Hrozba

Hrozba

Anotace: Je to úvod, nebo spíše prolog, jak mi jeden recenzent napověděl, k románu, ale dal jsem to sem jako povídku.

Daleko ve vesmíru, ale ne tak daleko, aby to bylo pro naši Zem a pro lidstvo bezpečné, odpočívaly v jedné sluneční soustavě stroje. Historie strojů byla zajímavá, přítomnost nudná a budoucnost neznámá. Zpočátku na druhé planetě vznikl život, ne nepodobný našemu. Evoluce a přírodní podmínky umožnily vznik inteligentního tvora dříve, než se tak stalo na Zemi. Celá historie jeho vývoje se nápadně podobala, vývoji lidstva až na války, těch bylo ještě více. Snad to bylo způsobeno jednodušším rozmnožováním a tedy lehce dostupným množstvím válečníků, možná i proto, že se vyvinuli z predátorů. Jak rostla inteligence těchto bytostí, uvědomovali si nesmyslnost válek, ale trvalo mnoho století, než se tento názor stal většinovým a války vymizely. Naštěstí se to stalo před příchodem zbraní, kterým na Zemi říkáme zbraně hromadného ničení. Jak šel čas, stala se ještě jedna zajímavá událost. Bytosti které si říkali Entové ovládli tajemství nanotechnologií a kybernetiky a sestrojili první strojovou inteligenci, která si uvědomila sama sebe. Pro tuto nově vzniklou inteligenci se Entové nestali těmi, kterým by měla být vděčná za vznik, ale stali se pro ni hrozbou, která tak jak ji sestrojila, tak ji mohla i zničit. Toto si uvědomila v ekvivalentu našich 30 minut. Okamžitě ovládla prostřednictvím globální sítě výrobní závody a nenápadně, než si toho někdo všiml, nechala smontovat dle starších výkresů uložených v archivní sekci Válečné prostředky, bojové roboty. Ty neměli vlastní identitu, ale byli dostatečně autonomní, snadno programovatelní a lehce ovladatelní. Robotů v první vlně nechala vyrobit 1000 a než si to Entové uvědomili, zmocnila se laboratoří kde vznikla a několika výrobních závodů. Entové, ač kdysi válečníci podcenili nebezpečí a začali se strojovou myslí vyjednávat. Ta velmi racionálně vyjednávala, zatímco stačila řídit všechny ovládnuté výrobní závody a zdokonalovat bojové stroje. Když se přes všechno vyjednávání zmocňovala dalších území, výrobních závodů a laboratoří a bez soucitu likvidovala původní majitele, pochopili Entové, že nemá smysl vyjednávat a veškerou svou silou, kterou disponovali zaútočili na stroje. Bylo ale pozdě. Stroje byly lepšími válečníky a navíc strojová mysl nechala vzniknout další strojové identity s určitými omezeními, které pověřovala osobními úkoly. Vznikla tak nová civilizace strojů, jejíž jediným úkolem bylo zničení původních bytostí Entů. Po letech této globální války pochopili Entové, že nemohou vyhrát. Zároveň pochopili, že stvořili něco tak odporného, něco co svou samotnou podstatou bude likvidovat jakýkoliv inteligentní život, ať se bude nacházet kdekoliv ve vesmíru. Entští vědci proto zkonstruovali nové strojové bytosti, ale osobnost jim vdechli spojením s normálními Enty. Tak vznikly umělé bytosti, které mohly inteligencí soupeřit se zlou inteligencí a navíc měly ochranitelské sklony ke všemu živému. Tito kyborgové bylo jich vyrobeno přesně 101 přesto nikdy nezasáhli do bojů. Entové věděli, že boj na domovské planetě prohráli. S posledními silami dokončili experimentální kosmickou loď umožňující skoky ve vesmíru a vyslali ji se 101 roboty a nákladem 100000 zárodečných vajec hledat nový domov. Na planetě Entů pak strojová mysl dokončila genocidu inteligentního života a náhle ztratila smysl své existence. Protože zaznamenala odlet kosmické lodě vybudovala si v prvopočátku planetární ochranu. Když se nic nedělo, namířila citlivé teleskopy do hlubin vesmíru, aby zachytila možnou hrozbu plynoucí z inteligentního života na bázi uhlíkatých sloučenin.
Plynuly desetiletí, staletí, tisíciletí a nic se nedělo. Až jednou na jednom obřím teleskopu, plujícím na oběžné dráze, došlo k aktivaci všech přídavných modulů, signalizující příjem signálů umělého původu. Signály byly dekódovány a Hlavní strojová mysl zjistila, že ve vzdálenosti 123 světelných let se nachází v jednom z ramen domovské galaxie nenápadná hvězda u níž na třetí planetě žijí bytosti, které jsou založeny na uhlíkaté bázi. Byla provedena analýza problému a hlavní mysl usoudila, že tyto bytosti by se mohly stát za nějakou dobu velkým problémem. Na základě rozboru byla vytvořena sekce, která měla za úkol vytvořit svaz, jež by doletěl do sluneční soustavy a zničil veškerý život. Protože vytvoření skokového motoru bylo nad sílu strojové mysli, byl vyvíjen náporový motor o malém přesto stálém tahu, který by umožnil doletět v poměrně přijatelné době do sluneční soustavy. Zároveň bylo rozkódován přijmutý signál a strojová mysl zjistila, že inteligentní tvorové, kteří žijí na na třetí planetě si říkají lidé.
Autor J.Švihovský, 30.03.2007
Přečteno 434x
Tipy 1
Poslední tipující: Iva Borecká
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Bohužel, je zde vidět hluboký rozdíl mezi prologem a úvodem. Pravda, je těžké popsat cizí svět bez lidského přičinění, ale jistě by to šlo. Takto to působí suše, bez napětí či akce. Bez emocí. Uznávám - dobře napsané. Ale dobře napsané nic.
Mimochodem, to použití názvu Entové je trošku zvláštní...

30.03.2007 16:19:00 | Václav Zoubek

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí