Zlatý pes

Zlatý pes

Anotace: Pohled na svět psíma očima

Zlatý pes

Kapitola I.

Je na čase, abych se Vám představil.Jsem štěňátko zlatého retrívra.Přesně před rokem jsem se narodil mojí mamince.Cítil jsem jak mne olizuje po celém tělíčku.Bylo to krásné a příjemné.Nastal den,kdy jsem jí poprvé uviděl.Vypadala nádherně.Měla krásnou,hebkou,dlouhou a nadýchanou zlatou srst.Oko jí lemoval slabý černý proužek.Neustále do mě svým čumáčkem šťouchala a rúzně mne převalovala ze strany na stranu.Poté jsem se oběvil u zvláštního napajedla.Z kterého tekla obzvláště dobrá tekutina.Maminka mi vysvětlila,že je to mateřské mléko,které musím pít.A proč ho musím pít?Ptal jsem se maminky.Vysvětlila mi,že po něm vyrostu a budu veliký,jako moje maminka.V tom jsem v dálce uviděl přicházet,něco co jsem nikdy v životě neviděl.Byla záhadná postava,která chodila jen po dvou tlapkách.V tu chvíli mi problesklo hlavou: Taky budu chodit jen po dvou tlapkách? Ale kdybych to měl umět,tak by tak uměla chodit i moje maminka.Asi jiná rasa psa,řekl jsem si.Strašně jsem se klepal strachem.Záhadná postava byla stále blíž a blíž.Až se najednou sklonila nad náš pelíšek.A začala na maminku vydávat nějaké divné zvuky.Maminka jen radostně vrtěla ocáskem a koukala na mně.Potom dostala od záhadné postavy nějakou věc hranatého tvaru.Zeptal jsem se maminky co to bylo.A řekla mi,že jen pamlsek za odměnu.Vysvětlila mi také,že když se k těmto osobám budu chovat hezky,že oni mi to naoplátku vrátí.Záhadným postavám se říká lidé.Řekla maminka.A navíc se rozlišují na ženy,muže a ty pak mají děti.Záhadná postava byla žena,která našla mojí maminku,když byla ještě šťěňátko.Vzala si jí domu a začala se o ní starat uplně stejně jako maminka o mě.
Kapitola II.
Seznámení s lidmi
Naše panička měla krásnou,hnědou a dlouhou srst.Zřejmě o ní pěčlivě pečovala.No,ještě aby ne,když to byla místní kadeřnice.Stříhala,česala a barvila skoro celé naše městečko.I lidé z dalekého okolí za ní jezdívalo...Jenže háček byl v tom,že panička za svojí práci dostala vždy málo peněz.Takže pracovala vždy deset hodin denně.Bylo to pro ní velice vyčerpávající.Vracela se domu vždy pozdě večer.Vedoucí jejího salonu se zdála ze začátku v klidu.Ale později jí řekla,že bude pracovat o pár dnů méně a ještě k tomu za méně peněz.To pro nás znamenalo jednu zprávu dobrou a jednu špatnou.Ta dobrá je,že panička bude mít víc času na nás.Ta špatná je,že bude málo peněz na naše pamlsky...Už se těším,až budu mít tu čest a ochutnat svůj první pamlsek.Prozatím musím jen pít to mléko.
Autor Dominicek, 04.11.2015
Přečteno 375x
Tipy 3
Poslední tipující: Aiury, samuel44, zelená víla
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jako milovník psů si vždycky najdu čas, abych si přečetl povídku o psech, obzvlášť takovou, kde příběh vypráví pes sám. Tudíž ani ta tvoje neunikla mé pozornosti. Podobných příběhů jsou na netu kvanta a tak mě zajímalo, jak ses s tím popral ty. Vzhledem k tomu, že tvoříš očividně delší dílo, je předčasné dělat nějaké závěry, ale nějakou zpětnou vazbu ti tady určitě nechám.
Podobný typ vyprávění má za účel ovlivnit čtenáře především po citové stránce, což se podaří, pokud se čtenář nemusí soustředit na různé chyby v textu (které zde máš).
Protože příběh vypráví zvíře z retrospektivního pohledu, mělo by to mít nějaký řád. V první kapitole neví, co je to člověk, v druhé už jsou pro něj samozřejmé termíny jako kadeřnictví, městečko, peníze, přitom ale nazývá majitelčiny vlasy srstí. Je to matoucí, ale vzhledem k tomu, že jsi očividně začátečník, dají se nad tím zamhouřit oči.
Pro sblížení s psím hrdinou by bylo dobré na začátku uvést jeho jméno, pokud to tedy nemáš v plánu udělat z nějakého důvodu později.
I přes tyto, dejme tomu, výhrady, si ale povídka ode mě tip určitě zaslouží.

17.11.2015 21:35:00 | samuel44

tak jsem zvědavá na pokračování, tyhle zlaté psy mám dva... :-)

04.11.2015 14:05:29 | zelená víla

Už se tvoří. :-)

05.11.2015 09:28:10 | Dominicek

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí