Zabiják

Zabiják

Anotace: nemilosrdný boj s drakem...

"...a teď všichni zemřete!" ukončil drak svůj proslov a z jeho obří tlamy vytryskl plamen oranžové barvy.

Bojovníci uskočili s úsměškem na rtu. Žár prastarého magického stvoření dokázal drolit skály a tavit kov, ovšem lovci nebyli žádní začátečníci. Pětice postav se rozeběhla na všechny strany do úkrytů, co dračí doupě v jeskyni umožňovalo, zatímco velitel schován za svým ohnivzdorným štítem - darem to od královny jezerních elfů - pomalu postupoval vpřed vstříc vyceněným zubům.

 

Jakmile se obří červenohnědý plaz přesvědčil o mimořádných schopnostech kovové barikády, zklamaně zařval a zaútočil zuby. Avšak zbroj byla vyrobena v hlubokých kovárnách trpaslíků a dokázala odolat mnohem silnějším zbraním. Přesto by tlak čelistí jistě rytíře rozdrtil. To již ale zahájili palbu druhové ve zbrani.

 

Starý mág zvolal zaklínadlo a proud žlutého světla vypuštěný z jeho dlaní se zařízl do šupinatého krunýře. Drak zařičel bolestí a plivl ohnivou kouli po směru paprsku. Čaroděj se ani nepohnul, a když se žhavá střela roztříštila na právě vytvořené modře se třpytící magické cloně, jen rychle a s uznalým úsměvem kývl na mladičkou léčitelku.

 

Odkryté šupiny ihned využili dva lukostřelci - štíhlý muž, jehož vzorně sestřižené vlasy i vousy dávaly tušit kariéru u hradní stráže a vysoká tmavovláska sporého oblečení, jejíž tělo ale pokrývalo tolik ozdob a tetovaných ornamentů, že oděvu nebylo téměř zapotřebí. Než plaz zjistil, že plamen ani čarodějovi neublíží, trčelo mu z krku na tucet šípů.

 

Obrovské zvíře švihlo ocasem. Velitel byl odmrštěn na druhý konec jeskyně, náraz mu vyrazil dech i štít. Drak se otočil a zhluboka nadechl. V tlamě se rudě zablesklo.

"NE!" vykřikla léčitelka a vyslala modrý paprsek na opačnou stranu doupěte. Drak v poslední chvíli trhl hlavou směrem po výkřiku. Ohnivý jazyk zasáhl drobnou dívku doprostřed těla.

 

"Eyn!" zaúpěl lučišník a zoufalství v hlase prozradilo dlouho utajované city. Odhodil luk, vytasil dýku zpoza opasku a vrhl se na šelmu se zaslepenou zuřivostí. V její tlamě bylo ale žáru dost pro všechny. Červený plamen si s koženou zbrojí poradil během vteřiny, ohořelý zbytek těla se zhroutil vedle malé vychládající hromádky na zemi.

 

xxx

 

Už nemohu dále přihlížet, zavírám oči a přerývavě dýchám. Až po chvíli se silou vůle donutím znovu pozvednout zrak. Bojovníci se přeskupují...

 

xxx

 

Bojovníci se přeskupili a pohybovali se s nově nabitým adrenalinem, nebo jako ti, co již nemají co ztratit.

Velitel, opět ukrytý za žáruvzdorným štítem, uhýbal před řáděním ostnatého ocasu a pomalu postupoval vpřed, krytý palbou šípů a současně kryjící lučišnici vlastním tělem. Mágův útočný proud magie změnil barvu na mléčně bílou a mířil přímo do dračí tlamy, kde dramaticky sublimoval na oblaka páry.

 

Plaz s řevem zatřásl hlavou a vytřepal kousky ledu. Pak roztáhl křídla a nemaje prostor k letu, skočil. Bělovlasý muž přestal vysílat ledový proud až ve chvíli, co mu byla rozdrcena lebka. Drak zvrátil hlavu a vítězoslavně se zasmál. V mžiku mu jazyk pokryl houf šípů a do krvácející rány na krku se zařízl dlouhý meč. S rytířem na jeho druhém konci. Bojovník v brnění se nohama zapřel o drakův ramenní kloub a nořil zbraň hlouběji a hlouběji, nedbaje zuřivého třasu.

 

Drak zachrčel a s mohutným zaduněním padl k zemi. Pirátka se rozesmála a rozverně střelila poslední šíp do zavírajícího se zelenožlutého oka. Obrovská tlapa ji ve smrtelné křeči přitiskla k zemi s odporně znějícím zvukem praskajících kostí.

 

xxx

 

Již nedokážu zadržovat slzy řinoucí se mi po tvářích a sleduji rozmazaný obraz mohutného bojovníka, kterak s trhnutím vytahuje svoji nyní temně rudou zbraň a s hlubokým oddechováním se rozhlíží kolem sebe. Pak zabodne pohled do temného kouta, kde je ukryta má pozorovatelna. Vím, že mě nemůže vidět, přesto instinktivně couvnu a snažím se splynout se stínem.

V jeho výrazu čtu nevyslovenou otázku - proč?

Tisknu si ruce ke krku, abych potlačila hlasité vzlyky a dívám se, jak pomalu odchází za neviditelným světlem na konci chodby.

 

Povzdychnu si a třesoucí se rukou odkládám pero.

Spisovatel musí být nemilosrdný zabiják.

 

Inspirováno výrokem J.K. Rowling: "When you are writing... you need to be a ruthless killer."

Autor Blanshee, 14.06.2015
Přečteno 543x
Tipy 1
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Napsaný je to slušně, ovšem příběhově je to hrozně fádní včetně propriet typu trpasličí zbroj, elfí štít a trefená léčitelka. Člověk už pak čeká i toho mága, i tu léčitelku i to, že většina přítomných dostane totální nakládačku. Osobně jsem s tím skoro seknul už u prvního zásahu mága, ale chci dneska pár věcí ohodnotit.
Závěr se spisovatelem jako nelítostným zabijákem je milej, ale vzhledem k rutině předchozího textu vyzní slaběji, než by mohl, pokud by se i příběh sám něčím vymykal standardu.
Takhle je z toho scéna velmi podobná stovkám dalším, ač řemeslně dobře odvedená.

21.04.2016 10:38:34 | Teron Gorefiend

Někdo se inspiruje Rowlingovou, někdo Martinem; výsledek je prakticky stejný - hromada mrtvých hrdinů :-) alespoň tak jsem to pochopil (pokud ne, budu rád, když mě autorka této povídky opraví). Co se týče příběhu, bral bych to jako prolog k nějakému delšímu dílu, nebo jako úvodní video k nějaké tahové rpg hře. Takže, za mě dobrý :-)

05.09.2015 16:57:25 | samuel44

Děkuji za komentář. Pro mě to byla spíš taková ironická inspirace, kterou vyvolal konkrétně tenhle článek:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/2998198.stm
:-D
Chápu, že hromady mrtvol zvyšují dramatičnost děje, ale podle mě by za každou smrtí měl být hlubší důvod, než zvýšení prodeje nového dílu, protože se všichni třesou, kdo to odskáče tentokrát :)

13.09.2015 17:02:44 | Blanshee

Myslim, že Ms. Rowling(ová) to vidí jen z pohledu Harryho Pottera potažmo lorda Voldemorta. Ne každý spisovatel má nutkání psát takové příběhy, ve kterých teče krev.

15.06.2015 03:12:40 | Slav Milo

Díky za tip a komentář, jen si nejsem jistá, jestli jsem ho správně pochopila ...
Prohlášení JKR mě pobavilo a následně inspirovalo, jen jsem to uvedla trochu do extrému...Asi budu muset víc zapracovat na sarkasmu :)

16.06.2015 21:14:40 | Blanshee

myslim, že rowling jen tak nepřekonáš :) v tom extrému. Proto si myslim, že se Tvé dílo nedalo pochopit nijak humorně. Naopak, v prvních létech dospívání jsem si docela frčel na fantasy literatuře a tohle mi přišlo jako povedený příběh. Má spád a pěknou (co to her dek je) jo, pěkně vykresluješ ty bojové scény.No a to že je to tak jaksi expresivní, si myslim, že máš talent zaujmout. (teda alespoň mě :)

16.06.2015 22:53:06 | Slav Milo

Děkuji, myslím, že zaujmout je to, co jde Rowlingové asi nejlépe :) Po pravdě to bylo myšleno spíš jako parodie...jak jsem již psala, budu muset zapracovat na rozpoznatelnosti nadsázky - mám s tím problém i ve skutečném životě :-D

13.09.2015 17:01:24 | Blanshee

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí