.Přes torzo neměl nic.jeho nohy od pasu až k chodidlům byli pokryté plátovými kalhoty.Na chodidlech také nic neměl.Legendy o tomto tvorovi se šířili po celé zemi.Ale nikdo neví jistě jestli tam opravdu žije,protože pokud by se někdo chtěl přesvědčovat jestli tam je už by se nevrátil.Možná opravdu existuje,ale možná taky ne třeba je jen v podzemních chodbách nějaká šelma.
Venku bylo hrozné počasí.Byla bouřka a pršelo což dělníkům značně přitěžovalo práci.Déšť stékal po mohutných zdech vězení a spolu s ním stékala i špína,jenž byla usazená na zdi a střeše vězení.Tvořil také nespočet kaluží,jak malých tak velkých.
Kolem do kola byli kopce a hory různých tvarů a velikostí.Prostor kolem vězení byl zaplněn pracujícími a unavenými dělníky.Byly slyšet rány od kladiv,krumpáčů,padajících kamenů a po celém okolí bylo rušno.
Rugash stál před vchodem do vězení.Každou chvíli se napřahoval aby mohl zbičovat nějakého dělníka.Mnoho dělníků na stavbě zemřelo na přepracování,na bolest a někdy se stalo,že nějaký dělník spadl ze střechy vězení.
Venku pořád pršelo.Rugashovi déšť nevadil.Stál v něm celý promočený a dál kontroloval dělníky.Najednou upřel pohled na dva dělníky.Jmenovali se Rutgar a Golondir.
Golondir přepravoval se svým bratrem Rutgarem veliký,zarovnaný do obdelníku a samozřejmě těžký kámen z dolu k vězení. Golondirovi bylo 30let a Rutgarovi 28.Kámen přepravovali v rukách.Oba měli na rukách odřeniny ,protože neměli ani žádné ochranné rukavice.Rutgara už bolela ruka a kámen mu vykluzoval z ruky.Měl práci s tím ten kámen udržet.Kdyby mu Golondir s nesením nepomáhal sám by to asi nepřenesl.Nesení tohoto kamenu jim ještě stěžovala mokrá zabahněná země do které se jim propadali nohy na kterých neměli ani boty.
,,Golondire,já už nemůžu“zavzdychal Rutgar.
,,Vydrž Rugare už tam skoro jsme“
Když byli s kamenem skoro u vezení,Rutgar si špatně našlápl,zkřížily se mu nohy a oba s tím kamenem spadli na bahnitou zem.Kámen spadl Rutgarovi na chodidlo pravé nohy.Rutgar začal křičet.,,Aááááá,au“.Golondir uchopil kámen a snažil se ho odtáhnou z Rutgarovi nohy.Kámen byl sice těžký ale nakonec ho odtáhl.Když Golondir zahlédl Rutgarovo zraněné chodidlo okamžitě zavolal o pomoc.Ale jediný kdo přišel byl dozorce Rugash.
,,Co se tady děje“zařval hlubokým a vážným tónem Rugash.
Co se tady válíš vstávej.“
Dozorce Rutgarovo zranění viděl ale i tak na Rutgara začal řvát aby vstal.
,,Neválej se tu a vstávej práce ještě není hotová.“.
,,Nechte ho,nechte ho být potřebuje pomoc“řekl Golondir.
,,Ty se do toho nepleť hochu“zařval dozorce odstrčil Golondira.
Rutgar se snažil vstát ale nešlo to.Noha ho hodně bolela.Golondir přiběhl k Rutgarovi a pomohl mu vstát.Chytil ho pod levou paží.
,,Potřebuje ošetření!“zakřičel Golondir.
Dozorce se naštval a oba je shodil na zem.Rutgar zase zaskučel.Golondir měl chuť dozorce zabít ale netroufl si neměl ani žádnou zbraň.
,,Stráže,chopte se toho lenocha!“.Přišli dva strážníci ve stříbrné těžké zbroji.Na hlavě měli uzavřenou helmu,která měla jen otvory na oči.
Ramena jim zdobili černé bodáky.Na zádech měli připevněnou obouruční pozlacenou palici.
Strážníci uchopili Rutgara každý za jednu paži a postavili ho.Rutgar opět skučel.Poraněnou nohu měl skrčenou takže stál jenom na jedné.
,,Tak a teď budeš pikat za to že jsi mne neposlechl“zvolal Dozorce napřáhl se a začal Rutgara bičovat do zad.
,,Né,nechte ho být“zakřičel vyděšený Golondir.
,,Říkal sem ti nepleť se do toho.“
Všichni dělníci přestali pracovat a dívali se na místo kde byl Rutgar bičován.Rutgara to hodně bolelo.Po každé ráně křičel bolestí.Měl na zádech tolik jizev že by se ani nedali spočítat na prstech.Po dvacáté ráně dozorce přestal bičovat.Rugash dal strážníkům povel ať ho dají na kolena.Když tak učinily,Rugash vytáhl svůj stříbrný meč.Golondir začal v duchu přemýšlet co chce dozorce udělat.
,,Tak a teď uvidíte co se vám stane když neuposlechnete rozkaz.zvolal Rugash na okolní dělníky.
Rugash stál za Rutgarovými zády a napřahoval ruku s mečem.Golondira už napadlo co chce udělat.Začal křičet
,,Nechte ho“ale nemohl nic dělat protože jeden ze strážních ho držel za paži.Golondir se snažil nějakým způsobem vyklouznout strážcovi z ruky,ale marně.Strážcovo sevření bylo moc silné.
Rugashova ruka je pořád napřáhnutá.Bylo takové ticho,že byl slyšet déšť jak dopadá na zem do louží v bahně.
,,Táhni do pekel“ po těchto slovech které ze sebe vyhrkl Rugash,vymrštil svoji ruku dopředu.Jeho meč prorážel kapky deště a blížil se k Rutgarovu krku.
,Néééé,Rutgareeeee“řval Golondir když viděl jak Rutgarovi padá hlava k zemi.
,,Ty,ty co jsi mu to udělal“křičel Golondir na Rugashe.
Rugashův meč byl od krve.Zabodl jej do bahna a nechal ho tam vedle Rutgarova těla.Pak šel ke Golondirovi.
,,Copak,copak chceš skončit stejně jako on.“řekl a ukázal na Rutgarovo tělo.
,,Radši zemřu než,abych ti sloužil“jen co to dořekl,plivl Golondir Rugashovi do obličeje.Obratem mu Rugash dal facku.
,,Strčte tu krysu za mříže“jen co to dořekl stráže svázali a odvedli Golondira do vozu,který byl zapřažen za dva hnědé koně a vezli ho do “starého“ vězení,které bylo umístěno ve městě..
,,Co tu tak postáváte hněte sebou.Do dvou dnů musí být vězení hotové.“křičel Rugash na ostatní dělníky,kteří celou událost sledovali.
Golondir se bránil cukal sebou,snažil se vyklouznout strážím z rukou.Ale nešlo to.Smutným pohledem hleděl na Rutgarovu mrtvolu.Z očí mu po tváři stékali slzy.Rugash se vrátil na své místo kde kontroloval průběh stavby a hleděl do dáli jak stráže odvádějí Golondira.
Poté otočil hlavu mírně doleva a na kopci zahlédl osobu v černém oblečení a s lukem v ruce.Byla dost daleko a tak se Rugash o ni přestal zajímat a začal opět kontrolovat průběh stavby.
Strážníci s Golondirem dorazili k temnému lesu,který už byl kousek od města,kam měli Golondira dovézt.Ještě než do lesa vjeli jeden ze strážných řekl
,,Tamhle je jezírko mám žízeň půjdu se napít“.
Druhý jen odkývl a čekal.Golondir v zadu na vozíku ležel a nevnímal nic kolem sebe.Přemýšlel .Jeho myšlenky se točili jen kolem té události s Rutgarem.
Strážný už se vrátil zpět a tak mohli pokračovat.U prostřed lesa začali být koně neklidní.Stavili se na zadní a zděšeně řehtali.Strážní je uklidňovali.Golondir civěl nahoru do korun stromů.V lese byla docela tma a kolem byli slyšet různé zvuky.Takže to bylo docela i strašidelné.Koně odmítali jet dál.
,,Co se to děje“řekl jeden ze strážných když zaslechl velice podivný zvuk.
Bylo to jako vlčí vytí,akorát to bylo strašidelnější.Stráže sáhli po svých mohutných palicích,které měli na zádech a rozhlíželi se po všech stranách.Golondir měl šanci utéct.Jenže měl svázané ruce i nohy.Golondir se v zadu ve vozíku snažil nějak dostat z těch provazů.Nešlo to a tak se snažil odvalit pryč z vozíku.Po chvilce se mu to povedlo.Stráže se na něj nedívali,protože pořád koukali kolem sebe s palicemi v rukách.Poté co se Golondir dostal z vozíku se snažil odplazit do vysoké trávy,která rostla nedalos od něho.Plazil se ze všech sil.Už byl skoro u cíle,když v tom zvuk,který slyšeli předtím byl ještě silnější.Byl tak silný až byl nepříjemný.Poté začali slyšet dupání.Třáslo celou zemí.Otřesy byli více a více silnější.Golondir se otočil na záda a viděl jak se na něj řítí strom.Nemohl rychle uhnout,když byl svázaný.Golondirovi se začalo srdce rychle bít.Strom padá na něj,když v tom Golondirovi vše zčerná před očima.Probouzí ho jeho bratr Rutgar.Golondir po chvilce zjišťuje že to byl jenom zlý sen
Autor Blackborne, 11.03.2009
Přečteno 316x
Tipy 5
Poslední tipující: Tendilë
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

JO dik za radu...Ja jsem chtěl nejdřív napsat takový návrh a ten pak budu rozvíjet...

10.06.2009 00:58:00 | Blackborne

Příběh je zajímavý a hrubky... no, každý dělá chyby ;-)
Ale neuškodilo by, kdyby sis někdy nad ní znovu sedl a pokusil se je najít. A také trošičku uhladit text. Například popisuješ napínavou situaci, kterou kazí zbytečně opakovaná slova. Také by neuškodilo sem tam krapet více rozrpsat pocity. Ale jsou to jen rady - nápad je tvůj;-) Hodně štěstí do dalšího psaní.

16.03.2009 11:53:00 | Tendilë

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí