Tajemství lesa

Tajemství lesa

Anotace: Závěrečná část

Danto a ostatní čekali na Lowhertzův návrat z města.
Čekání si krátili neustálou kontrolou svých zbraní. Bylo jim jasné, že ještě dnes je čeká boj.
Boj, ze kterého možná nevyjdou jako vítězové.
Každý z nich to bral podle svého.
Glick byl stejně ledově chladný jako Danto.
Agro se těšil na boj jako nikdy předtím. Hoss si prohvizdoval a utahoval chrániče na rukách.
Darveo byl vždy zatáhnutý do sebe před bojem.
Jestli přymýšlel o smrti nikdo neví. Pořád dokola si přepočitával své šípy.
Arita seděla vedle Arta, kousek dál od ostatních.
Seděla tiše od doby, kdy odešel Lowhertz.
Nejhůře svůj stres zvládala Ria. Ruce se ji třásli při snaze zvednout svůj meč.
Nebála se boje. Pořád přemýšlela nad těmi dvěma lidmi, kteří stáli za Narronem.
Pořád tomu nemůže uvěřit, že Kirto a Fantell jsou spolčeni s něčím tak hrůzostrašným a odporným zároveň.
Považovala je za silné a čestné muže, kteří nikdy nepošpiní svoji domobranskou uniformu.
Vzpomněla si i na několik vášnivých nocí s Fantellem a teď proti němu bude muset čelit.
,,Je všechno v pořádku?´´ zeptal se Glick a přisednul si vedle Rie.
Ria se jeho přítomnosti vyděsila. Od incidentu s Dantem se s ní nikdo nebavil.
Dokud to nebylo nutné.
,,Eh....... já nevím. Nevím proč.´´ Lhala Ria a odvrátila od Glicka oči.
,,Jestli se na to necítíš, tak nemusíš jít s námi. Ostatní to pochopí.´´ řekl Glick a přátelsky poplácal
Riu po rameni.
,,Glicku?´´ vyhrkla ze sebe Ria.
,,Ano?´´
Ani nevěděla, proč ho zastavila. Toužila teď po něčí společnosti. Nechtěla být v možných posledních chvílích života sama.
,,Jak ses dostal k žoldákům?´´ zeptala se Ria hned na první věc, která ji napadla.
Glick se usmál jak nejlíp uměl. Riu to trochu uklidnilo.
Posadil se vedle Rie a chvilku pozorovali mraky unášené větrem.
Chtěl říct svůj příběh o svém životě, ale spatřil Lowhertze na koni, který uháněl velkou rychlostí k nim.

,,Cože? Kultista?´´ Zopakoval Hoss.
Lowhertz přikývl na souhlas a vytáhl starou knihu v červené kůži.
,,Trvalo mi to dlouho, ale při pomoci knihovníků ve městě se mi podařilo najít tuto knihu.
Je to kniha o historii města Iphria...´´
,,Nemůžeš přejít rovnou k věci?´´ skočil mu do řeči Danto.
Lowhertz ho chvilku mlčky sledoval a pokývnul.
,,Dobře veliteli. Toto místo před stovkami let patřilo rase Démonologů. Určitě si je všichni pamatujete z výprav do jižanských pralesů,že?´´
Všichni přikývli a poslouchali dál Lowhertze.
,,Démonologové nepochází z našeho kontinentu, ale hodně daleko za oceánem.
Jejich jedinou možností, jak se dostat znovu na náš kontinent je přes teleportační brány, které otvírá kultista.
Ale zapomeňte na klasické kultisty, které známe.
Tento typ kultisty je jeden z nich. Nějak se dostal do zdejších končin a má v plánu otevřít bránu a přivést sem jejich armádu.´´
,,Jseš si tím jistý?´´ Zeptal se ho Glick a podrbal se na hlavě.
,,Ano, jsem. Nezapomeňte, že je to dobyvatelská rasa. Kdyby otevřeli portál buď tady v okolí města
a nebo přímo v něm, zrovna ve chvíli, kdy se naše armády soustředí na boj s elfy...´´
,,Byly by to hrozné masakry.´´ dokončil Danto Lowhertzovu větu.
,,Přesně tak veliteli.´´
,,A co vlastně hledá ten kultista v jeskyních?´´ zeptal se Agro.
Lowhertz pokrčil rameny ,,Netuším. Jestli chce tam otevřít portál? Netuším. Rozhodně jsou mnohem lepší místa na takovou bránu. Nezapomeňte, že jede v tomto i sám správce.´´
,,Na tom teď nesejde Lowhertzi. Máš mé díky, ale teď musíme konečně jednat!´´
řekl Danto a stoupl si přede všechny ,,Naší poviností je zastavit nepřítele za jakoukoli cenu.´´
,,A jaký je plán?´´ zeptal se Glick.

Danto spozoroval u vchodu do jeskyně jen jednoho strážného.
Otočil se k Darveovi a pokývnul.
Darveo se rozběhl skrčeně po kraji mýtiny, schovaný ve vegetaci a opačným směrem kterým se ubíral strážný.
Přiložil šíp na tětivu a zamířil.
Uplynulo deset seknud, než vypustil šíp.
Střela se zavrtal těsně pod krk strážce, který padl na zem.
Danto a ostatní vylezli ze svých skrýší a rozběhli se směrem k jeskyni, kde čekal už Darveo.
Hoss a Agro se chopili pochodní, které se nalézali tři metry v jeskyni.
Ria zůstala venku ve společnosti Arta a Arity, která trvala na tom jít s nimi.
Danto nenamítal a chtěl je využít jako hlídku před možným příjezdem nepřítele.
Našlapovali potichu, jak to nejlépe šlo. Neslyšeli žádné hlasy či výkřiky vězňů.
Mlčky šli deset minut stále kupředu. První kdo stuhl byl Hoss, který šel před ostatními.
,,Co se děje?´´ zeptal se Glick a sevřel pevněji svůj meč.
,,Myslím, že jsem zaslechl výkřik. Myslím že ženský.´´
,,Tak pokračujem´´ zavelel potichu Danto a přitáhl si své válečné obouručné kladivo blíže k tělu.
Hoss se nemýlil. Směsy výkřiků byli střídány se smíchem.
Každým krokem Danto a ostatní cítili, že se blíží k samému centru dění.
Hoss z nenadání hodil pochodeň na zem a gestem ukázal Agrovi, aby udělal totéž.
Hlasy byli zřetelnější a bylo všem jasné, že stačí udělat pár kroků a budou už na místě.
Část vchodu do jeskynní komory byla z části zaskládána dřevěnými bednami.
Poskytl tak žoldákům možnost úkrytu.
Danto lehce nakoukl a snažil si co nejvíce zapamatovat věci, které spatřil na těch pár vteřin.
Místnost byla obdélníkového tvaru téměř osmdesát metrů dlouhá a dvacet široká.
Po celé její délce stáli stojany se svíčkami. Stačil si zapamatovat několik kamenných stolů, na kterých leželo mnoho starých artefaktů.
V zadní části jsou umístěné dřevěné klece s desítkami lidí.
Uprostřed skupinka o počtu pěti mužích se bavila bičováním mladé ženy.
Přitom popíjeli víno.
,,Tak pánové! Je na čase s nimi zatočit!´´ neváhal zakřičet Danto a z krytu vyletěl obrovskou rychlostí směrem už teď k vyděšeným tyranům.
Darveo vypustil šíp, který se zabodl do hrudi jednoho z mužů. Padl na zem bez známek života.
,,Poplach!´´ vykřikl jeden z mužů dřív, než si ho našlo Dantovo kladivo, které rozdrtilo jeho hlavu.
Lowhertz s dvěma meči zablokoval útok z dalšímu strážci jeskyně, který měl spadeno na Dantonův nekrytý bok.
Agro několika rychlými kroky se k nim dostal a seknul vší silou do boku dalšímu.
Zbývající dva dělali kroky zpátky. Z dalších vedlejších komor vyběhlo dalších sedm nepřátel.
,,Neuzavřem sázku?´´ řekl Agro Glickovi. Ten se pousmál ,,Chceš zase prohrát? Dobře! Tak o deset zlaťáků, že jich zabiju víc, než ty!´´ a vyrazil bez váhání vpřed za doprovodu ostatních spolubojovníků.
Darveo zabil svým lukem další dva. Hoss dalšího srazil úderem štítu k zemi a mečem mu rozťal hlavu na dvě.
Danto se vřítil do největšího chumlu nepřátel, nepřestávající máchat svým kladivem.
Bylo slyšet lámání kostí a řev způsobený bolestí.
Z chodby, které si nikdo z nich nevšiml se vyřítilo sedm stráží.
Cestu jim zablokoval Lowhertz s Hossem.
Snažili se je co nejvíce zdržet, než jejich společníci zabijí zbývající nepřátele.
Danto mohutným obloukem nad hlavou srazil dalšího protivníka zemi.
Zássh bylo do ramene. Nešťastníkovi zapraskali kosti a s řevem se svalil na zem.
Danto neváhal a další ranou ho zasáhnul do tváře.
Glick zabil dva protivníky, kteří se chtěli dostat do zad Hossovi a Lowhertzovi.
Darveo s Agrem mezitím spěchali k vězňům, kteří neustále volali o pomoc.
,,Kde jsou ostatní?´´ snažil se dav přeřvat Agro. Nikdo mu nerozuměl.
Darveo urval jeden ze zámků a vězni vyběhli z klece ven. Jejich zuřivost byla hodně vysoká. Neváhali se chopit zbraní padlých nepřátel a zraněné chtěli dorazit za každou cenu.
Mezitím Hoss a Lowhertz ve společnosti Danta a Glicka zatlačili skupinku zpět do komory, která sloužila jako ubytovací místnost pro strážce.
Netrvalo dlouho a vězni se přehnali přes Glicka a ostatní, směrem k jejich mučitelům.
Byla to vlna o síle třiceti mužů a žen, kteří se chtěli pomstít za utrpení, které jim způsobili.
Danto zadržel Agra, který chtěl jít na nepřítele též.
,,Stůj! Teď je to jejich pomsta.´´ řekl a obrátil svůj pohled na Darvea, který odřezával kožené řemene z rukou ženy, kterou ještě před chvíli bičovali.
Za svými zády slyšel řev mužů, na kterých byla vykonávana pomsta.
Danto se ale zarazil, když uviděl Narrona, který vyšel z jedné komor před Dantem.
V rukách dřímal jednoruční meč. S vyděšeným pohledem se díval na Danta.
,,Krysy vylezají až naposled.´´ řekl si sám pro sebe a vyrazil mu vstříc.
Narron dělal kroky zpět. Zastavila ho až zeď jeskyně.
Pak upustil meč na zem ,, J-j-j-já s tím nemám nic společného!´´ dostal ze sebe.
Danto se ušklíbl a chytil ho za krk ,,Fakt? Tak na to bych se podíval!´´ řekl Danto a kolenem
ho kopl do slabin.
Narron zavyl bolestí. Danto neváhal a dalším úderem své pěsti do zad ho skolil k zemi.
,,Teď můžeš začít vysvětlovat.´´ usmál se Danto.
Lowhertz se objevil vedle Danta a sledoval, co se bude dít.
,,Musel jsem, nebo by mě jinak zabili.´´ řekl Narron a snažil se vstát.
Danto ho ale okamžitě poslal znovu k zemi kopancem do tváře ,,Neřekl jsem, abys vstal ty pse!´´.
Narron v leže si utíral zakrvácenou tvář.
Danto stál nehnutě, který už byl obklopen svými druhy.
Za nimi bylo slyšet jásavý křikot už bývalých vězňů. Pobili zbrojnoše bez smilování.
,,To Prigo je všeho tvůrcem!´´
Agro se začal chechtat ,,Jasně! Prigo nás pozve, abychom mu překazili jeho plány´´.
,,NE!´´ vykřikl Narron a snažil se ve vzteku rychle postavit na nohy.
Danto ho ale znovu poslal úderem do břicha zpět k zemi.
Snažil se nadýchat vzduchu. Hoss a Glick nakonec na Dantův rozkaz zvedli Narrona zpět na nohy.
Přímo do očí Danta hleděl, který nehnutě stál na místě a díval se mu do očí. Jejich nosy se téměř dotýkali.
,,On je ta stvůra. Mu.....´´ začal Narron vykašlávat krev z úst, zbytky si utřel a zahleděl vyděšenýma očima na Danta ,,Musel jsem. Jinak by mě zabil. Nemůžu ve městě nikomu věřit. Skoro celá domobrana slouží tajně Prigovi´´.
,,A co Ria?´´ zeptal se náhle Glick.
Narron chvilku přemýšlel ,,Myslím, že ta o ničem neví.´´
,,Necháme ho naživu?´´ zeptal se náhle Agro.
Narron vytřeštil na hromotluka oči ,,Cože? Ne! I když jsem musel sloužit té nestvůře, tak jsem dělal vše proto, abych zachránil lidi!´´
To už se kolem Dantovi skupiny seskupili i osvobození lidé, jeden z nich potvrdil Narronovu
zpověď ,,Má pravdu. Kdyby se nás nezastával, tak by nás ti hrdlořezové všechny pozabíjeli.´´
Danto přikývl na souhlas ,,Fajn. Můžeš nám říct, kde se teď nachází?´´
,,Zamířil do chrámu s nějakým artefaktem. Odjel asi před hodinou.´´
Danto přikývl na ostatní. Je čas dokončit svou práci....

Riu hodně vyděsilo, když se před ní postavil Danto s Glickem.
Nevěděla co si má myslet. Všichni z jeho družiny se na Riu dívali hodně podezřívavým dojmem.
Mnohem víc byla nervozní, když z jeskyně vylezli další lidé.
Hodně se jich zarazilo, když ji viděli.
Oči ji tikali po každém člověku, který byl v její blízkosti.
,,Děje se něco?´´ zeptala se potichu Danta.
Glick se pousmál ,,Narron má pravdu. Nic neví!´´ řekl a poplácal Riu po rameni.
,,Co se stalo?´´ zeptala se nechápavě Ria.
Danto nic neřekl a zamířil ke svému koni.
Ještě se ohlédl a spatřil Aritu, která byla v objetí své matky. Ale Art nikde....

K Dantovi se přiřítil Lowhertz, když projížděli hlavní ulicí ke chrámu, kde je čekal poslední boj.
,,Veliteli?´´
,,Copak se děje Lowhertzi?´´
,,Když jsem přemýšlel o posledních událostí a vše, co se stalo za poslední dny...´´
,,Chceš mi říct, že nás Prigo sem zavolal abychom zabili Arta, který odhalil jeho tajemství, že?´´.
Přerušil Danto Lowhertze, který se usmál a pohlédl za sebe na ostatní.
Hned za nimi jel Glick, za ním hned Agro s Darveoem, potom Hoss s Riou a za nimi pět mužů, kteří jim chtějí pomoc.
Phill, Sriko, Harrik, Fanzi a Dammo. Danto si zapamatoval jejich jména, ale neví kdo je kdo.
Ani ho to nezajímalo. Podle něj stejně dlouho v boji nevydrží, ale na zpomalení nepřítele či k jejich unavení poslouží dobře.
,,Myslím, že jdeme právě v čas.´´ dodal Agro a ukázal na oblohu.
Měl pravdu. Temné mraky se začínají stahovat nad město.

Padli první ledové kapky, když Danto s ostatními zastavil před chrámem.
Všude bylo prázdno. Celou cestu na nikoho nenarazili.
Zesedali z koní a následovali Danta po schodech do chrámu.
Žádné hlídky v okolí.
Danto se před vchodem zastavil a otočil se k družině.
,,Moc si na proslovy nepotrpím, ale dneska udělám vyjímku.
Dnes budeme stát proti našim bývalým bratrům, kteří nás z nepochopitelých důvodů zradili.
Našim cílem nejsou oni, ale Prigo. Zabijem jeho a jejich vůle bojovat bude v troskách.
Proto vás žádám, ať nás zemře jeden nebo skoro všichni, nesmíme dovolit otevřít portál
a dat možnost proniknout démonologům do naší země.´´
Agro se nahnul k Hossovi a zašeptal mu: ,,To bylo povzbuzující!´´
Hoss se začal křenit, jako by šel o nějaký skutečně dobrý vtip.
,,Jsem rád, že se bavíte! Chásko nevděčná!´´ řekl pobaveně Danto a pozvedl svoje válečné kladivo.
,,Pojďme společně jako bratři do bitvy! Za naši rasu!´´ dokončil Danto a rozhodným krokem zamířil
do chrámu. Všichni šli s odhodláním za ním, ale i se strachem.

Schovávali se ve tmě. Daleko od sluhů Priga, kteří klečeli na kolenách a prováděli modlitební rituáli. Všichni jim jsou otočeni vzad, tudíž o nich vůbec nevědí.
,,Takže? Provedem to jako vždycky?´´ zeptal se Glick.
Danto přikývl ,,Pokusíme se dostat přes ty zrádce až k Prigovi. Musíme ho jednoduše zabít i když to bude stát život nás všech. Má tu třicet mužů a jak se tak dívám všechny z domobrany.´´
dokončil a pohlédl na Riu, která nemohla věřit svým očím.
Všechny ty tváře..... znala je. Víc jak polovinu z nich zná od dětství.
,,Rio? Hlídej Darvea. Je to náš jediný lučištník´´ řekl Danto. Bude lepší, když se nebude plést
ostatním.
,,Tak to odstartujte!´´ řekl netrpělivě Agro a protáhnul se ,,Nemůžu se dočkat!´´
Danto se vynořil z úkrytu s ostatními v patách.
Pomalu se přibližovali, nechtějí přijít o možnost překvapení.
Nakonec dva metry před prvními domobránci zařval Danto a hned se přidali i ostatní.
Rozběhli se k nejbližším, kteří nestačili reagovat.
Vzduchem zasvištěl šíp, který zasáhnul zády otočeného Priga, který nevydal ani hlásku.
Jednoduše se zarazil v pohybu a nehýbal se.
Danto urazil prvnímu strážci hlavu, po jeho boku byl Glick s Lowhertzem. Napravo od nich
Agro, Hoss a Phill. Vlevo Sriko, Harrik, Fanzi a Dammo a za nimi Darveo s Riu.
Domobránci se začali vzpamatovávat ze šoku a vrhali se na útočníky.
Lowhertz ztratil jeden z mečů, který skončil v hrudi jednoho ze strážců, který udělal ještě dva kroky
vzad a teprve upadl.
Neměl čas z mrtvého vytáhnout, hned na něj doráželi další tři protivníci.
Glick mu šel na pomoc a jednoho probodl z boku.
Danto uštědřil svým kladivem zásahy do tří mužů, kteří nestačili uhnout a nebo se krýt před údery kladiva.
Stačil si všimnou, že Phill už leží na zemi s useknutou hlavou.
Na zádech Agra visel jeden z domobránců, který ho stačil bodnout dýkou do ramene.
Agro se ho snažil shodit jak medvěd odhazuje lovecké psy.
Nakonec se mu to podařilo. Chytil jej za krk a vzal do druhé ruky svícen, který byl na polici hned vedle nich. Zatlačil mu ho do úst takovou silou, že mu prorazil horní patro v dutině až k mozku.
Darveo poslal k zemi další tři muže.
Harrik padl hned při první ráně. Sekera mu zůstala trčet z hrudi.
Dammo ležel v bolestných křečích, chyběla mu jedna ruka.
Darveo nestačil přiložit další šíp a nad Dammem se shluklo sedm mužů, kteří ho probodali.
Sriko a Franzi těžko odolávali jejich útokům.
Jejich řada se rozpadla a dostali se jim do zad.
Glick stačil odhánět útočníky v zádech, ale Riu s Darveoem zahnali do kouta.
Danto se mezitím s Lowhertzem probojovali přes devět domobránců skoro k Prigovi, který
stále zůstával otečený zády k nim.
Hoss díky svému štítu neměl tolik trápení s nepřítelem. Jednoduše je díky štítu srážel k zemi a bez milosti probodával.
Ria byla po celou dobu v šoku. Uměla bojovat, ale strach ze smrti ji to nedovoloval.
Zvlášť, když před ní stál Fantell s Kirtem.
Jejich prázdné pohledy upřené na Riu posílali do kolen.
Nic se v nich nedalo vyčíst. Jako by jejich těla byla jen pouhá skořápka bez duše a životu.
První zaútočil Kirto, ale Ria stačila uhnout.
Fantell se okamžitě přidal. Nezmohla se na žádný protiútok.
Darveo byl zaměstnán dvěma domobránci a ani si nevšiml, že potřebuje pomoc.
Nemohla ustoupit. Kdyby ano, tak Darveo by byl nekrytý a zůstal by sám mezi nepřáteli.
Agro si toho všiml a snažil se přispěchat na pomoc, jenže do cesty mu vstoupil muž s kopím.
Tuto zbraň Agro přímo nenáviděl, jelikož se proti ní nedokázal dobře bránit. Jedině na co se teď zmohl, bylo krytí svým obouručným mečem bodné útoky.
Ria se nakonec odhodlala k protiůtoku. Její sek na bok Kirta se ale nezdařil.
Kirto ho jednoduše zablokoval mečem, udělal jeden rychlý krok a úderem pěstí ji poslal k zemi.
Okamžitě využil situace a dvěma kroky se dostal k Darveovi. Ten o něm neměl ani tušení.
Kirto chytil Darvea za hlavu a meč mu vrazil do ledvin.
Stačil Darveo vydat jen chraptící zvuk.
Ria se zvedla a okamžitě uhnula směrem doleva před Fentellovým sekem na hlavu.
Chtěla se pomstít za Darvea, který už byl mrtvý.
Bez myšlenkovitě se rozběhla ke Kirtovi a švihnutím mečem mu usekla hlavu.
Nevěděla jestli se má těšit, zvracet nebo se třást z toho, co udělala.
Jen si uvedomila, že za svými zády má Fantella.
Stačila se otočit, ale nestačila reagovat na jeho útok.
Fentellův meč skončil v její břiše ,,Škoda tě je´´ řekl a dalším bodnutím do srdce ukončil její trápení.

Danto s Lowherzem se dostali přímo k Prigovi.
Slyšeli jeho těžké oddychování.
,,Chcípni ty příšero!´´ vykřikl Danto a vrhl se na něj.
Prigo se během vteřiny otočil, chytil za topor Dantova kladiva a úderem do hrudi odletěl Danto dva metry dozadu.
Ze zlaté masky svítili rudě planoucí oči a silně zapáchal, jak nějaká mrtvola.
Lowhertz zůstával ve střehu a nehodlal zbytečně útočit.
Díval se té věci přímo do očí.
,,Ale, ale! Lowhertzi? Ty se mi chceš postavit?´´ zasmál se Prigo a sundal si zlatou masku, která vypadala jak lidská lebka.
Lowhertzovi se málem obrátil žaludek, když spatřil tu odpornou tvář, pokryté rudými puchýři.
Přední zuby se mu změnili ve špičáky zvířete.
,,Tak do toho Lowhertzi! Zastav mě, jestli si myslíš, že nato máš!´´ řekl pobaveně ta nestvůra.
Lowhertz udělal krok k Prigovi, teda už k bývalému knězu Prigovi.
Jenže než stačil cokoli udělat, tak Prigovi z rukou vyšlehl ohnivá koule, která odmrštila Lowhertze
ke zdi s lehkými popáleninami.
Kultista se začal tomu smát ,,Jak ubohý pokus!´´.
Hoss společně s Glickem se dostal přes několik domobránců už k Prigovi.
Danto se začal z těžké rány vzpamatovávat.
Agro mezitím se Srikem a Franzem blokovali zbývající domobránce.
Prigo vzal do své levé ruce řemdich a do druhé sekeru.
,,Tak se ukažte!´´ začal se smát svým nechutně odporným nelidským hlasem.
Hoss a Glick zaútočili společně z každé jiné strany současně.
Hossův meč se zaklínil do řetezů řemdichu.
Netvor svou sekerou odrazil mezitím útok Glicka a drtivým sekem mu zlomil meč.
Glick uskočil stranou včas, když se Prigo snažil sekerou ho přeťat v pase.
Hossovi vyrval svým řemdichem meč z ruky a další ranou do štítu ho složil k zemi.
Štít ránu nevydržel a praskl.
Danto využil příležitosti a dokázal se dostat k Prigovi v pravou chvíli k tělu.
Svým kladivem mu uštědřil hodně bolestivou ránu.
Jenže pod hábitem měl netvor hrudní krunýř, který pod silou útoku hodně promáčkl, až zakřupali
žeberní kosti.
Prigo zasyčel bolestí, upustil řemdich a chytil Dantovo kladivo, které mu vytrhl z rukou.
Úderem o zem zlomil topor kladiva v půli a zbytkem udeřil Danta do hlavy, který zavrávoral dva metry zpět a potom upadl se zakrváceným obličejem.
Glick se mezitím chopil kopí, které zabodl Prigovi do boku.
Prigo nelidsky zařval. Glick usoudil, že bude lepší ustoupit a nechal v Prigovi zaražené kopí.
Netvor se snažil vytáhnout kopí, ale pod silou svého stisku se zlomilo a hrot zůstal
na svém místě.
Poškozený hrudní krunýř Prigo strhl se zuřivým hlasem ,,Tohle jste neměli dělat!´´.
Danto se na zemi otočil na záda a něčeho si všiml.
Lehce se usmál, pochopil hned. Jediné co teď postačí je odvrátit pozornost na sebe.
Pomalu vstával a netvor ho stále sledoval ,,Si nedáš říct co?´´.
Danto si utřel krev u úst i z nosu ,,Jsem tvrdohlavej, to ano´´ procedil skrz zuby a vrhnul se na
Priga svýma rukama i když věděl, že bude bez šance. Ale na odpoutání pozornosti to stačilo.
Sice ho to překvapilo, ale Danta úderem oběma rukama, zakončené pařáty složil přímo pod své nohy..
Dantovi to vyšlo. Démonolog se díval přímo na něj a nevšiml si Arta, který už byl přímo nad ním, schovaný v temnotě.
,,Tak do něj!´´ vykřikl Danto a z posledních sil kopl Priga do břicha.
Všichni slyšeli poprvé Artův řev.
Nebyl to sice typický řev bestií, ale svým vysokým pišťícím tónem obyčejným lidem málem trhal ušní bubínky.
Démonolog nestačil reagovat. Art skočil přímo na něj a svalil ho na zem.
Řev byl ohlušující. Soboko svými pařáty rval Priga na kusy.
Řev sílil víc a víc, než po několika vteřinách utichl. Danto v leže si všiml, že Art svírá ve svém pařátu zhnilé, tmavě rudé srdce.
,,Díky.´´ řekl Danto Artovi a upadl do bezvědomí.

Uplynul týden, než se dokázal Danto plně zotavit po následcích boje.
Hned jako první věc udělal, bylo navštívení hrobu Darvea.
Stačil zaslechnout, že Arita se svou matkou odjeli z tohoto místa na jih.
Art zmizel okamžitě po smrti Priga a nikdo ho už neviděl.
Zbytek přeživších domobránců skončilo na šibenici nebo pod sekerou kata.
Darveův hrob byl hned vedle Rie. Hřbitov se nacházel kousek města v jeho blízkosti.
Stál tam skoro čtvrt hodiny bez pohnutí, než ho naštívil Lowhertz.
,,Zdravím pane!´´
Danto neodpověděl a ani nepohlédl na Lowhertze.
Ten k Dantovi přistoupil vedle něj. Chvilku stál mlčky a díval se na vytesané jméno na náhrobku.
,,Zjistil jsem něco o Prigovi.´´ řekl Lowhertz, tím si vysloužil Dantův zvědavý pohled.
,,Ve skutečnosti to byl obyčejný hledač pokladů, který nalezl zazděný vchod jeskyně, kde se nacházeli ty artefakty a démonolog. Ten se převtělil do jeho těla a vydával se za kněze.
Po celou dobu srhomažďoval svou sílu, aby otevřel portál. Domobránce podplácel hromadami zlatých mincí, které dal i nám. Vzpomínáte si? Když nám dal takovou sumu peněz? Myslím, že jsme přijeli na poslední chvíli.´´
Danto stále mlčel, což Lowhertze znervózňovalo.
,,Jak jsi to zjistil?´´ zeptal se po chvilce.
,,Podle deníku skutečného Priga. Našel jsem je v té jeskyni.´´
Danto souhlasně přikyvoval, potom z váčku vytáhnul zlatý prsten, symbol přátelství.
Položil ho na Daervovův hrob a pomalým krokem zamířil zpět do města.
Lowhertz stál stále na místě a díval se na prsten ,,Zbohem příteli!´´ řekl nakonec a šel též zpět.

,,Tak pánové! Už se těším na ty blbý ksichty! Dokážete si představit, jak se budou ostatní dívat, když jim budeme vyprávět, co se stalo?´´ Smál se Agro, když jeli na koních lesem zpět k armádě
Von Kessela. Město Iphria už bylo stěží vidět přes koruny stromů.
,,Si budou myslet, že jsme se zbláznili!´´ dodal Hoss.
,,Možné to je, ale aspoň jsem vyhrál sázku nad Glickem!´´
Glick si odplivnul ,,Zabil jsi o dva víc než já! Ale taky nezapomeň, že jsem si bodnul do Priga, což by bylo za deset!´´.
Všichni se začali smát, až na Danta, který byl utopen ve svých myšlenkách.
Nebylo to nic obvyklého pro ostatní. Tak to bylo vždy.
Tentokrát je to hlubší, díky ztráty Darvea, který byl nejbližší přítel Danta.
,,Podívejte se!´´ vykřikl náhle Agro a ukázal před ně.
Všichni se podívali kupředu. Černý tvor seděl na kameni a díval se na družinu.
,,Ha, háá! Art se vrátil!´´ zasmál se Agro a zamířili k němu.
Hodně rádi ho viděli. ,,Kam jsi zmizel?´´ zeptal se Glick i když věděl, že se mi nedostane odpovědi.
,,Co bys rád?´´ dodal Hoss.
Danto seskočil z koně a přistoupil k Artovi. Položil mu ruku na jeho hlavu a zavřel oči.
Ostatní nechápali, až na Lowhertze ,,Co vám říká pane?´´.
Danto se usmál, když se k němu otočil ,,Chce jít s námi.´´.
Družina se začala usmívat a vyměňovali si veselé pohledy.
,,Myslím, že to svědčí za vše.´´ řekl Glick a vyjel jako první ,,Kdo dojede do tábora jako poslední, platí všem pivo!´´. Ostatní se rozjeli za ním s několika vulgárními výrazy.
Danto v klidu nasedl na koně a usmál se na Arta ,,Tak mi rekrute ukaž nejkratší cestu ke Kesselovi
a jeho armádě. Nechci platit těm lotrům pivo ze svého žoldu....
Autor Fabio, 02.03.2011
Přečteno 331x
Tipy 3
Poslední tipující: Findë, samuel44
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí