Lidi ze sebe nadělali otroky, aby mohli žít v pohodlí

Lidi ze sebe nadělali otroky, aby mohli žít v pohodlí

Anotace: ze šuplete

 

V ordinaci psychiatrie

 

C = Cvokař, P = pacient

C: "Tak co vám schází?"
P: "Je mně trapné o tom mluvit, pane doktore."
C: "Klidně mluvte. Třeba bude rozhovor k užitku oběma."
P: "No, jak myslíte. Chodí za mnou jeden Marťan. Na tom by nebylo nic divnýho, že jo? Ale on má dost divný řeči."
C: "Tak to jste mne dostal, musím se přiznat. Už jsem měl v ordinaci jednoho Marťana - ale někoho, kdo si s ním povídá… to tedy ještě ne."
P: "To je dobře, že máte alespoň tyhle zkušenosti. Už jsem se bál, že na mne budete koukat jako na blázna."
C: "Co vás napadá. Jen klidně mluvte. Jaký divný řeči má ten váš Marťan?"
P: "Povídal, že když se lidi nezmění, tak naše Země končí."
C: "Nezlobte se, ale tohle si mohl přečíst ve všech novinách. Kvůli tomu letět takovou dálku, tsss..."
P: "Jenomže, pane doktore, on tvrdí, že jsme si to zavinili pracovitostí!!! Kdybychom byli líní, a skoro celý svět by si nezavedl pravidelnou pracovní dobu, tak nejsme v takovým průšvihu."
C: "To se sice hezky poslouchá, ale mám dojem, že pak bychom byli zase v jiném průšvihu. Přece spousty vynálezů nám usnadňují život."
P: "To je prý ten zásadní omyl. Lidi ze sebe nadělali otroky, aby mohli žít v pohodlí. Slyšíte v téhle větě ten ŠÍLENEJ ROZPOR?!!!"
C: "Klid, klid... nekřičte prosím. To podle vás mají lidi jen odpočívat a čekat odkud přiletí jídlo?"
P: "On říkal, že při výrobě základních potřeb - aby byl člověk spokojený, ne-li šťastný - stačí vynaložit setinu úsilí, než jak to děláme teď. A hlavně by prý zbylo spoustu času na zlepšení mezilidských vztahů. Tady jsme to prý podělali ze všeho nejvíc. Kam se hrabe globální oteplování, říkal…"
C: "Nezlobte se, ale mně to zní příliš idealisticky."
P: "Možná, že to od něj špatně a ne dost srozumitelně tlumočím. Třeba by bylo lepší, kdybyste si s ním promluvil sám."
C: "No, to by bylo opravdu nejlepší."
P: "Tak já vám ho sem pošlu, pane doktore. Sedí v čekárně…"
 
Kresba: Ester Kolářová
Autor Aťan, 13.07.2012
Přečteno 1045x
Tipy 11
Poslední tipující: Miriska, Lenka Krásnodvorská, robbiP, Kyška, Radhuza, Ružka, Kropydlína Škopounová
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

to jsi mi udělal radost :-)
že je nás víc :-D

(16 líbí)

13.02.2013 18:30:34 | Miriska

Nedávno jsem slyšel v Hyde Parku ČT24 Dalibora Dědka mluvit o činských "jahodách". Je to prý název pro vzdělanější mládež než jejich rodiče, ale odmítají žít otrockým způsobem jako jejich rodiče, což je pro okolní svět móóóc dobře.

Tady je o tom stručná řeč:
http://ekonom.ihned.cz/c1-58560670-proc-cina-prestehuje-vyrobu-do-ceska

13.02.2013 18:44:08 | Aťan

dobrou formou podaná skvělá myšlenka, se kterou souhlasím.

05.09.2012 18:53:14 | CCGREE

asi nás bude moc :)

05.09.2012 22:30:14 | Aťan

Práce... to je taková ošemetná záležitost:-)

18.07.2012 09:02:11 | Kyška

Rozkošný závěreček, rozkošný!


;-)
.

13.07.2012 22:14:17 | Kropydlína Škopounová

Kropydlíno, někdy v čekárně pokecáme, jo? :-)

13.07.2012 22:18:00 | Aťan

OK, sejdem se tam ale co nejdřív, než tam bude plno, prý nás, co si rádi popovídáme, přibývá.

13.07.2012 22:23:35 | Kropydlína Škopounová

to je dobře, že přibývá... a dělej, sedím tu už druhý den

13.07.2012 22:28:05 | Aťan

;-)

Aťane - trochu z jiného soudku - dokázal bys třeba držet hladovku? Nebo jinak - je něco, za co bys ji byl schopnej držet a dokázal bys ji držet /hladovku/ kvůli politice?

13.07.2012 22:36:57 | Kropydlína Škopounová

písnu do vzkazu

13.07.2012 22:58:27 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí