AB - 02

AB - 02

Anotace: Generační loď na cestě do Andromedy

Ve vzdálené budoucnosti, lidstvo objevilo tajemství nadsvětelného cestování. To umožnilo ohromnou expanzi, do vzdálených slunečních soustav. Ovšem byl tu problém, zatím nebyla nalezena planeta podobná Zemi. Mars byl prostě moc chladný a Venuše moc horká. Existovaly pouze základny s nanejvýš pár tisíci obyvateli. S každým rokem se mírnili požadavky na vhodné podmínky pro život lidí na planetě. S každým novým zklamáním si lidé začali být nejistí, zda vůbec existuje život mimo Zemi. Necelé 1% objevených planet, bylo velikostně příbuzné Zemi. Bohužel jejich atmosféra obsahovala značné množství prvku jako oxid uhličitý, dusík, argon a jiné. Kyslík byl vzácný. Nejvhodnější byla planeta Bios. Atmosféra se skládala z 39 % Oxidu uhličitého, 30% dusíku, 16% arsenu, 7 % kyslíku a zbytek ostatních plynů. A ani to, není místo vhodné pro život. Byla zahájena stavba tzv. Generačních lodí, které měli nalézt planety v jiných galaxiích. Největší nadějí byla loď AB - 02, která mířila do galaxie Andromeda…

Na palubě lodi, která mířila na orbitu Měsíce.
"Kapitáne Majersi, AB - 02 je vaše"
"Už je hotová?"
"Ano, před dvěma týdny, přiletěl největší transport Titanu, Iridia, Osmia a Platiny, takže se stavba všech lodí zrychlila o několik dní"
"To je paráda, a už má nějaké jméno?"
"Ano, všechny lodě jmenujeme, podle galaxie, kam letí"
"Hm… Takže Andromeda?"
"Správně"
"A už jsou cestující na palubě?"
"Ano, za pár minut s ní můžete letět"
"Bude mi ctí, na ni dávat pozor a později předat dalšímu kapitánovi"
AB - 02, Andromeda, byla nejúspornější lodí z třídy Gen. Byl to vrchol lidské technologie. Do Andromedy měla dorazit asi za 320 let.
"Tady kapitán Majers, za necelou minutu vyrážíme na cestu"
"Reaktory na 100%, gravitace v normálu, atmosféra v normálu"
"Dobře, posádko, zadejte kurs Andromeda"
"Zadávám… kurs Andromedy přijat, můžeme vyrazit"
"Vstup do hyperprostoru za 3…2…1 teď!"
Před lodí se objevil zelenomodrý oblak a loď do něj vletěla.
"Takže, pokud se nic neporouchá, tak jsme tu už zbytečně. Všichni máte pohov"
"Ano, pane"

O 78 let později…
"Kapitáne Telorde, co by se stalo, kdybychom vystoupily z hyperprostoru?"
"Nepatrně se zvýší spotřeba, proč se ptáte?"
"Já sice vím, že naše mise, je doletět do Andromedy, ale co když je poblíž planeta podobná Zemi?"
"No, nikdy jsem nad tím takhle nepřemýšlel"
"Pane, musíme to vyzkoušet. Maximálně se zpozdíme o pár minut"
"Tady kapitán Telord. Toto bude náš první výstup z hyperprostoru. Bylo mi řečeno, že by se poblíž mohla nacházet planeta podobná Zemi"
"Víte jistě, že se bude poblíž nacházet nějaká hvězda?"
"Ne přímo, ale naše senzory naleznou hvězdu do vzdálenosti 5 světelných let. Takže pokud nic nenajdeme, můžeme pokračovat"
"Dobrá tedy, výstup z hyperprostoru za 3…2…1 teď!"
"Páni, tohle snad na palubě nikdo neviděl!"
"Vesmír vypadá opravdu opuštěně, tak jak nám říkaly"
"Tak co nadporučíku, máte něco?"
"Pouze jednu hvězdu, ale to je rudý obr, ten tu vydrží nanejvýš pár tisíc let"
"Můžeme se porozhlédnout, jestli u něho není planeta?"
"Jistě, cesta zabere tak 5 minut"
O 5 minut později…
"Pane, je tam pouze jedna planeta a na jejím povrchu je kapalná voda!"
"Tak pošlete raketoplán, možná tam někdo bude žít, a jestli ne, tak ať vezmou vodu, aspoň se nám trochu doplní zásoby"
"Ano pane"
Raketoplán doletěl na planetu. Sice na ní nenašly vhodné podmínky k životu, ale vody tu bylo dostatek.
"Pane, měl byste poslat všechny raketoplány, vody tu je dost a je totožná s naší"
"Dobrá, posílám…“
Po návratu na loď.
"Myslím, že by bylo moudré, aby loď vystupovala z hyperprostoru častěji"
"Neříkal jste, že by to spotřebovalo více energie?"
"Ano, ale teď jsme získali vodu a tu můžeme použít do reaktorů, takže jsme získali více energie a více vody k pití"
"Ano, ale ne na každé planetě může být voda. A ne každá hvězda může mít planetu"
"Stačí každé dva roky. Když tak můžeme vytěžit nějaké minerály"
Za chvíli v jedné laboratoři.
"Stále nechápu, jak můžou ty rostliny růst z hyperprostorového záření"
"Buď rád že se tak děje, jinak bychom neměly takové zásoby energie"
"Máš pravdu, rektory už běží na 83%, už se na nich udělal zub času"
"Stejně si myslím, že ta loď je moc velká, už je mi 38 a ještě jsem ji neprošel celou"
"Jsme tu jenom proto, aby děti našich dětí mohli žít na jiné planetě, která vůbec nemusí existovat…“

O 42 let později…
"Kapitáne, za minutu vystupujeme z hyperprostoru"
"Doufám, že něco najdeme, posledních 10 let se nám nedaří"
"Tak co, podařilo se vám sbalit tu slečnu včera?"
"Ne, pane. Asi chtěla většího svalovce"
"Držte se. Všechno se časem zlepší"
"Pane! Máme tady hvězdu třídy G2!"
"To je moc dobré"
"Za jak dlouho tam budeme?"
"Jsme už tady. Už jsem vypustil sondu"
"A máte něco?"
"Ano, 12 planet"
"Je některá z nich obyvatelná?"
"... Ano!! Atmosféra je z 99% totožná s naší. Gravitace taktéž. Průměrná teplota 19°C"
"To je to, co jsme hledali už od nepaměti"
"Takže konečně opustíme loď a budeme žít jako kdysi na Zemi?"
"Ano. Nachystejte raketoplány. Bude to nádherná budoucnost…“
Autor Nereussx, 16.06.2010
Přečteno 590x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí