Věčný plamen

Věčný plamen

Anotace: Co všechno dokáže člověk udělat, aby se dostal ke svojí lásce. Příběh o člověkovi, který vzplanul láskou k někomu, ke komu nesměl.

Do královského hradu se vkradla tajemná postava a vyšplhala do princezniny komnaty.
,,Si to ty Kargone?“ zeptala se elfka potichu.
,,Ano, Zarriso.“ Elfka se k němu rozběhla, políbila a objala ho.
,,Nesmíš tolik riskovat, víš co se stane, kdyby tě chytil můj otec!“ napomenula Kargona Zarrisa.
,,Musel jsem tě vidět!“ řekl Kargon a upíral na ni svůj pohled.
,,Kdy půjdeš za otcem?“ zeptala se ho a odvrátila svou tvář, aby nebyla vidět úzkost, která ji svírala v obavě.
,,Co nejdřív, a neboj se, nic se mi nestane,“ uklidnil ji Kargon.
Někdo silně zabušil na dveře.
,,Otevřete, princezno!“ ozval se hlas zpoza dveří.
,,Ne, Kargone, jdou si pro tebe.“ Elfce z očí začaly téct slzy.
,,Neboj se,“ uklidňoval Kargon Zarrisu, nepřestávajíc ji objímat.
Dveře se rozletěly a do dveří vešli elfští rytíři. Popadly Kargona a spoutali ho.
,,Ne, Kargone, ne,“ vzlykala princezna a vrhala nenávistné pohledy na vojáky.
,,Půjdeš s námi Kargone!“ zavrčel jeden z nich na Kargona a odvedl ho.

Dovedli ho ke králi, který byl oblečen ve skvostném pozlaceném rouchu, přepásaný mečem, který vyrobili nejlepší kováři a na hlavě měl elfskou korunu.
,,Podívej se na sebe Korgane. Si člověk. Nemůžeš se srovnávat s elfy. My jsme sliční, krásní zatímco vy, lidé… Opravdu si myslíš že svou dceru dám nějakému člověkovi, ještě k tomu obyčejnému hraničářovi?“ král se opovržlivě zasmál.
,,Udělám vše proto abych ji získal!“ zuřivě odvětil Korgan.
,,Tak vše říkáš?“ zeptal se stále ještě nevěřícně král.
,,Ano,vše. Miluji tvou dceru a nic to nezmění!!!“ Korgan se podíval do králových očí a ten se najednou zamyslel.
,,Jestli opravdu vše, tak mám návrh. Dones mi věčný plamen z hory Ariol a já ti dám mou dceru,“ navrhl král Korganovi, protože si myslel, že Korgan při této výpravě zahyne.
,,Dobrá tedy. Donesu ti věčný plamen a vezmu si tvou dceru za ženu!“ Král mu podal ruku a Korgana odvedli do vězení.
Na druhý den se vypravil, ale jakmile vyšel z hradu, vyběhla za ním Zarrisa.
,,Slib mi že se vrátíš,“ poprosila ho Zarrisa.
,,Tak slibuji. Vrátím se a vezmu si tě.“ Zarrisa ho políbila a on odešel směrem k hoře Ariol.
Putoval už 9 dní. Zastavil, aby si odpočinul, když se mu zdál sen. V tom snu byl on a Zarrisa spolu. Najednou uviděl krále a kolem něj plamen. A najednou jen viděl, jak v tom plamenu je on a Zarrisa.
Další den už došel k úpatí hory Ariol. Koně uvázal dole a začal šplhat nahoru. Když byl asi v půlce, začaly se kolem něj shlukovat vrány a bodat ho do celého těla. Korgan se už málem pustil, ale vzpomněl si na Zarrisu a vytrvale šplhal dál. Vrány ho strhávaly, ale on se nepouštěl. Najednou vydal zvláštní výkřik a vrány okamžitě zmizely. Korgana pálilo celé tělo ale on nepolevil. Vyšplhal až nahoru a padl vyčerpáním k zemi. Když se probudil, byla už po celé zemi veliká tma. Celé tělo měl v jednom ohni a krvavé šrámy ho celého zohavily tak, že vypadal jako nějaká divná bytost. Došel až k místu, odkud vycházela zář věčného plamenu. Ale najednou už nemohl dál. Byl stále unavenější, nohy mu ztěžkly a on padl k zemi. Pomalu se plazil k ohni, ale neměl sílu. Najednou zařval:
,,Zarriso!“ postavil se a začal kráčet dál. Když se dostal pár desítek metrů od věčného plamene, do cesty se mu postavil rytíř. Byl vysoký přes dva metry, v jedné ruce měl velký kyj a v druhé ruce měl obrovský meč. Korgan se na něj upřeně zadíval a promluvil:
,,Nech mně rytíři projít. Potřebuji ten plamen. Nezastavíš mně!“
,,Zemřeš člověče,“ zuřivě odpověděl rytíř. Zaútočil na Korgana, který bleskurychle popadl meč a začal se bránit. Strhl se dlouhý a divoký boj. Korgan celou dobu myslel na Zarrisu a vytrvával náporu ze strany tajemného rytíře.
,,Nebudu proti tobě bojovat,“ pověděl zničehonic rytíř. ,,Svou výdrží a bojovou silou sis vysloužil vzít si kousek z věčného plamenu,“ dodal ještě a najednou zmizel. Korgan se dobelhal k plameni, neboť měl zraněnou nohu. Podíval se směrem k plamenu a uviděl velkou nádobu a z ní sršel věčný plamen, který nic neuhasí. Jako očarovaný stál a díval se do plamene. Sedl si a dva dny v kuse sledoval zář věčného plamene. Přitom cítil, jak se teplo rozlévá do jeho těla a léčí všechna jeho zranění. Poté vzal kus dřeva a zapálil ho věčným plamenem. Dolů téměř sletěl - tak lehce se mu scházelo. Nasedl na koně a uháněl do království elfů za králem. Když dorazil až ke králi, ten jak ho uviděl, zůstal šokovaně stát a pozoroval ho. Přiběhla Zarrisa a ta také šokovaně stála.
,,Korgane, co, co se ti stalo?“ ptala se udiveně. Ten se na sebe podíval a spatřil, že je sličnější než jakýkoliv jiný elf. Věčný plamen z něj udělal člověka mnohokrát hezčího než nejhezčího elfa.
,,Přišel jsem si pro tebe lásko. Zde je králi věčný plamen. Splnil jsem svůj slib.“ Podal králi větev s plamenem a ten se rozkřikl.
,,To si opravdu myslíš, že ti dám svou dceru? Spletl ses. Sbohem Korgane.“ Hodil po Korganovi plamen, ten se ale před ním zastavil a jakoby nemohl dál. Zarrisa se rozběhla ke Korganovi a objala ho. Viděla, že Korgan jakoby ten plamen udržuje silou vůle, ale také viděla, že to už nevydrží. Políbila ho a plamen se dostal ke svým obětem. Ale ani Korgan ani Zarrisa neshořeli, ale plamen jakoby je obklopil ze všech stran. Najednou ale začala hořet celá místnost i s králem. Bylo slyšet jenom králův řev. Celý hrad shořel a jediné, co zbylo, byl věčný plamen a v něm siluety dvou osob - elfky a člověka. Teď už spolu zůstanou navěky, ve věčném objetí a věčném polibku. A ještě doteď, kdo se vypraví k věčnému plamenu, tam zahlédne jejich siluety, které tam zůstanou navěky jako vzpomínka na dva lidi, kteří se milovali, ale nesměli. A proto, aby je nic od sebe neoddělilo i zemřeli.
Autor Black Death, 13.05.2006
Přečteno 782x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

moc pekny.koukam ze rad davas dohromady jine bytosti s lidmi.
no mozna je to tak dobre. ale nekdy to muze byt katastrofa... tezka je laska dvou jinych bytosti

21.03.2007 09:24:00 | ruach

celkový dojem je fain..Ta povídjka se mi líbí...je pravda že nám to připomíná něco co už někdo napsal,ale při to množství věcí které byly napsány si myslím že se není čemu divit.A navíc většina lidí co píše má nějaký vzor.Moje povídky jsou pravděpodobně podobné jako tisíce dalších.Mi se to líbí.
P.S.:Nechci to do toho kecatale fakt by sis měl rozmyslet jak se ten kluk jmenuje.

03.11.2006 17:26:00 | confused.princess

Zdravím!
Chtěkla bych se zeptat jestli se jmebnuje Kargon nebo Korgan a nemohu si pomoci, ale v tomhle příběhu se mi až moc odráží jeden příběh pana J.R.R. Tolkiena ze sbírky Sillmarilíon a navíc mi to ještě připomíná jednoho polského autora fantasy, i když pana Tolkiena v tom vidím mnohem víc. Neuškodilo by trochu více to rozpracovat, poněvadž se mi to zdá dosti uspěchané... Ale každý máme nějaký styl, že?!

21.05.2006 15:42:00 | Santinan Black

Hele je Kargon nebo Korgan?

16.05.2006 20:32:00 | Dark angel

příběh o Berenovi a Luthien? Sapkowskiho Věčný oheň?
Trochu moc stejných námětů...

14.05.2006 15:09:00 | Sirael

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí