Mentór a mlha

Mentór a mlha

Anotace: Krátký rozhovor. Prosím o komentáře...

"Co se mnou uděláš, až ta mlha opadne?"
"Ta mlha nikdy neopadne, tedy alespoň ne, dokud budu já existovat..."
"Jak to?"
"Já ji vytvářím, už tím, že žiju..."
"Aha... takže... co se mnou uděláš, až tě přestanu bavit?"
"Nejspíš tě zabiju. Nevím to jistě, ale je to pravděpodobné... Neber to osobně, ale musím udržovat svou pověst."
"Ne, já to chápu." Marco se rozhlédl okolo sebe, ale skutečně neviděl nic než mlhu.
"Kdo vlastně jsi?"
"Jsem... alespoň tak mi vy lidé říkáte - Mlžný obr. Jsem strážce těchto hor a dal jsem všem jasně najevo, že sem nikdo nesmí..."
"Mlžný obr? To jsem nikdy neslyšel."
"Mé pravé jméno je Mentór, ale... tak už mi dlouho nikdo neřekl..."
"Já ti tak budu říkat, Mentóre. Alespoň tu chvíli než mne zabiješ." Mlha, mlha, mlha.
"Děkuji... to je... od tebe milé, člověče..."
"Jsem Marco."
"Marco... příjemné jméno. Proč tu vlastně jsi, Marco?" Jeho hlas, doteď velmi znuděný, se změnil a ozvala se v něm špetka skutečného zájmu. Marco se krátce zasmál.
"Hledal jsem odpověď, Mentóre."
"A na jakou otázku?"
"Kde a jak vzniká mlha..." Chvíle ticha.
"No... alespoň, žes jí našel. Jsi hloubavý člověk, takového jsem již dlouho nepotkal." Obr zamlaskal, "Položím ti otázku, Marco. Když mi na ni odpovíš správně, nechám tě jít." Hvězdička naděje se probudila k životu.
"Poslouchám."
"Proč myslíš, že tu mlhu vytvářím?" Mlha, mlha, ticho, trpělivost, mlha.
"Zajišťuje ti ochranu a bezpečí?" Obrem prolétl pocit smutku.
"Je mi líto Marco, ale nic jsi nepochopil. Tou mlhou se snažím já chránit vás." Poslední, co Marco viděl, byla mlha.
Autor Akitenshi-inu, 28.09.2010
Přečteno 399x
Tipy 11
Poslední tipující: Lola Black, akibu, Matsuyama Tatsuko-chan, Gabrielle, Maro Deives, Daerfëa, samuel44, Jabba_Hutt, agrrr
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Poslední věta odstraněna...

21.03.2011 20:37:00 | Akitenshi-inu

Jako rozhovor ano.A poslední věta je tam opravdu navíc,ničí vyznění pointy v souladu s názvem díla.

Jinak si myslím,že by jste měl směřovat své úsilí k dialogům pro mluvené slovo.Číst přímé řeči není lehké.

21.03.2011 13:14:00 | mademoiselle secret

Hezké... zajímavé... originální...

09.10.2010 17:14:00 | Matsuyama Tatsuko-chan

taky si myslím, že poslední věta je zbytečná, ale jinak je to hodně dobře napsané se super pointou, jen tak dál :-)

02.10.2010 15:24:00 | Maro Deives

moc dobré, vůbec by nevadilo kdyby to bylo i delší, příjemně se to četlo..=D

30.09.2010 10:20:00 | Daerfëa

krátké a zajímavé.jen ta poslední věta mi připadá zbytečná

28.09.2010 16:58:00 | samuel44

oh, sice jsem čekala že to skončí nedobře. Ale i tak je to...hmmm řekněme uzemňující.

28.09.2010 05:34:00 | agrrr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí