Černý anděl

Černý anděl

Anotace: Alesa má pro Parise překvápko... jemu se ale nijak zvlášť nezamlouvá.....

Šťastně na Parise pohlédnu. On náhle pevně stiskne čelist, je vzteky bez sebe. Dokonale mě to zmate.
„Jsi těhotná?! A to mi říkáš jen tak? Ne! Nenarodí se!“ Jsem v šoku, projede mnou vlna zuřivého vzteku. Nečekala jsem to, měl mít radost. Ačkoli se tomu bráním, zkroutím tvář bolestí.
„Aleso, mrzí mě to… promiň. Ale je to pro tvoje dobro. To dítě! Nesmí se narodit.“ Řekne opatrně a konejšivě mi stiskne rameno. Nechápavě hledím do jeho hlubokých fialových očí. Tenké stříbrné rty se mu vyzývavě lesknou. Z úst mu nečekaně vystřelí dlouhý modrý jazyk, zlostně zasyčí. To mě rozčílí, on se bojí. Bojí se mě! Je nesvůj, když ho pozoruji. Pohodím dlouhými rudými vlasy, vycením zuby a zavrčím. Pocítím tlak v ústech, prodlužují se mi špičáky.
„Nechám si to dítě, Parisi. Narodí se!“ zašeptám a divoce na něj pohlédnu. Bělmo mých očí je pryč, čerň se rozptýlila, cítím to. Žízním.
„Aleso! Vzpamatuj se!“ sykne Paris hlasitě. Otřesu se, hlad zmizí. Čerň očí se nahromadí uprostřed, tesáky však zůstanou.
„Nechám si ho!“ zopakuji zřetelně a nebezpečně ne něj pohlédnu.
„Jsi upír, Aleso! Já anděl. Co myslíš, že se narodí! Upír s křídly? Nebo anděl s tesáky?“ Je nepříčetný. Chce se mi smát, je to absurdní.
„Parisi. No a co?!“ vykřiknu přesvědčivě a něžně se na něj pousměji. Vytřeští oči, pak se zatváří téměř pohrdavě.
„Plemeno andělů nesmí být pošpiněno. Napůl upír, napůl anděl! Nečistý jedinec.“ Poslední slova téměř vyplivne. Úplně mě to porazí. Takhle ho vůbec neznám. Zuřivě se po něm oženu pěstí. Vytřeští oči, na poslední chvíli uhne. Pěst protne vzduch a o předloktí se otřou jen Parisovy hebké bílé vlasy. Nikdy jsem na něj nezaútočila, pět let držím své chutě na uzdě. Až teď. Zuřím. Toužím – přímo prahnu – po jeho křišťálově průhledné krvi. Prudkým pohybem roztáhne hebká bílá křídla. Je vyděšený. Trochu se zastydím. Jsem slaboch, neovládám se. Ten pocit ovšem okamžitě zapudím, nahradí ho spravedlivý hněv.
„Tak já jsem nečistá!“ zavrčím tiše a vyzývavě vystrčím bradu.
„Aleso. To ne!“ hlesne smutně a bolestně na mě upře fialkové oči.
„To jsi řekl, Parisi! Plemeno andělů nesmí být pošpiněno.“ Zašeptám a stisknu čelist. Provokuji. Chci záminku. Chci se hádat. Rvát.
„Promiň, Aleso. Musím chránit čistotu mé rasy.“
„Ty sobecká odporná kryso!“ Zařvu a vrhnu se na něj. Prudce dopadneme na zem, já na všechny čtyři na něj. Ve vzduchu se vznáší několik bílých peříček z jeho křídel. Fialové oči na mě vyděšeně - snad i trochu zklamaně a s nadějí – hledí. Jak se praštil o tvrdou podlahu naší ložnice, krvácí. Tou lepkavou, po lese vonící krví má slepené nádherné dlouhé vlasy a stříbřité rty semknuté v tenké lince. Jak jsem to mohla udělat. Ublížila jsem mému Parisovi.
„Málem jsem tě zabila! Odejdi! Ke svým lidem.“ Řeknu pevně a pokynu k otevřenému oknu. Bílé záclony se divoce zmítají v ranním průvanu. Otevírá pusu, chce něco namítnout. Okamžitě ho zarazím a on po několika minutách, kdy na sebe jen mlčky bolestně hledíme, skutečně odlétá. Vlastně jsem doufala, že neodejde. Můj anděl.

Po dvou měsících se narodí. Dívka. Je nádherná. Za několik let z ní vyroste drobná holčička s rudými vlasy a mými ostrými špičáky. A já pochopím, že to byla chyba! Že se neměla narodit. Má Parisova křídla, avšak peří je temně černé, stejně tak oči. Rty má stříbrné. Nečekala jsem, že bude tak nápadná. Je!
Musela jsem s ní odejít hluboko do lesa, kde je v bezpečí před zvědavýma očima. Parise jsem myslím zahlédla dvakrát. Několik dní potom, co se narodila, se zazářila jeho bílá do temné noci. A pak znovu, když byly dívce asi tak tři roky. Tady v lese nás nenajde nikdo, tady nenajde mě ani moji malou Parel. Černého anděla, nebeského upíra.
Autor Dhampir, 29.07.2006
Přečteno 726x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

Vážně velice dobrý nápad. Zpracované je to dobře, jen to Parisovo jednání je děs. Já bych ho zakousla.:o))

23.08.2006 16:57:00 | Sokolička

máš výborný nápady ale chtělo by to aby jsi se trochu rozepsala a rozvedal to dál..

19.08.2006 20:05:00 | Ninwe

páni tak tomu říkám originální. Už dlouho jsem tu nebyla a mam tedy zase co cist. pises bozsky:) zase krasa. at se ti takhle dari porad:)

01.08.2006 14:00:00 | ruach

Když se nad tím textem člověk zamyslí, najde v něm mnohem víc než jen fantasy, což mě zaujalo asi nejvíc. Docela by mě zajímalo, jak se cítil Paris, když se vzdal lásky a dítěte kvůli "zachování čistoty rasy"... Zrovna teď jsem v období, kdy pro takové jednání nemám slušného slova a tajně doufám, že trpěl jak zvíře:-)

31.07.2006 11:33:00 | Gina Rocca

Nevidím v nápadu nic tak geniálního... upřímně řečeno se něco podobného dalo čekat, krom toho, že Černý anděl jen tak spadne pro hříchy z nebe. :)
Horší ale je, že tam střídáš časy - přítomný, budoucí, minulý - vypadá to, že je ti to docela jedno. Když už, snaž se nějaký z nich dodržovat, nejvíce používáš budoucí, asi ten nejméně vhodný (nutno ovšem uznat, že u spousty sloves se tak vyhneš otravnému pomocnému "jsem").

Jinak docela hezké, pěkná stylistika. :)

30.07.2006 14:40:00 | Perilan

aha, hm.. - teď sem mezery doplnil- a já píšu, že sem si chyb nevšimla. jak bych mohla, když jsou opravené:)
omlouvám se:D mno.

30.07.2006 13:12:00 | Sirael

interpunkce je mi v tomhle případě ukradená, protože sem si jí začtením do příběhu ani nevšimla:D
jednoznačně dokonalý nápad.

30.07.2006 13:06:00 | Sirael

Zajímavý pohled na vznik černých andělů. Líbilo se mi to, svěží dílko se zajímavým koncem. Pokud bych měl něco podotknout, tak snad jen, že mezeru je dobré dělat za každou interpunkcí (tečka, vykřičník, otazník...). Je to přehlednější (teď jsem mezery doplnil), ale jinak, co se typografie a pravopisu týče, jsem spokojený.

29.07.2006 20:45:00 | Pavel D. F.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí