Proměna

Proměna

Anotace: Povídka psaná na téma Twilight ságy, konkrétně proměna Edwarda Cullena....

Carlisle: Když žijete věčně dny, noci, rána, odpoledne a dopoledne a další denní a noční doby, které lidé rozlišují se vám zdají nepodstatné. Dny plynou jeden jako druhý, A vy se nezatěžujete
tím, že by byl čas jít spát, najíst se a nebo
nastala doba odpoledního šlofíku.Den jako den a noc jako noc. Zdálo se mi neuvěřitelné, že by jednou přišel den, který si budu navždy pamatovat.
Psal se rok 1918 a nemoc zvaná Španělská chřipka,kosila lidi po tisících. Jak křehký je lidský život! Pracoval jsem nevelké nemocnici a snažil se pomáhat seč to šlo. Ten večer byl temný a ponurý, vítr skučel a ohýbal stromy téměř k zemi. Ani ne před hodinou opustila tento svět další žena, kterou jsem měl v péči a již ji nemohl pomoci. Přemýšlel jsem o jejích slovech. Mou meditaci ovšem přerušila sestra, která vtrhla do mé kanceláře. " Doktore, s mladým Masonem je zle." Zvedl jsem se křesla a prošel kolem ní. " Podívám se co se dá dělat." Ujistil jsem ji za chůze a zamířil do mladíkova pokoje.
Vešel jsem a poznal, že je zle. Na posteli ležel chlapec, sotva sedmnáctiletý, obličej měl bledý a zbrocený potem,rukama křečovitě svíral kraj postele. Nadechl jsem se a bylo mi zcela jasné co se tu děje. Tohle je pach smrti. On umírá.
Pomalu jsem přešel k němu. Ta žena, která před hodinou zemřela byla jeho matkou. Žádala mě, prosila,ať jejího syna zachráním. Ať mu pomohu. Ano, já ho mohl zachránit. Zachránit? Je to vůbec záchrana a nebo zatracení? Co si o tom bude myslet ten nebohý chlapec? Ale…Už dlouho jsem přemýšlel o tom, že si stvořím druha a tato příležitost byla víc než ideální. Ale dokážu to?
Z chodby se začal ozývat křik. Svět opustil další člověk. Tentokrát malé dítě, téměř novorozeně. Chodbou se ozýval zoufalý křik jeho matky a kroky spěchajících sestřiček. U toho být nemusím a on nemá moc času.
Přešel jsem ještě blíž. Krev mu vábivě tepala v hrdle. Krev bude slabá, umírá. Přesvědčoval jsem sám sebe a přesto…Měl jsem strach. Dokážu to?
Edward: Tohle je umírání? Chvíli jsem se třásl zimou a potom byl jednou ohni. Bude to trvat ještě dlouho? A co bude potom? Má matka říkala, že ty hodné čeká nebe. A ty zlé peklo. Ale jsem já ten hodný?
Do místnosti někdo vešel. Bylo mi jedno kdo to je. Chtěl jsem,aby tohle trápení skončilo. Třeba už je to smrtka s kosou a odvede mě pryč od té bolesti a bezmocnosti.Přijmu to.
Někdo mě chytil za zápěstí a potom za bradu a otočil mi hlavu na stranu. U obličeje jsem ucítil studený dech. Pootevřel jsem oči a spatřil doktora, který mě ošetřoval. " Edwarde…" řekl tiše. " Mohu ti pomoci. Pokud,ale sám chceš." Nabízel mi možnost žít? A nebo snad rychle zemřít? Už mi to bylo jedno. " Pomozte mi…Prosím." Vyslovil jsem ztěží. " Nemusíš se bát." Zašeptal i když sám vypadal velmi vystrašeně. Rukou mi odhrnul vlasy. Jeho kůže byla velmi studená. I když….Zase jsem hořel tak jak mohu soudit co je studené a co ne?
Ucítil jsem bolest. Na krku, rukou i na nohou. Zakřičel jsem
bolestí a začal se zmítat, chtěl jsem tu bolest setřást. Doktore, co jste mi to provedl?
K nevíře, že ta bolest ustoupila. Otevřel jsem oči a ke svému údivu zjistil, že už nejsem v nemocnici. Vedle mě seděl doktor. Usmál se. " Vítej v novém životě, Edwarde."
Autor Vampire angel, 08.01.2010
Přečteno 263x
Tipy 5
Poslední tipující: Kaveh Imalovič Scapovsky, Pythonissa__, Káťule
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jelikož ságu Stmívání z duše nenávidím, nemůžu si odpustit kritiku. Ne téhle Tvé povídky. Je napsaná hezky, ale protože je k Stmívání, tak se mi nelíbí. Ta dáma, co tu frašku napsala úplně přetvořila upíry jako takové... Ano, něco jim ponechala, ale je toho žalostně málo. Mohla bych psát dál, ale obávám se, že už by má kritika pozbývala kulantnosti. Tak raději končím...

22.05.2010 17:13:00 | 666 Idiot MCR

Jedna z nejlepších co jsem od Tebe četla ;)
Povedená.

11.01.2010 16:56:00 | Pythonissa__

super povídka, moc se mi líbila :D bylo mi jich obou líto, Edwarda i Carlislea :(

11.01.2010 08:57:00 | Káťule

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí