1.C - T. R. N.

1.C - T. R. N.

Anotace: Oblast snů je stále dost neprozkoumána. Jsou naše sny ničím nebo vším? Kam až se ve snu dát zajít?

 
T. R. N. 
 
 
 
    Podzim v newyorském parku hrál na listech všemi barvami. Pod jednou korunou červených, žlutých a zelených listů na lavičce seděla tmavovláska sportovní postavy v kostkovaném kostýmku a baretem na hlavě. Se zaujetím si prohlížela knihu s názvem Paříž navždy. Najednou zazvonil mobil. Příchozí sms oznámil úryvek z písně La foule. Žena otevřela zprávu a v ní stálo: ˛˛Dobrý den, milá Janin připravte se, za osm hodin je výsadek. Přeji hezké sny.´´
Janin vrátila mobil do kapsy kabátku, spěšně prolistovala několika barevnými stránkami s fotografiemi, nakonec knihu s povzdychnutím zavřela. Zvedla se a odcházela alejí spadaného listí do hotelu.
 
 
    Stříbřenka byla stále v Trnových rukou a Jim Mrak uhranutě sledoval nadpozemskou záři její čepele. TRN dal dýku mírně stranou a Jim tím směrem žádostivě pohnul očima.
    ˛˛Potřebuji, aby jsi mě vnímal Jimbo,´´ řekl TRN zvýšením hlasem. Jim trochu kývl hlavou. A TRN pokračoval.
   ˛˛Já vím, že než jsi s těmi dívkami skončil, vzal jsi od nich pro sebe na památku pár suvenýrů,´´ řekl TRN ještě hlasitěji.
 
   Část své váhy přesunul Jimbovi na levou nohu, která od kotníku k pelesti byla
přivázána drátem. Na uzle byl Thomas Renee Nyah machr, taky mu ve skautu říkali "Smyčka Nyah". Drát se okamžitě stáhl a prořízl se až na kost. Jimbo zamrkal.
   ˛˛Stejně mě zabiješ,´´ řekl a dál se upřeně díval na dýku.
Na ta slova TRN párkrát kývl hlavou.
   ˛˛Víš Jimbo, že Stříbřenka má dvě úlohy v tomto příběhu?´´
˛˛Tu první určitě odhadneš, už podle situace ve které jsi, o té druhé se ti rád zmíním,´´ dodal TRN a prohrábl si špinavé blond vlasy.
   Stříbřenku našli uschovanou, zapomenutou v jedné jeskyni. Nezjistilo se, kdo ji tam nechal nebo proč. Ona a pochva byly v dřevěné bedně s takovým obrázkem. První polovina té řezby zobrazovala slunce a velkou bránu,
druhá polovina malé lebky v plamenech a uprostřed toho vyobrazení zářící předmět jehož hrot ukazuje, do té části s lebkami.
 
   ˛˛Jde o to kamaráde, že ona Tě přímo expresně přivede k branám pekelným. Žádný boží soud, žádná rozmluva s nejvyšším nebo naděje na odpuštění, nebylo by dobré, kdyby se takový šmejd nějakým zázrakem dostal do nebe, prožiješ si padesátkrát krát věčnost a stejné věci, které si udělal těm dívkám,´´ řekl TRN a zasunul dýku rychle zpět do pochvy.
   Jimbo si opět uvědomoval svou přítomnost, odpornost okolí a bezvýchodnost situace.
   ˛˛Prostě vyklop, kam si schoval jejich prsty ty hajzle, ať mohou jejich duše v klidu odejít,´´ zařval mu TRN bezevšeho do obličeje.
 
   ˛˛Jsou na místním hřbitově, na druhém konci Kalného Údolí, hrob označený pouze číslem 15,´´ blekotal udiveně Jim Mrak.
     Po těchto slovech, nasadil TRN vítězoslavný úsměv, opět se opřel o nohu vraha a ten bolestí zavyl.
    Thomas Renee Nyah vstal a udělal krok na úroveň Jimbových ramen. Vytáhl Stříbřenku, rukojeť sálala purpurovým světlem a stříbrný jas čepele jakoby se rozmazával před očima. Jimbo však na čepel zrak upnout nemohl, byl plně při vědomí. Uvědomoval si, kde je a co se chystá. TRN prudce vytrhl polštáře, které byly za hlavou, ta klesla. Tělo a hlava byly vodorovné s postelí. TRN se nahnul nad Jimba a špičkou dýky mířil na krk ve vzdálenosti pět centimetrů od kůže. Jimbovy kalhoty dostaly tmavý odstín.
   ˛˛Chlapy jako ty se nakonec vždy vybarví,´´ řekl TRN a šibalsky mrkl.
 
    Ačkoliv se Stříbřenka nedotkla ještě kůže, dalo se pozorovat, že z tváře a zřejmě i jiných části těla se barva přesouvá na úroveň jejího hrotu. Jim Mrak dobrý soused, skvělý zaměstnanec nyní oplýval šedobílou a místy nazelenalou barvou.
   TRN mírně zatlačil na dýku a ustoupil, ta projela larynxem jako vzduchem a zastavila se až v matraci postele. Rukojeť a část čepele ozářily celou scénu fialovým a stříbrným světlem. Muž stojící nad v bolestech se kroutícím tělem, ze kterého jako maják trčí dýka.
    Jimbo už před chvilkou obrátil oči v sloup, ale Stříbřenka ho nechtěla ještě pustit. Jimbo se kroutil, řval smýkal sebou na posteli. Když si vykloubil ruce, nohy a překousl si jazyk. Stříbřenka párkrát blikla a zhasla úplně. TRN ji vytáhl, čepel byla čistá.
    No jo, pravá dáma, utrousil. Pomalu ji zasunul zpět do pochvy u pasu a odešel z pokoje.
    Tělo Jima Mraka - pro přátele Jimba - našla policie na druhý den a také postupně i oběti jeho řádění.
 
    Thomas Renee Nyah seděl ve věži kostela Kalného Údolí, pil svůj oblíbený gin
a díval se na město. Dýka ležela kus od něj. Ovanula ho vůně čerstvě upečených croissantů a zaslechl známou melodií jakoby z dálky. Neotočil se.
   Jen řekl, ˛˛není to Non, Je ne regrette rien?´´
 
   ˛˛Četla jsem si o Paříži,´´ řekla omluvně Janin.
   ˛˛Janin, proč to nenecháme na nich?´´ zeptal se TRN a dál se díval na město
pod sebou.
   ˛˛Renee, ty znáš odpověď, ale po každé výpravě se mě ptáš, tak pojď vrátíme se,´´ řekla Janin.
   TRN položil flašku ginu, připnul si opasek s dýkou a podal portálkyni ruku a oba zmizeli z Kalného Údolí.
 
 
 
 KONEC
Autor Morgenstern II., 07.06.2017
Přečteno 492x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí