Zrození Krista

Zrození Krista

Anotace: Není to fantasy, ale povídka na základě historických faktů a křesťansko-židovských pověstí. vzniklo to jako slohovka do školy a chtěl bych vědět, co dostanu, proto prosím komentujte. děkuji

Marie a Josef jdou bok po boku po malé zablácené cestičce,kolem Jeruzaléma. Marie je na první pohled těhotná a podle kořenářky a kněze jde o syna. Ačkoli nemají žádný majetek, to málo, co je jejich, veze oslík, který se někomu zaběhl.
„Ach Josefe, proč nemohu porodit svého syna jako normální počestná žena? Proč musí římané zakazovat děti? No řekni, proč?“ ptala se Marie.
„Náš syn, náš společný syn je prý pro ně nebezpečný. Ještě není narozený, ale je nebezpečný. Snad změní názor, jelikož již za měsíc budeš rodit.“ Odvětil jí Josef.
Zničehonic je překvapila vojenská hlídka. „Ty budeš rodit, paní?“ optal se jeden z nich.
„Ano, podle všech to má být děvče.“ odvětila třesoucím se hlasem Marie, „Právě jdu se svým manželem z věštírny, kde nám to bohové prozradili.“
„Ale třese se ti hlas! Snad tvé dítě netrpí? Že bys dlouho nejedla? Pojď s námi do tábora, tam se jistě něco k snědku najde.“ Poslušně šli do tábora římských legií a pojedli tam nějaké jídlo. Ačkoli měli strach přebývat ve vosím hnízdě, tak zůstali i přes noc, aby byli odpočatí. Ráno jim Josef řekl: „Děkujeme za zvláštní pohoštění, ale musíme se rozloučit. Jdeme za příbuznýma, aby se staly kmotry a kmotřičkami našeho dítěte.“ Rozloučili se a odešli.
Putovali téměř celý měsíc, až došli k městečku Betlém. Josef si na chvíli sehnal práci jako pasáček ovcí, aby mohli bydlet alespoň v chlévě a mohli si koupit nějaký chléb, protože pití dostávali od hospodáře tři pinty mléka a vody co hrdlo ráčí. Mezitím se Marie věnovala modlitbám, aby je římané nenašli a nezabili. „Proč jenom římský císař a hlavně ten protektor Pilát Ponský, proč usilují o absolutní moc nad Judou a židy? Kdo jim dal právo zabíjet nevinné a štvát všechny přes celou Judu? Ach Bože, proč nezasáhneš?“ ptala se ve svých modlitbách.
„Tvému synovy se nic nestane. Zítra za soumraku nebo raději o něco později budeš rodit. Svého syna nazvi Ježíš, neboť nositel tohoto jména bude mesiášem a prorokem mého jména.“ Ozvalo se odkudsi ze shora. Marie se podívala tím směrem a podivila se. Ze shora totiž scházel po zlatých schodech archanděl Gabriel. „Neboj se, neboť tvůj Bůh ví, co dělá. Hospodin ti bude vždy pomáhat, dokud neuděláš nesmazatelný hřích a ten ty neuděláš, vím to. Obracej sou víru vždy a jen k němu a on tě ochrání.“ Pomalu se otočil a stoupal zpátky do nebe. „Ale co bude s Josefem? Mám ho ráda a jeho nechrání ani nic krom Hospodina! A bez jeho pomoci se mi nebude dobře vézt, neboť jen on a Hospodin vědí, co potřebuji. Prosím, přimluv se u něj.“
„Věz, že bůh, který je nad námi, sleduje a vidí vše.“ Tentokrát jen mlhavě zlatá záře, po andělovy ani stopy.
Dalšího dne se Josef pohádal s hospodářem, u kterého pracoval. Měl však štěstí, neboť polovina měšce hned změnila chování toho lakomce, který tedy svolil, aby ještě dva dny po porodu, mohli zůstat. Když to oznámil Marii, okamžitě zesmutněla a taktak se nedala v pláč. Avšak proč také? Vždyť přeci Bůh nad ní drží svou ochranou ruku.
Na večer dostala bolesti a Josef ji pořád obskakoval, aby se jí nic nestalo a děťátko přežilo v pořádku. Naštěstí se kolem vracela bába kořenářka a hned přispěchala na pomoc. Uvařila nějaké elixíry a omývala matčino tělo, jelikož začala dostávat horečky. Když se před půlnocí objevila hlavička dítěte, všichni na chvíli oněměli. Ale za chvíli se zase dali na horečnatou práci, aby se vedlo Marii co nejlépe. Pak přeřízli pupeční šňůru Ježíše a trubač na kopci oznámil půlnoc.
Celou noc se Betlémští chodili dívat na Ježíška a nosili mu dárky. A ten jim naopak rozdával úsměvy a pohlazení a každý se začal cítit, jako by nikdy v životě nespáchal žádný hřích. Takovou moc měl již jako novorozeně, kdo se tedy mohl divit, když v dospělosti proměňoval vodu ve víno.
Autor Václav Zoubek, 12.01.2006
Přečteno 781x
Tipy 2
Poslední tipující: Uriziler
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Žádný zázrak. Pozor, mohl by ses tím někoho dotknout.

06.11.2006 11:30:00 | Rikitan

heh... no. krom zmíněných "nepřesností", hrubek, podivnýhch souvislostí... bych ti dala za tři.

06.04.2006 12:38:00 | Sirael

No, jestli je Ti 13, tak jako slohovka by to asi i vcelu slo (pokud pominem to, co tu rikali uz prede mnou =) ), ale ty jejich rozhovory jsou hrozne priskrceny, takhle by nikdo nemluvil... budu drzet palecky, se urco vypises =)

29.01.2006 13:52:00 |

co se tyce te vestirny, tak jsem mel napsat: "Prave mi jdeme z vestirny, kde mi to prozradili bohové," zalhala Marie.
Dalsi vec je ten pilat ponsky: podle kapesniho slovniku naucneho(ten je totiz dost starej a jsou tam nepresnosti) pry vladl on(priznam se, ze jsem se schvalne ptal rodicu, protoze jsem neveril...)
a k tem zazrakum: proboha, vzdyt mel jenom milej usmev, kterej navodil vedomi ocisty, protoze je presne k nemu dovedla hvezda!!!
Ńa zbytek nemam omluvu, proto se omlouvám, pokud jste byli zhnusení...

13.01.2006 15:18:00 | Václav Zoubek

Dobře, je ti 13, máš nárok ještě ledacos nevědět, ale tohle je katastrofa. Jako tvůj učitel bych tě nechal za tohle propadnout. Poslyš:
Římané neměli nic proti židovským dětem. Nikdo je nezabíjel.
Marie věděla mnohem dříve, koho nosí a nedověděla se to těsně před porodem.
Židé do žádné věštírny nepáchli nikdy v životě.
Pontský Pilát v té době nejspíš tahal po podlaze kačera.
Josem s Marií nešli do Betléma za příbuznými, ale kvůli sčítání lidu.
Římský protektor byl tehdy Qvirinius a v Judei vládl Herodes Agrripa.
Porod probíhá trochu jinak než píšeš.
Jinak slohově to celkem jde, ale za tyhle všeobecné a kulturní znalosti bych tě zaškrtil.

13.01.2006 13:33:00 | Daniel S.

No, je to dost hodně zkopané!:-) Bohové ve věštírně nám prozradili....Jací bohové? Vždyť Marie a Josef věřili v jediného Boha! Kdyby řekli bohové, tak by je vojáci na místě zapíchli. Spáchali by tím nejvyšší hřích, protože Židé odnepaměti uznávají víru v jednoo Boha. Rovněž s tím, jak se Marii zjevil archanděl Gabriel, to bylo trochu jiné. A to už nemluvím o tom, že se Ježíš narodil jako obyčejné dítě a ničím se neodlišoval od jiných. V Bibli se o něm prakticky až do jeho 30 let nic nepíše. Choval se a mluvil jako každý jiný člověk, nekonal žádné zázraky. Ano, lidé se mu přišli poklonit, když se narodil, ale proto, že je za ním vedla hvězda! Ježíš však jako zrovna narozoné dítě sotva konal nějaké zázraky a divy!:-) A Josef nepracoval jako pasáček ovcí, ale byl něco jako všeuměl. Opravoval, vyřezával, prostě uměl kdejakou práci. To jest asi tak vše

S Pánem Bohem

13.01.2006 10:31:00 | Hippy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí