Pralesní etuda

Pralesní etuda

Anotace: povídka ze světa mého sci-fi románu o působení prostředí na lidskou psychiku :-D

Odkopla šlahoun liány a o další zakopla. "Gesss!" zasyčela. Proč si říká pilot Dodo, když na konec vždycky skončí na zemi?
Setřásla ze sebe pijavice, které se díky stoprocentní vlhkosti vzduchu nalézaly po celém pralese.
"Zapr*** prales, debilní, zahnojenej; zak*** pijavice!" zavrčela, když se nacucané potvůrky rozprskly a pokropily ji vlastní krví.
Copak jsem v nějakým béčkovým hororu? posteskla si lehce zoufale. V tomhle zeleným pekle už trávila tři týdny a měla dojem, že se už navlhlého pocitu ve vnitřnostech nikdy nezbaví, i kdyby zbytek života strávila na poušti. Ztěžka se vyšplhala do svého přístřešku, zbudovaného v korunách stromů, otevřela deník hlídky a zapsala si: Mokro. Hnusně. Pořád.
Zaklapla knihu. Byrokratický aparát pašerácké guildy byl neuvěřitelný. Ačkoliv samotná guilda vznikla ani ne před měsícem na obranu proti spojeným obchodním korporacím, byrokracie vzbujela do velikosti staletého kocourkovského megastátu a vyžadovala, mimojiné, po každé samostatné jednotce vedení deníku, takže byla Dominika odsouzena k dennodennímu zoufalství nad jeho stránkami. No, co tam má furt psát, když za celou dobu nepotkala ani živáčka, nepřátelská činnost se jí zcela vyhýbala (vůbec se jí nediví) a rutinu nenarušil ani psychický kolaps? Proto se již některé záznamy skládaly jen ze tří teček, otazníku, vykřičníku či zápisu čísla 42 ve dvojkové soustavě.
Podrbala se v podpaží. Kdyby jí aspoň poskytli nějaké pořádné vybavení nebo zásoby, ale né... Jediné, co bránilo myslet si, že na ni zapomněli, byla ohlášená inspekce. Měla dorazit zhruba za dva týdny.
Kristepane na nebesích! Přesně po tomhle jsem toužila! Grrr... Ale co se dá taky od nich čekat, když nejlepšího pilota galaxie zapíchnou do smradlavýho pralesa, kde hnije zaživa. Ts!
Odcvrnkla brouka snažícího se mermomocí spadnout do výstřihu a vyhnala z radio-komunikační skříňky obrovského pavouka. Dobrá, nebyl větší než půl centimetru, ale pro Dominiku, štítící se i realistických vyobrazení v knížkách, představoval horšího protivníka než Dorth Bufet s hejnem světelných mečů. Brrr...
Po pravidelné večerní údržbě přístrojů (nebo-li, jak tomu Dodo přezdívala, snaze udržet je alespoň v klinické smrti), si ustlala na přichystané hromadě listí, přehodila přes sebe moskytiéru a usnula.

Po dvou týdnech
Inspekce dorazila zrovna v době, kdy Dodo obcházela svůj rajón, mohla se tudíž nerušeně prohrabovat příbytkem, aniž by jí dýchal za krk nervózní pašerák už už vytahující kudlu jako řešení očekávané kritiky. Začetla se do deníku a ztuhla. Vskutku neortodoxní záznamy. Například:
27. řejeňce: Nesnáším tahleta odporná, vlezlá brouk!

29. řejeňce: Au.

30. řejeňce: Proč?

31. řejeňce: Protoč.

1. lišence: Cože?

2. lišence: Spiderman v radio-komunikační skříňce.

5. lišence: Já v radio-komunikační skříňce.

6. lišence: SVOBODA!

7. lišence: Dneska nejsem ve skříňce, dneska jsem v pr***.

8. lišence: A jdu čím dál hlouběji.

10. lišence: Nevím, čím se liší divný brouk s pěti fialovo-růžovými tečkami od divného brouka s pěti fialovo-růžovými puntíky, ale ten první mě kousnul.

11. lišence: Hajzl.

12. lišence: Teď mě kousl i ten druhej. Zrada!

14. lišence: Nevím, co psát, tak budu psát věty po jednotlivých slovech. Začínáme: Nevím

15. lišence: co

16. lišence: bych

17. lišence: měla

18. lišence: psát

19. lišence: tak

20. lišence: píšu

21. lišence: že

22. lišence: to

23. lišence nevím.

28. lišence: Blíží se inspekce. Konečně nějaký maso na odstřel. Juhů!

Inspekce usoudila, že bude nejlepší a) ztratit se dříve, než se pilot Dodo vrátí; za b) přeložit ji na jiné místo.
Když se Dominika večer vrátila, jedinou stopou po inspekci byl lísteček s oznámením, že bude do týdne vystřídána. Na PS od kapitána Šnorchleho, velícího korvetě Neřízené, který inspekci doprovázel, stálo: Těším se :-)
Autor pilot Dodo, 14.05.2011
Přečteno 407x
Tipy 1
Poslední tipující: hybridka22
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

:)

03.11.2017 15:24:04 | Alahmund

jsem ráda, že se dílo líbilo :-)

19.05.2011 18:24:00 | pilot Dodo

Skvěle jsem se pobavila, hlavně tím deníkem. Díky;)

19.05.2011 11:25:00 | hybridka22

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí