Sedm tónů smrti II.

Sedm tónů smrti II.

Anotace: Pokračování:o) Omlouvám se za chyby.

***
Darick s ostatními muži až do rána vyhlíželi nepřátelská vojska, ale ty se stále neobjevovala. S východem slunce rozkázal udržovat stav pohotovosti a sám odešel se podívat za sirem Gwainem.
Našel ho v péči ošetřující služky. Pořád spal. Posadil se do křesla u lůžka.
,,Je hodně slabý pane a noci měl horečkua trápily ho noční můry." řekla služebná Darickovi.
,,Říkal něco?"
,,Ano mluvil, ze spaní." přisvědčila a mlčela.
,,Co říkal?"
,, Mluvil o mágovi a armádě nemrtvých a ..." zarazila se.
,,A?" povytáhl Darick obočí.
,,A o lady Gwyneth." zašeptala a Darick nedokázal potlačit úsměv.
***
Odpoledne téhož dne se sir Gwain probral. Ale byl příliš slabý na to, aby se ho Darick odvážil zeptat, co se stalo a kdo je napadl. Navečer ale o tom začal mluvit sám sir Gwain.
,, Zabil je všechny." řekl a sklopil zrak k zemi. ,,Neměli jsme žádnou šanci. Bylo jich příliš mnoho a čekali tam na nás."
,,Čekali na vás?" zeptal se Darick se zájmem. Sir Gwain přikývl:
,,Ano, čekali.On tam čekal."
,,Kdo?"
,,Mlha se valila z lesů. Nemohl jsem nic dělat..." Gwain začal vzlykat. Darick chytil Gwaina za ramena.
,,Udělal jsi vše, co jsi mohl. Není to tvoje vina Gwaine. Napíj se!" řekl a podal mu pohár vody. To co mu Gwain řekl mu stačilo. Opustil pokoj a nechal Gwaina odpočívat. Sir Leon čekal před pokojem.
,,Nekromant." řekl Darick sotva zavřel dveře.
,,Nekromant" zopakoval sie Leon a zbledl.
,, S armádou nemrtvých."
,,Ale proč dosud nezaútočil?" Darick pokrčil rameny.
,,Těžko říct. Ale určitě zaútočí. Možná nám chtěl tímhle dokázat, jak chabá obrana na Cendrivillu pro něj je. Musíme zjistit, kdo ten nekromant je."
,,Ale jak?" zeptal se sir Leon. Darick chvíli mlčel a přemýšlel:
,,Možná vím jak, ale budeme potřebovat Gwainovu pomoc." Darick se otočil a znovu vešel do Gwainova pokoje.
,,Pane!" oslovila ho služebná a chtěla mu ve vstupu zabránit leč marně."
,, Jen ještě jednu věc." odbyl ji.
,, Gwaine, pamatuješ si jak ten mág vypadal?"
Gwain zavrtěl hlavou:
,, To ne, ale měl plášť a na něm znak."
,, Můžeš ten znak popsat?"
,,Můžu ho nakreslit." Darick se usmál a šel ke stolu, kde ležely papíry a ingoust to vše podal Gwainoi."
,, Pane, ale to..." začala opět služebná protestovat. Darick ji ignoroval.
Gwain načrtl znak a podal papír Darickovi. Darick se na znak zadíval. Nikdy předtím ho neviděl.
,, Dobrá práce Gwaine, Cendrivill na tebe může být hrdý a ty také."

Sir Leon čekal stále před pokojem, když uslyšel z jedné vedlejších chodeb blížící se kroky. Opatrně nakoukl do vedlejší chodby a spatřil postavu zahalenou v tmavě modrém brokátovém plášti. V ten okamžik vyšel Darick z pokoje. Sir Leon se zadíval na Daricka a přiložil si prst k ústům. Naznačil mu aby šel k němu. Darick nahlédl do chodby, odkud se ozývaly váhavé kroky. Usmál se a zašeptal: ,,Lady Gwyneth." Sir Leon přikývl.
,, Má to ten Gwain, ale štěstí."
,,Těžko říct jestli je to štěstí, král nikdy nedovolí, aby něco mezi nimi bylo, ale přál bych si, aby to bylo jinak. Pojď půjdem ji z cesty." řekl Darick a vešel do přilehlých dveří. Si r Leon šel za ním.
,,Nyní k důležitějším věcem." řekl a vytáhl papír s načrtnutým znakem.
,, Co je to?" zeptal se sir Leon
,, Je to znak něco jako podpis nekromanta." odpověděl Darick.
,,Takže udělal chybu." pronesl sir Leon a usmál se.
,,Možná..., ale myslím, že se chtěl dát nechat poznat. Proto taky nechal Gwaina naživu."
,, Víš, komu ten znak patří?" otázal se sir Leon. Darick zavrtěl hlavou.
,,Bohužel... v tomhle se nevyznám, ale vím kdo ano. Jen bude trochu problém ho najít." řekl a usmál se Darick. Poté dodal:
,,Musíme přečíst zprávy hlídek z králoství." Sir Leon přikývl a oba zamířili na strážnici, kde ze strarých dřevěných polic vytáhly zažloutlé zprávy z králoství. Darick se posadil začal je prohlížet. Sir Leon se posadil a chvíli mlčky svého velitele pozoroval. Pak se zeptal:
,,Nechápu jak nám tohle může púomoc někoho najít. Možná by jsme měli vyslat hlídky..."
,,Tady." vykřikl Darick a šel k polícím pro další zprávy novjejšího data. Mezitím si sir leon vzal zprávu ze stolu a začetl se.
,,Vždyť je to jen zapis o hospodské rvačce." řekl zklamaně.
,,Přesně." odpověděl mu Darick aniž se na něj zadíval. Koněčně totiž našel zprávu čtrnáct dní starou. Popřečtení se usmál a sám pro sebe řekl.
,, Tak tedy Lár příteli." Náhle se otočil k siru Leonovi
,, Hned jak Gwain budem moct vyrazíme do Lár."
Autor Yocelyn, 20.08.2011
Přečteno 354x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí