O vracející se dušičce

O vracející se dušičce

Anotace: Jedna "taky pohádka"

Vůbec se netoužím znovu narodit. Mám to TADY ráda. Ta všeobjímající přátelská vůně a nekonečný klid. Nebeský klid a mír, ve kterém se vznáším. Vnímám pocit nehmotnosti, lehkosti a netíže. Zářím barvou poledního světla prosvítajícího skrz modrožlutý kosatec. Když hodně rychle sklopím hlavu, zahlédnu špičky svých palců. Jsem neuchopitelná, nepojmenovatelná, stále se rozplývám. Sotva se vám podaří zaostřit zrak, už postřehnete jen namodralý opar. Hudba, kterou zním, je podobna zvuku tisíců žluťásků, když najednou vzlétnou na louce a třepou svými slunečnými křídly.

Jen když jsem TADY, odpočívám v dokonalé rovnováze. Bez touhy, bez ctižádosti, bez chtíče, zloby, bez omezení klece vlastního těla. Jen když jsem TADY, vím, kým jsem bývala TAM.

Až budu opět TAM, nebudu vědět nic. Nic o tom, jaká těla jsem už nosila. Jen někdy ve snu zahlédnu přecházet zbědované vojáky přes vysoké hory se slony nebo v nočním bdění uvidím, jak krutý vládce vhazuje batole do rozpáleného obětiště nelítostného boha. Střípky vzpomínek na minulost. TADY vím, že budu opět bojovat. Zabíjet a válčit, toužit po moci a nelítostně štvát. To se nezmění. Rodím se tak znovu a znovu už od počátku věků. Jen nevím, zda budu oslavována, či zatracována. Milována, či nenáviděna. Zda zvítězím, či prohraji. TAM budu opět pokračovat ve psaní lidských dějin krvavým perem. Bojte se mě! Zničím váš klid a rozpláču vše živé. TAM rozpoutám peklo chaosu a vrátím se SEM, do klidu, nabírat síly na své příští.

Už ale musím jít. Můj čas nastal. Volají mě. Už brzy se zase zrodím.
„Maminko, tak je to kluk jako buk. Jakpak mu budete říkat?“
„Adolf. To je náš Dolfík, viď tatínku?“
„Tak ať vám dělá samou radost.“

….

V rakouském Braunau, 20. dubna 1889
Autor Aglája, 19.10.2006
Přečteno 319x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Chtělo by tam trochu více to rozepsat, protože téma je velice dobré..

17.07.2007 12:47:00 | Santinan Black

Čauky Sokrate, už jsem to rozkódovala :o)

24.10.2006 16:30:00 | Aglája

Lahůdka, jako všechno od tebe. Mimochodem, kde máš obrazy? Rád bych se podíval. Jirka - gest

24.10.2006 03:25:00 | gest

Kde je teď? Možná usazený v Saddámovi nebo v Bušíkovi nebo čert ví v kom s mocenskými touhami...Výběr nepřeberný...

20.10.2006 11:40:00 | Aglája

A takový to byl milý malý chlapeček....:-) Super nápad, no a zpracování... asi nemám ani žádnou výtku, a to je u mě co říct.

20.10.2006 09:08:00 | Gina Rocca

Skoro? Napadá mě: kde je teď?

19.10.2006 18:46:00 | Chocholoušek

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí