Neviditelné zrcadlo

Neviditelné zrcadlo

Anotace: Když něco nevidíme nebo v to nevěříme, neznamená to, že to neexistuje...

„Omlouvám se,“ vydechla jsem a dál těkala očima po starém, prošlapaném koberci. Všude okolo mě bylo šero. Jen stěží bych dokázala rozpoznat tváře, jež mě obklopovaly, ale tak jako ta moje, i ty ostatní byly dětské. Moji noví kamarádi se mi tiše pohihňávali. Kolena se mi třásla a po spánku mi sklouzla první kapka studeného potu. Jedním nervózním pohybem ruky jsem ji setřela. Strach mi svíral hrudník a při každém nadechnutí jsem cítila, jak se chvěji. Oči se mi začaly zalívat slzami, ale za žádnou cenu jsem nemohla připustit, aby se prodraly ven. To by byl můj konec. O to přesně jim šlo a já se nedokázala bránit.
Hlouček dětí se utišil. Cítila jsem, jak mi srdíčko vylekaně třepotá. Sevřela jsem svého plyšového medvídka o něco pevněji a přitiskla si ho k tělu, i když právě on tohle všechno zavinil. Byl to on, kvůli komu se mi posmívají, ale i přesto to je můj nejlepší kamarád.
Prach z koberce se líně zvedl a zatřpytil se v bledém světle, jež sem dopadalo skrz vzdálené osamělé okno kulatého tvaru. Až po chvíli jsem si uvědomila, co to způsobilo- o krok blíže ke mně přistoupila Anežka, větší a starší než já, dokonce i než všichni ostatní. Jako jediná už chodila do školy, snad proto ji ostatní považovali za vzor a chtěli se s ní kamarádit. I já jsem si s ní chtěla hrát, ale medvídek to celé zkazil.
„Lháři!“ zašklebila se na mě Anežka opovržlivě a děti za ní se mi opět začaly smát. Sklonila jsem hlavu ještě o trochu níž a svého němého přítele jsem si stále tiskla pevně k tělu.
„Lháři, lháři, lháři! Všichni ostatní víme, že hračky nemluví!“ Pokračovala.
„J-já,“ chtěla jsem zaprotestovat, ale když jsem se rozhlédla okolo sebe, odhodlání mě opustilo, „omlouvám se,“ dodala jsem.
„Ty.“ Z jejího hlasu vyzařovala zloba. „Ty se budeš omlouvat, až ti to já dovolim!“ Rozeběhla se a vší silou mě odstrčila. Neudržela jsem rovnováhu a upadla dozadu. Slzy, které jsem se celou dobu snažila zadržet, se nyní společně s hlasitými vzlyky prodraly ven. Anežka vítězoslavně stála nade mnou a v matném světle se jí na baculatém obličeji odrážel úsměv.
„Děti! Večeře! Pojďte dolů!“ ozvalo se volání paní vychovatelky. Jízlivý smích a pobavené pošeptávání se v mžiku změnilo v dusot bačkůrek.
Najednou tu bylo ticho a docela krásně, i když trochu strašidelně. Položila jsem Zippa na koberec vedle sebe a začala si utírat slzy.
„Nemůžeš se na mě zlobit.“ Promluvil nevzrušeným hlasem malý Zipp, postavil se a začal se oprašovat svýma plyšovýma plapkama. Nasupeně jsem se postavila.
„Proč bych jako nemohla?“ zavzlykala jsem.
„Protože…“zasmál se medvídek, „protože jsem tvou součástí. Součástí, kterou ostatní nevidí,“ upřesnil a popošel ke mně.
„Já vim, jenže…“ zhluboka jsem se nadechla, „chtěla bych, aby tě takhle viděli i ostatní.“
„Ale já tu nejsem pro ostatní, jsem tu přeci pro tebe. Abys tu nebyla sama.“
Jeho slova mi připomněly maminku a tatínka a opět se mi chtělo začít brečet.
„Musíš pochopit, že jsem jen tvoje zrcadlo.“ Pak napřáhl tlapky tak, aby mi dal najevo, že chce vzít do náruče.
Autor Frenchik, 11.06.2009
Přečteno 318x
Tipy 6
Poslední tipující: Kutinečka, Kaveh Imalovič Scapovsky, Flow Calipso, danaska
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Krásná povídka, ačkoliv je svým způspobem tak smutná...Takže vítej a piš dál, co budeš moct:-)

13.06.2009 01:49:00 | Flow Calipso

Taková moc smutná povídka, při čtení se mi sevřelo srdce. Ale píše pěkně, tak se těším na další příspěvky.
Vítej na literu.

12.06.2009 12:22:00 | danaska

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí