Walome se loučí

Walome se loučí

Anotace: Na dlouhou dobu má poslední povídka, kterou dávám na Liter. Jedná se, jak je vidět již v názvu, o takové malé rozloučení.

Znovu vešel do toho domu. Znovu v ruce drže několik pergamenů. Znovu přišel k dřevěnému stolu, za kterým seděla malá stará dáma. Pohlédla na mladíka a pozvedla obočí. Vrásčitá kůže se jí napnula, když vyslovila otázku, kterou chlapec slýchával několik posledních dní:
„Walome, zase ty?“
„Ano, zase,“ přikývl vysoký hnědovlasý chlapec. Pomalu položil pergameny na stůl. Byly tři. Popsané z obou stran. Žena si povzdechla.
„Tak o čem je to tentokrát?“ zeptala se a jala se studovat dílo před sebou.
„Je to poslední část povídky o Wilkornovi. Je to závěr celého vyprávění,“ pronesl pyšně chlapec. Žena se usmála.
„Nevzdáváš to. To je dobře,“ řekla.
„Vzdávám,“ pronesl stručně Walome. Žena na něj tázavě pohlédla.
„Dodával jsem vám díla posledních 150 dní. Některá lepší, některá horší. Povídky, úvahy, dobrodružné i z budoucnosti. Pár lidí si je oblíbilo a těm děkuji. Děkuji jim za podporu, ze začátku mi hodně pomáhali, ale už mě to unavuje. Dávám si pauzu. Nevím na jak dlouho, ale určitě ne na pořád. Píši sérii ze světa, ve kterém se nachází Wilkorn, bude se jednat o postavy, které v sérii o Wilkornovi vystupují. Ale potřebuji na to čas. Myslím, že jsem vám díla dodával docela dlouho, abych zjistil, že jejich hodnota, pokud vůbec nějakou mají, zůstává nedoceněná.“
Žena byl z mladíkova proslovu překvapená. Už dlouho sem Walome chodil se svými povídkami a jinými díly a myslela si, že ho to baví. Ale pravdou bylo, že lidé byli líní. Byli líní přijít sem a přečíst si, co on vytvořil. A to ho pravděpodobně unavovalo.
„Chápu tě,“ přikývla žena a vstala. Pergameny, na kterých bylo napsáno „Starý nepřítel“ založila do police, ve které se nacházely desítky, možná stovky takovýchto pergamenů. A tak málo byly pomačkané, tak málo byly sežmoulané. Tak málo byly čtené. Walome pohlédl na celou tu polici. Zahlédl tam svá díla. Již takřka u kraje, některá se dokonce válela na zemi mimo polici.
„Doufám ale, že se na nás občas přijdeš podívat,“ dodala s úsměvem žena vracející se ke svému stolu. Walome se také usmál. „Samozřejmě. Zajímají mě někteří autoři, kteří se také snaží něco kvalitního napsat. Nemám nic proti tomuto domu, jen potřebuji pauzu. Nic víc. Možná sem někdy přijdu a přinesu nějakou krátkou povídku, či úvahu. Aby se na mě nezapomnělo. Ale teď už musím jít, madam,“ řekl a podal ženě ruku. Ta ji stiskla a vřele se na chlapce usmála.

Walome vyšel z domu a rozhlédl se okolo sebe. Směrem k budově mířilo několik lidí. Většina jich jen přišla, vložila své dílo do police a odešla. Nikdo se neobtěžoval přečíst i něco od jiného autora, než byli oni sami. Ale všichni nebyli stejní, někteří do polic nahlédli, aby se podívali, kdo co napsal. Walome to taky tak dělával. Sledoval pravidelně některá jména a četl si jejich tvorbu. Většinou dané dílo také okomentoval a ohodnotil. Nepřečetl toho zdaleka tolik, kolik by chtěl. A doufal, že na to teď bude mít více času, když na chvíli s dodáváním vlastních děl přestane. Nejvíce ho zajímala tvorba jedné osoby. Jmenovala se Gina a její díla se mu zezačátku moc nelíbila, ale posledními několika kousky ho doslova dostala. Ale viděl zde i další autory - Eylonwai, Yennefer, Elwiga a další. Nedávno mu udělala radost Katitek, když mu okomentovala již dávno vložené dílo. Nebo také pracovník onoho domu, Pavel D.F., se kterým si také vyměnil pár názorů. Bylo jich více, těch, kteří mu dělali radost (Kačka :), Johny Styx, Kelvin, Le-nys, Berenika, Sirael - jejíž díla již dlouhu nezaznamenal, Patron 2). Ale on si prostě musel na chvíli odpočinout.

Vyšel směrem od domu. Začalo sněžit. Límec kabátu si zvedl, aby mu nefoukalo za krk. Vločky padaly nevídaně intenzivně, až skoro neviděl na cestu před sebou. Během chvíle se brodil po kotníky ve sněhu. Šel dál, směřoval do mlhy. Do husté, neprůhledné mlhy. A poté zmizel.

Tímto se loučím se všemi, kteří mě podporovali a držím jim palce, ať se jim jejich tvorba daří. Dál budu chodit na Liter a dál budu sledovat díla vás všech. Ještě jednou děkuji za podporu, zejména Yennefer, která mě podporovala od začátku a Gině, která obětovala pro má díla spoustu svého volného času. Děkuji vám všem.

Walome
Autor Walome, 14.09.2006
Přečteno 374x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (12)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Dnes neaktuálne, no furt originálne! Páči sa mi predstava literu na pergamenoch... a tie narážky na užívateľov sú pravdivé.B-)

13.03.2008 13:53:00 | Sarazin Faestred

jednoduše krásný..nechces mi taky napsat komentik a zahlasovat-...prosim??...:-)

08.11.2006 20:13:00 | Hejky

I já budu čekat.....A budeš mi tu scházet.

31.10.2006 23:18:00 | Chocholoušek

I já budu čekat...

31.10.2006 23:16:00 | Chocholoušek

Walome!
To přece nemůžeš! No... teda můžeš, to je pravda... :) ale nevěřím a nechci věřit tomu, že to byl (i když jen na nějakou dobu) poslední pergamen. Na jednu stranu tě chápu, ale na tu druhou... myslím že nebudu jediná, kdo bude čekat, až se znovu objevíš s popsanými pergameny, a my, který unikají před realitou nejen psaním, ale především čtením povídek, budou zase moct navštívit regálek "Walome" s novými povídkami. Na každý pád ti musím poděkovat za dosavadní povídky a i za komentáře mých povídek, doufám, že se tu stále budeme potkávat.
(za neaktivitu se omlouvám, to víš, prázdniny..:) )
Měj se krásně a hlavně, až tě chytne nějaká múza, neodmítej ji! :D
Tvá Sirael

25.09.2006 12:01:00 | Sirael

Je to věčná škoda, že odcházíš. Doufám, že to nebude na dlouho a brzy nás zase obšťastníš novými povídkami. Přečetl jsem toho od tebe hodně, ale zdaleka ne všechno. Snad si konečně udělám trochu času na konec ságy o Wilkornovi. Zbývá jen dodat - vrať se brzy.

15.09.2006 21:33:00 | Elwig

Nevím co k tomu dodat. Snad jenom... Vrať se brzy. Všem budeš moc chybět. Taky patřím k těm co většinou nepřidají komentář. Ale je to spíš tím, že k tvým dílům nejde dodat nic jiného než okouzlující.

15.09.2006 17:53:00 | Namaroniké

Gina vyčkávala ve stínu a dívala se, jak vysoký mladík opouští dům a mizí po cestě někam do mlhy. Potom se rozběhla dovnitř, doslova přepadla ženu za stolem a dožadovala se pergamenu, který tam hoch zanechal. Přečetla text jedním dechem, a přestože tušila, co je v něm napsáno, neubránila se pocitu smutku. Vrátila srolovaný pergamen a usmála se.
Po chvíli si vzpomněla, proč vlastně přišla, a vyndala z brašny hustě popsaný svitek. Také ten podala ženě. "Až zase přijde," požádala ji, "dejte mu tohle. Čeká na to." Poděkovala a odešla s vědomím, že to rozhodně není konec... :-)

14.09.2006 19:06:00 | Gina Rocca

Je mi líto, že jsem si tvých děl nevšiml už dříve a taky, že jsem neměl tolik času, abych si jich nepřečet víc, obzvlášť když u sebe mám pár tvých komentářů. Zkusím to co nejdříve napravit, pokud k tomu budu mít možnost... :) Zatim přeju hodně štěstí bez psaní :)

14.09.2006 17:38:00 | Darkspace

Dodatek: a slibuji, že se budu snažit předejít spoustě nul v závorkách za nápisem 'Komentáře' u ostatních povídek... :)

14.09.2006 17:08:00 | Eylonwai

Nevím co napsat...skoro si mě rozbrečel :) ...je to rozhodně škoda, každý den jsem si pročítala jména autorů u nových povídek a doufala, že tam také uvidím to tvoje. Budou tu místo tvých skvělých kousků prázdná místa, ale snad je zaplní někdo nový...ale rozhodně tě nikdo nemůže nahradit. Nikdo není nahraditelný. Přeju ti spoustu štěstí a úspěchů a snad tu ještě budu až se vrátíš z dlouhé cesty....měj se skvěle...s úctou a pozdravy a přáním všeho dobrého Eylonwai

14.09.2006 17:06:00 | Eylonwai

Díky za to, že tu s námi jsi, Walome. Jsou dny plné práce a pak ty, kdy je třeba odpočívat a nadechnout se k novým cílům. Taky teď zrovna nic nového nepublikuji, když tak nějakou tu úvahu o psaní. Snažím se taky vytvořit něco většího, takže Tě docela chápu. Je pravda, že fantasy není asi příliš čtena, detektivek je tu pomálu, nejvíc letí smutné příběhy a bezkonkurenčně erotika. Je tomu tak asi na všech literárních serverech. Kvalitní díla si najdou čtenáře až po čase, když přijdou ti praví fajnšmekři, fanové. Komentář napíše jen někdo, to je normální, nemusí to být jen lenost, ale třeba i ostych. Takže si z těch čísílek, které návštěvnost ukazují, nic nedělej - mimochodem: mně jako editorovi se návštěva cizího díla z neznámých důvodů nezapočítává. Takže si ke každému počtu návštěv klidně jedničku přidej.

14.09.2006 16:51:00 | Pavel D. F.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí