Adélka - Část III

Adélka - Část III

Anotace: Když vám něco leze ze záchoda, vrčí v knihovně a plandá v kalhotách.

Vrchní mág v záchvatu nerozhodnosti vytáhl masivní revolver, zavřel jedno oko a s vyplazeným jazykem soustředěně mířil na postavičku, která se začala drápat ven ze záchodové mísy. Vrchní mág nikdy z revolveru nestřílel. Vrchní mág ani netušil, co že to přesně ten revolver dělá. Z nudy ho zabavil jednomu ze studentů, který s ní podobně mířil na jednu z kuchařek. A tak soustředěně mířil, dokud postavička nezvedla hlavu, dokořán neotevřela pusu a nezmizela. Nebylo pochyb, že na rozdíl od Všezmáknula moc dobře věděla, na co revolver je a co dokáže.
„Pane?“ Jeden ze studentů nakoukl pootevřenými dveřmi dovnitř – a jelikož také věděl, k čemu revolver slouží – natočil hlavu tak, aby zmizela z dráhy možného výstřelu. „Profesor Carr Shel Chcat vás prosí, zda by jste se nezastavil v knihovně.“
Všezmáknul s ležérním výrazem schoval revolver a zatáhl za řetízek, přičemž se nenápadně podíval, zda se ta potvora nevrací. „Děje se snad něco?“ Zbytečná otázka. Na Univerzitě se vždy něco dělo a v devět a devadesáti procentech se samozřejmě jednalo o nanejvýš krvavé záležitosti.
„Podle profesora se něco uhnízdilo mezi osmým a devátým regálem, nechce to ven a neustále to, ehm, vrčí.“
Všezmáknul si povzdechl. V prostorách Univerzity se nacházela místa, kde se vrčelo neustále a on, jakožto jediný mág v učitelském zboru, byl pověřen tato místa navštěvovat a zajistit, že to co vrčí, bude do oběda mrtvé. A mrtvé znamenalo pro jistotu rozsekané na co nejmenší kousky a pohřbené v bordelu nelegální skládky za Univerzitou. A že si taky nic jiného ti hajzlíci nezaslouží, pomyslel si. ( Není od cesty zmínit, že ti „hajzlíci“ měřily mnohdy až deset metrů a k Všezmáknulově smůle je prakticky nešlo zabít. Maximálně uplatit.)
Na jednu věc si Všezmáknul ani za ta léta, co na univerzitě plnil úlohu drtiče magických potvor, nedokázal zvyknout. Nejednalo se o nic jiného, než o velikost samotné Univerzity. Architekt totiž z nejasných důvodů udělal uvnitř větší, než venku. Například, když jste se postavily před hlavní bránu, zdála se vám Univerzita směšně malá. Když se však brána otevřela a vy stoupily dovnitř, překvapením vám něco s kalhot sešplhalo po noze a zmizelo.
Navíc, aby toho nebylo málo, univerzitní knihovnu zaklela sekta, složená výhradně z uklízeček, takže se neustále přesouvala z jednoho patra na druhé, šlapala po lidech a dělala neskutečný brajgl, binec, bordel, prostě všechno pro to, aby Všezmáknula a ostatní kantory jednoduše nasrala. Najít jí byl pro Vechního mága a dotyčného studenta nadlidským úkolem, takže musely zažádat o pomoc někoho, kdo se na Univerzitě vyznal.
Erney, univerzitní zbrojíř, měl ve zvyku vždy po ránu vyšplhat na jednu z věží a střílet po žácích s kuše. Bylo veřejným tajemstvím, že jejich mrtvá těla poté používá jako oběti při s vích děsivých rituálech. Ředitel Arnošt Krátkozraký to do jisté míry toleroval a jakožto osvícený vladař nechával těmto – jak on říkával – zájmovým aktivitám volný průběh.

Pokračování příště
Autor El Fantasto, 02.02.2015
Přečteno 390x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí