Poslední Paní ostrova

Poslední Paní ostrova

Anotace: Tahle povídka je pro Yennefer, protože mě její výzva a zároveň přání potěšila. Zdá se, že Avalon bude mým osudem... a vůbec mi to nevadí.

Loďka s dvojicí se kolébala na hladině jezera. Žena klečela u umírajícího těla svého bratra, a zároveň jediné lásky svého života, a po dlouhých letech se její slova i myšlenky obracely k Bohyni. Zřekla se jí, aby našla lepší život, aby unikla z pout, kterými ji Avalon svázal, a přesto, když byla v koncích a zoufalá, vedly její kroky právě sem.
Stála jsem na kopci u kamenného kruhu a vše sledovala.
Mlha se nesla údolím, nechávala se houpat, spěchala a zase váhala, jako příliv narážela na skalnaté pobřeží pode mnou, přelévala se přes louky a vracela se zpět na své místo. Byla všude, součást krajiny, kterou spojovala a rozdělovala, přicházela z jiného světa a zároveň jej nikdy neopustila.
Je to už dávno, co se Avalon skryl za neprostupnou oponu, aby byli jeho obyvatelé chráněni před okolním světem. Před světem, který víc než po míru prahne po krvi a pomstě. Před světem, který dává před moudrostí přednost meči. Ostrov chtěl nyní ten meč zpět.
Dej mu ho, dítě, šeptala jsem slova a posílala je po větru, aby je odnesl k ženě v loďce. Vrať zbraň, na kterou ještě není lidský svět připravený…
Byl to zvláštní okamžik. Když Excalibur spočinul v mých dlaních, cítila jsem všechnu jeho sílu. Proudila mým tělem, vycházela z kovu a ze země, na které jsem stála, střetávala se uvnitř mě a já ji vysílala ven. Tolik energie, kterou zaslepení lidé nedokázali využít.
Na čepeli se zaleskla krev.
Nic nepochopili, pro nenávist a touhu po válce nepochopili to hlavní. Excalibur nebyl zbraní určenou k boji, jeho ostří nemělo brát životy. Vivianna se mýlila. Jen ten, kdo by dokázal zvítězit bez kapky krve, se mohl stát pánem Británie. Věnovala meč Artušovi, ale toho intriky oslepily stejně jako všechny ostatní. Nemohl být vítězem, protože potřísnil Excalibur krví.
Muž v loďce z posledních sil vzhlédl a jeho oči spatřily zelené pobřeží Avalonu. Umožnila jsem jim ten poslední pohled, aby pochopili, on i jeho sestra, co ztrácejí. A pak se mlha vrátila. Proud unášel loďku dál, nechával ji bloudit, dokud nenarazila na břeh. Písková cestička vedla ke klášteru. Neztratili se, to bych nedovolila, ale stejně tak jsem je nenechala najít cestu domů.
S lítostí jsem odvrátila zrak a pomalu sestupovala po schodech mezi skalami. Stmívalo se, byl čas připravit se na večerní rituál u studánky. Život na ostrově se vracel do zaběhnutých kolejí. Žena s mrtvým mužem v náručí přestala být důležitá, oba nyní patřili do jiného světa.
Nemohu pro ně nic udělat.
Jsem Gawyn, poslední Paní Avalonu. Mým úkolem není chránit lidi, já musím chránit Bohyni, jíž jsem přísahala, a její ostrov. Za každou cenu.
Autor Gina Rocca, 06.08.2006
Přečteno 391x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Toto bude delší, za to se předem omlouvám... Četl jsem část tvých povídek, a všechny básně, co zde máš :) a musím říct, že úvahy, které píšeš, mě dostaly svou přímočarostí, jednoduchostí a dokonalou výstižností... Skvělé. Jinak k této povídce, neznám tvé jiné fantasy povídky, ale i přesto jsem díky jakýmsi znalostem ság o králi Artušovi byl schopen (troufnu si říct) pochopit, o co šlo, a nadchlo mě to. Mám fantasy rád, jsem do něj blázen, a doba krále Artuše je úžasná... To cos k ní připsala, se mi velmi líbilo (jinak doporučuji Bernarda Cornwella, Kroniku válečníkovu, velmi zajímavě zpracovaná legenda o králi Artušovi, ze zajímavého pohledu vojáka, psaná v ich formě). Jinak vřelé díky za komentáře, syšel jsem že být alespoň trochu pochválen od Giny je úspěch:)

16.12.2006 13:57:00 | Jimmy Ručka

Taky jsem si to přečetl aniž bych znal Kněžku tří božstev, ale také se na ní chystám...a Tvůj styl psaní se mi dost líbí a ohledně délky-méně je někdy více a v tomhle případě to myslím právě platí. Líbí se mi prostě jak je to napsné :)

07.08.2006 19:58:00 | Walome

Chybí mi zde ta košatost co tak pěkně umíš, nelze se jen tak zapojit bez předchozí znalosti Avalonu.

07.08.2006 16:17:00 | umělec2

Na délce nezáleží se ve slušné společnosti říká nebo, že by?

07.08.2006 16:14:00 | umělec2

Tohle je pěkný, ale musím konstatovat že i krátký. :) Ale asi bylo řečeno vše co jsi chtěla. Pokud si najdu čas, podívám se na tvoji sérii která, pokud jsem to pochopil správně, tomuto předchází, nebo s tím alespoň souvisí.

06.08.2006 19:25:00 | Elwig

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí