Vzpomínky na budoucnost

Vzpomínky na budoucnost

Anotace: šťastné a veselé svátky všem...

 

       Tak a jsou tady zase Vánoční svátky. Sakra, uteklo to jako voda a já nemám ještě ani nakoupeny dárky. Město je rok od roku osvíceno stále sofistikovanějším způsobem a v obchoďácích hrají adventní melodie do zblbnutí, i když já jdu třeba jen na rychlonákup, obnášející pouze toustový chléb a dvě minerálky. Navíc v našem Kauflandu zavedli takzvané „lehací“ vozíky. Panebože, cítím se jak blázen, když kličkuji mezi těmi pohodovými lenochody, kteří tlačí svůj těžký nákup, opřeni předloktími o širokou rukojeť vozíku a s úsměvem koukají kolem, co by se tam ještě dalo naložit.

 

       Je to však vynález. Široké madlo je vybaveno alternativními malými „berany“. Něco jako mají ta šlapací kola, která nelze nazvat ani cestovními a ani horskými. Takové ty malé rohy na řidítkách však určitě znáte. Když jsem takové kolo viděl poprvé, myslel jsem si, že to má proto, aby si cyklista při čelním nárazu do zdi ochránil ruce, ale chyba lávky, je to vyrobeno pro pohodlí a možnost uchopit řízení kola jinými způsoby a dát odpočinout některým svalům, co by jinak zůstaly v křeči.

 

        Tak takové nákupní vozíky máme teď tady, v našem supermarketu. A co víc, prostřední plošinka spojující odpočinkové plochy je vybavena průhledným plastovým okýnkem na nákupní papírek. Je tam přímo psáno: „Zde váš nákup.“ Proč tam nedali rovnou držák na telefon? Zatím je to asi jen příprava, ale možná už příští rok v Německu budou na vozících připevněny rovnou celé nákupní tablety.

 

       U nás zatím bude stačit ten držáček, protože my tu máme chytré telefony všichni. Tedy skoro všichni a kdo ne, bude se muset ještě nějakou dobu spokojit s tím papírkem.

       Stáhnete si malou aplikaci svého oblíbeného supermarketu, umístíte telefon do držáku a vyrazíte vpřed. Již u vchodu si vás místní wifi síť automaticky připojí a systém okamžitě zjistí kdy jste nakupovali naposledy a co to bylo. Z toho se pak dá vypočítat co vám doma dochází. Nesmíte ovšem nakupovat ještě mezitím někde jinde. To systém přímo nesnáší a také se vás na to při vstupu, hned po vřelém uvítání zeptá. Pokud zadáte že ano, budete nuceni vyplnit dotazník, co jste kde kupovali a proč. Chtějí to vědět, aby mohli zlepšovat své služby.

 

       Pokud zadáte, že jste nikde jinde nenakupovali a není to pravda, musíte počítat s tím, že vás software bude navigovat chybně a nakupování už nebude tak plynulé a zábavné. Dám příklad: Pokud jste při registraci zadali čtyřčlennou rodinu a koupili jen malé balení toaletního papíru, systém má v tomto okamžiku hned docela jasno, že musíte ještě tento týden přijít pro další balení... a nebo nejste věrný zákazník.

 

       Že lžete, dokáže poznat téměř na každé položce nákupu. Vlastně možná ani netušíte, že tím porušujete obchodní ujednání, které jste si odklikli při instalaci programu. Takové odkliknutí bez přečtení se před zákonem rovná podepsání smlouvy. A vezmeme-li to do důsledku, můžete být za to i odsouzeni, protože na základě těchto dat, obchod objednává i nové skladové zásoby. A vy vlastně narušujete jeho hospodaření, tak že ho, asi tedy nevědomky, okrádáte o vyšší zisky! Ne nebojte se, tak daleko to nedojde, (ale ta možnost tu je) jenom vám seberou věrnostní body a přístup ke slevám.

 

         Toto se pak dozvíte na konci nákupu, když zvolíte na svém mobilu položku součet. Kromě celkové částky se vám také zobrazí počet věrnostních bodů, které jste za tento nákup získali. A také informace, kolik by ve skutečnosti stál tento nákup, kdybyste neporušovali obchodní podmínky. A věřte, že na plném vozíku to může dělat i sto korun! To si pak sakra rozmyslíte kupovat toaleťák u Vietnamců.

        Ještě to můžete malinko vylepšit okamžitou platbou převodem, nebudete se pak zdržovat u kasy přikládáním mobilu ke čtečce, ale rovnou projedete detekční branou, která se s vámi rozloučí a zároveň vám oznámí, kdy se máte dostavit na další nákup a kvůli kterému zboží. Samozřejmě můžete nakupovat znovu a třeba hned, v tom vám nikdo nebrání a dokonce si tím i vylepšíte i status na Facebooku. Jak to myslím? No, samozřejmě, každý správný supermarket tam má svůj účet a spoustu fanoušků. Soutěží se tam o bonusy a věrnostní body.

 

       Teoreticky je možné, pokud po celý rok hodně a věrně nakupujete, tak se dopracujete k velkému Vánočnímu nákupu zdarma. A nebo také naopak, když si za celý rok koupíte jako čtyřčlenná rodina neadekvátně malé množství zubních past a přesto tvrdíte, že jinde nenakupujete, máte okamžitě palec dolů. Tak pozor na to.

 

       Stejně mě trochu mrzí, že nabudeme mít na vozejkách ty nákupní tablety jako Němci. Prý je to proto, že nejsou vozíky přes noc chráněny před deštěm a tablety by se zničily. Tolik alespoň oficiální vyjádření firmy. A nebo si Němci více chrání soukromí. Totiž nákupní tablet už jednou registrovaný k systému je výborný průvodce po velkém supermarketu, ale asi nepozná co zrovna vám doma chybí. Nepracuje totiž s vašimi osobními daty, ale je to pouze navigace plná reklam a doporučení.

 

       Je to jen pomůcka, která ztratila sice absolutní dokonalost, ale také i absolutní moc.  Otázkou je, ale co my Češi vlastně od té nové techniky očekáváme.

 

Autor Petrlesna, 23.12.2017
Přečteno 621x
Tipy 7
Poslední tipující: Coolina Coolinka, Kubíno, Iva Husárková, Anděl, Šípková Růženka
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Tak jsou tu zas Vánoce a každý píše povídku o Vánocích. V každé musí být obchoďák, protivné vánoční melodie a lamentování (jedno zda expilicitní či implicitní) nad tím, že jsou všichni v obchoďáku.:D
Ale technicky...tohle tady vídám často a nejen u tebe:".,..bodů, které jste za tento nákup získali. A také informace, kolik by ve skutečnosti stál tento nákup..."
...slova "tento nákup" jsou tam úplně zbytečně a jen zdržují...čtenáři dojde, že pořád mluvíš o nákupu...

23.12.2017 22:12:06 | Jezero

No jo, to máš pravdu. Tak šťastné a veselé svátky a ať ti nezaskočí kost kamaráde. Občas se to takovým šéfíkům stává. 8-D

23.12.2017 22:40:58 | Petrlesna

No nazdar...doufám, že se toho nedožiju. Tedy - jsem si téměř jistá že ne. I když se prý nakupuje už teď tak, že si člověk nákup načítá sám. Máš velkou představivost...jsi dobrý.

23.12.2017 21:56:44 | Anděl

Děkuji za pochvalu a přeji klidné svátky.
Petr

23.12.2017 21:59:27 | Petrlesna

Tak to nás čeká tedy veselá budoucnost. Ale asi máš pravdu. Za chvilku přestaneme úplně myslet a vše za nás bude dělat technika. Ale takový život už asi postrádá smysl.

23.12.2017 21:43:13 | Šípková Růženka

Je to jen fantasy. Zatím se to nestalo. Je to jen na lidech kam to nechají dojít. Ale růžově to nevidím. I přesto šťastné a veselé svátky...
Petr

23.12.2017 21:51:23 | Petrlesna

Děkuji a přeji krásné, klidné, požehnané Vánoce.

23.12.2017 21:52:30 | Šípková Růženka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí