Tentokrát už je pozdě

Tentokrát už je pozdě

Anotace: Je třičtvrtě na 5 ráno a já tady píši něco, jako je tohle...

Svou vypracovanou snědou postavou by se od ostatních hochů tolik nelišil. Měl dlouhé černé vlasy, které se ke konci kroutily a které mu lemovaly štíhlý obličej, plný jizev. Vysoké čelo, husté obočí, bouřkové oči, větší nos, široké rty a mohutně klenutá brada. A všude ty jizvy. Všude.
Jeho oblečení bylo černé a chování neodhadnutelné. Moc nemluvil, prostě jednal. Jednal tak, jak mu kázala jeho výchova. Zabíjel. Nevěděl koho, nevěděl proč, ale zabíjel. To bylo hlavní. Zabíjet. Když zabíjel, tak se v jeho šedých bouřkouvých očích objevilo něco jako blesk. Pak ale vyhasl a jeho oči upět nabyly stejné prázdné otupělosti, jako před tím.
Nenáviděl svět okolo sebe. Nenáviděl lidi, květy, zvířata, věci… Prostě nenáviděl. A ze všeho nejvíce nenáviděl sám sebe. Srdce měl prorostlé hnilobou a on to věděl. Věděl, že není dobrý, že je zlý a že tu nemá být… že tu ani nechce být.
Utekl do míst, kde se narodil. Už dlouho tam nebyl.
Na tom místě už nic nebylo. Zhola nic. Pusto a prázdno. Tak jako v jeho srdci a v jeho mysli.
Chladná kamenná podlaha byla pokryta vrstvou písku, hlíny a prachu. Poklekl. Vyndal nůž, co nosil u boku. Tolik lidských životů jím už zmařil a teď jím zmaří ještě jeden. Ten poslední. Svůj. Pomodlil se a bodl si ho do břicha. Díky bolesti spadl na bok, ale nesvíjel se bolestí. Byl statečný, věděl, že je to jeho osud. Louže krve, ve které ležel se zvětšovala a jemu před očima probíhal celý jeho hrůzný život. Kdyby to mohl změnit udělal by to… Ale nemůže…

Pak dovnitř vstoupila ona. Jevila se jako jeho opak. Bíle oblečená a s úsměvem na rtech. Měla jemný obličej plný lásky, naděje a… strachu.
Přistoupila k němu a on se na ni se zájmem díval. Neschopný něco říct, nebo udělat. Prostě ji jen sledoval.
Ona k němu poklekla a stále se usmívala. Z jeho břicha vytáhla nůž a na ránu plnou krve položila svou ruku. Rána se začínala pomalu hojit. Po chvilce se zhojila zcela. Dostal druhý šanci na nový život, dostal novou energii a sílu do žil. Ona, se stále stejným milým úsměvem, vstala a začala odcházet. Světlo, které přišlo s ní, také i odešlo s ní.
On jí byl fascinovaný. Ona byla ta dobrá stránka jeho osobnosti. Ničím nezkažená a usmívající se. Mohl se zvednout, mohl jít za ní. Měl by na to sílu, ale on už nechtěl. Podle něj už bylo na všechno pozdě a zaslouží si jen smrt. V leže znovu popadl ten nůž se zvláštní rukojetí. Rukojeť byla černá a had, co na ní byl nakreslený, byl červený. Měl krvavě rudé oko. To byla směs krve všech zbytečně mrtvých lidí.

Tentokrát nůž bodl do srdce a mrtvý se skácel k zemi…
Tentokrát žádné světlo nepřichází, tentokrát už je na všechno pozdě…
Autor Pythonissa__, 06.02.2011
Přečteno 339x
Tipy 5
Poslední tipující: samuel44, Judita
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Kalvinisté tvrdí, že nemáme žádnou dobrou stránku...já tvrdím, že ji máme, ale sami se pro ni nedokážeme rozhodnout...to jsi krásně ilustroval touhle povídkou

06.02.2011 15:57:00 | chicacheca

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí