Anna a Karol, pramen zla.

Anna a Karol, pramen zla.

Anotace: Moje první historická povídka, která popisuje historii skrytou v budoucnosti. Všem se předem omlouvám.

Anna a Karol, pramen zla.

Jacek Borovsky sedí ve své pracovně a lupou pozorně studuje rukopis z roku 1496. Biskup Krakovský v něm oznamuje svatému otci novinky z Krakovské arcidieceze. Jacek odložil lupu a na malou chvilku se podíval z okna. Vidí Wawelskou katedrálu a hradní nádvoří, kterým prochází dav věřících k modlitbám.
Kolik let už tady pracuje?
V létě to bude čtvr století co nastoupil jako laický pracovník do arcidiecezního archivu. Za ten dlouhý čas se stal jeho správcem a vybudoval si pozici, kterou by mu záviděl každý z historiků. Měl neomezený přístup i k těm nejtajnějším dokumentům. Stal se důvěrníkem arcipastýřů, kteří za ty roky seděli na stolci Svatého Stanislava prvního z dlouhé řady biskupů Krakovských.
Zpět k práci. Musí ten jediněčný doklad dokonale přeložit a pak má pro tento den své úkoly splněné a bude se moci věnovat své největší vášni. Každý z lidí by usoudil, že archivář nemůže po práci dobrovolně zůstat sedět mezi starými dokumenty, ale Jacek byl názorným důkazem, že takový člověk existuje. On prostě historii miloval a byla jeho jedinou životní láskou a když dokončil práci tak dál bádal ve starých listinách. Teď zrovna pracoval na starém proroctví dávné Španělské vizionářky, které byla ve středověku známa pod jménem Terezie z Andaluzie. Tato žena se za svého života proslavila celou řadou proroctví, které se z velké části naplnili. I když šlo o ženu zbožnou katolický klérus se k ní stavěl velmi odmítavě. A po smrti měla upadnout v zapomění. Jackovi dost dlouho trvalo než pochopil co církevním otcům na vizionářce vlastně vadilo. Byla to její otevřenost. Ve svých proroctvích nebyla vůbec diplomatická a říkala naplno vše co jí její nadané nitro napovědělo. Jacek po letech studií čím dál více žasl, že v netolerantím Španělsku nebyla upálena.
Teď se zaměřil na další z proroctví.
Pomalu čte v latinském tisku z roku 1568: ,,Až se narodí dívka z krve papežovi, až se z té dívky narodí chlapec, až se z jeho krve narodí ten jehož jméno bude začítat prvním písmenem posledního slova a bude končit jeho písmenem závěrečním bude celý svět vyvrácen z kořenů. Až ten nejmenovaný dovrší věk Kristův uvrhne svět do záhuby.“
Jacek pomalu čte a snaží se porozumět tomu co svým proroctvím Terezie chtěla naznačit, ale není z toho ani trochu moudrý. Už ten začátek.
Copak je možné, aby z krve papežovi povstal nový život?
Je absolutně nemožné, aby papež měl dceru !
Jen teď je Jacek zase o něco blíž rozřešení záhady proč církev chtěla Terezii vymazat z dějin. Vždyť tato vize je ve své podstatě rouháním.
Archivář zhasl světlo a vyrazil do svého bytu pod hradním vrchem. Prošel chodbou a ani nerosvítil světla. Chtěl hned jít spát, ale nakonec se rozhodl po několika týdnech pustit televizi. Ani neví proč, ale najednou ho napadlo zjistit s pomocí moderní techniky co se děje mimo jeho svět starých listin.Zrovna běží noční zprávy. Reportér stojí na letištní ploše, kde právě přistává dopravní letadlo se znakem Vatikánu na svém trupu.
Jacek je překvapen. Ani netušil, že Polsko navštívil některý z vysokých hodnostářů svatého stolce.
Na schůdky vystoupil asi třiceti letý mladý muž a rychle seběhl ze schůdků.
Hlas z televize bez emocí říká: ,,Otec Alidon dnes zahájil svojí návštěvu Polska. Právě on se postavil do čela obrodného procesu v církvy a je i přes svůj nízký věk a nízké svěcení největším kandidátem na uvolněný stolec Svatého Petra pokud se dny současného nemocného svatého otce po dlouhé nemoci naplní.“
Jacek už není pouze překvapen je přímo šokován.
Třicetiletý papež !
Papež, který není ani kardinálem nebo biskupem !
To rozmetá veškerá dogmata !
Otec Alidon !
Jacka zalil studený pot. Jak vlastně znělo to poselství. Hlavně jeho závěr: ,,až se z jeho krve narodí ten jehož jméno bude začítat prvním písmenem posledního slova a bude končit jeho písmenem závěrečním bude celý svět vyvrácen z kořenů. Až ten nejmenovaný dovrší věk Kristův uvrhne svět do záhuby.“
No ovšem posledním slovem je určitě míněn: ,,Amen !“ Tím přece končí každá modlitba. Začíná na A a končí na N stejně jako jméno Alidon. Kristus se dožil věku těsně nad třicet let a pokud se otec Alidon stane přes svůj nízký věk papežem úplně to změní chod světa.
Jmého i věk souhlasí, ale co ta krev papeže v jeho těle ?
To se Jacek pokusí zjistit.
Snad se plete.
Vypnul televize a šel spát. Celou noc ho pronásledovali podivné sny.
Jako v mátohách došel do své pracovny a rozložil na stůl velký arch čistého papíru na který začal pomalu psát.
Otec Alidon narozen ? On přesně neví, kde a kdy se ten mladý nadějný kněz narodil. To půjde zjistit poměrně snadno. V jeho pracovně je jakýsi soupis všech význačných osob katolického kléru s jejich nacionály. Tato rukověď historiků časů budoucích je vydávána už nejméně sto let. Jacek si je jistý, že Alidon tak bude také uveden. Jeho tušení ho nezklamalo a na straně 32 našel to co hledal.
,,Otec Alidon narozen 17.listopadu 1992 ve městě Ravena v Itálii.“
Tak tedy jde o Itala.
Text pokračuje: ,,Vlastním jménem Alidon Pavol Mazurewski.“
Jackovi spadli brýle z očí jak byl překvapen. Narodil se sice v Italii, ale jméno má slovanské ba přímo Polské. O rodině duchovního se spis nezmiňoval a Jacek věděl, že musí hledat jinde, ale kde ?
Archivář má přístup do všech archivu v Polsku, ale jeho kompetence a výsada končí na hranici této země. Chápe, že matrika v Raveně zůstane pro něho nepřístupná. Snad má jednu malou šanci. Pokusí se o pomoc požádat svého kolegu z archivu diecéze v Raveně. Pokud jde o místního patriota bude na jejich rodáka velmi hrdý a rád mu pomůže s pátráním. Jacek byl člověkem dvacátého století, ale nutnost ho donutila používat i techniku věku jednadvacátého. Sice velice nerad používal počítač a elektronickou poštu ale právě s její pomocí neznámého archiváře ve sluné Itálii osloví. Teď musel čekat.
Asi za hodinu do jeho schránky dorazila očekávaná zpráva: ,,Otec Alidon se narodil 17.11.1992, jeho otec se jmenoval Pavol Mazurewski a matka Alidona Corsi. Ta zemřela při porodu. Otec tragicky zahynul, když bylo Alidovi sedm let. Po smrti rodičů se v roce 2000 výchovy ujala církev. V roce 2010 získal Alidon maximální duchovní vzdělání a v roce 2014 přijal knězské svěcení. Dne 1.1.2020 se postavil do čela obnovené církevní organizace s názvem Via lux ve věku pouhých dvaceti osmi let. Za velmi krátký čas se Via lux-cesta světla stala hlavní hlasatelkou pokroku v církvy. Kruhy kolem nemocného papeže se snažili proti novinkám bojovat, ale marně. Via lux je dneska zdaleka nejvlivnější součástí církve a otec Alidon směřuje neomylně k papežskému stolci.“
Jacek musel uznat, že se Italský kolega snažil. Z textu přímo ukapávala jeho hrdost na slavného rodáka. Ale co teď.
Jedna věc je jasná. Jestli proroctví dávné mystičky nelže musí hledat stopy na straně otce. Pokud je zde schováno tajemství nachází se na straně Pavola Mazurevského a jeho rodiny.
Otázka číslo jedna zní: Odkud Pavol Mazurevský pochází ?
Pokud jsou jeho kořeny v Polsku tak to může poměrně snadno zjitit. Jacek má přístup k církevním matrikám na území Polské republiky.
Musí se pokusit o upřesnění v jakém roce se otec záhadného kněze Alidona narodil. Pokud archivy nelžou tak se otec Alidon narodil v roce 1992. Byl asi prvním dítětem protože o sourozemcích by se soupis duchovních určitě zmínil. Kolik bylo asi Pavolovi Mazurevskému let, když počal se svojí ženou potomka. Dejme tomu, že dvacet pět až třicet let. To by znamenalo, že se narodil mezi lety 1962-1967. Tak to už je první konkkrétní údaj.
Jacek zadal do ústřední matriky Polské církve mlhavé údaje. Znal jméno a přibližný rok narození. Nic víc.
Chvilku čekal na odpověď.
Na obrazovce svítí šest jmen. Mezi lety 1962-1967 bylo na území Polska pokřtěno šest chlapců jménem Pavol Mazurevský. Najednou ho doslova uhodilo do oka poslední jméno a místo křtu.
Dítě se narodilo 13.6.1967 a bylo pokřtěno ve Wadovicích jen několik desítek kilometrů od Krakova. Křtu se ujal metropolitní biskup Karol Wojtyla pozdější svatý otec Jan Pavel II. Archivář třesoucí rukou najíždí na rodiče. Matka Anna Belohorská. Otec Pavol Mazurevský.
V zápisu chybí podpis matky.
Matrikář do protokolu vepsal následující slova: ,,Anna Belohorská skonala v Pánu 14.6.1967 na následky poporodního krvácení.“
Matka otce Alidona zemřela při porodu v roce 1992 a matka jeho otce sešla se světa stejnou cestou v roce 1967. To je opravdu podivná náhoda.
Další otázka zní proč biskup křtil zrovna jeho ?
Je možné, že Karol Wojtyla znal rodiče ze svého rodného města Wadovic ?
A nebo je za tím něco víc ?
Kdo byl vlastně otcem Anny Belohorské ?
Pokud by Terezie a Andalusie mluvila ve svém proroctví o otci Alidonovi vedou všechny stopy k Anně Belohorské. Vždyť právě ona měla vyjít z krve papežovi. Jackovi je to velmi nepříjemné, ale jediným podezřelým byl právě Karol Wojtyla pozdější papež Jan Pavel II. Kdo jiný z papežů, by mohl v okolí Krakova počít Annu Belohorskou babičku otce Alidona ?
Musí o ní zjistit víc. Musela být pokřtněna a najít zápis nemůže být tak těžké.
Zadává údaje: Anna Belohorská narozena mezi lety 1937-1947. Odezva je nulová. V daných letech nebyla dívka tohoto jména pokřtěna v žádném Polském kostele.
Vypadá to na slepou uličku.
Je tu ještě jedna možnost. Ta dívka mohla být pokřtěna v některém z celé řady klášterů. Stačí několik kliknutí myši a program hledá v dalších archivech.
Po malé chvíli je Jacek odměněn.
Anna Belohorská pokřtěna 18.1.1940 v klášteře Bílá hora v Malopolsku.
Ona se jmenuje Belohorská a křtili ji v klášteře Bílá hora. To nemůže být náhoda. Další text vše vysvětluje. Dívku do kláštera přivezl Krakovský kněz A.V. jako válečného nalezence jehož rodiče zahynuli. Kněz jejich jména znal, ale v zájmu dítěte bylo nutné jména rodičů udržet v tajnosti.Teď už začíná svítat. Anna Belohorská se narodila někdy v lednu 1940 a nezmámý kněz ji dopravil do kláštera. Tam se jí jeptišky ujali a nechali ji pokřtít. Kdo byl otec se už dnes nedá zjistit.
Jacek Borovsky archivář z Krakova sedí a přemýšlí jak má dál pokračovat.
V hlavě mu výří pochybnosti co když je to všechno jen pouhá shoda náhod, ale tak to rozhodně nemůže nechat. Stín pochyb je třeba vykořenit. Zvedá telefon a volá svému arcidiecéznímu pastýři. S kým se má ubohý Jacek poradit, když ne s ním.

P.S. Druhý den byl Jacek Borovsky nalezen ve své pracovně mrtev. Oficialní vyšetřování zjistilo, že ubohý muž pracoval předchozí noc ve své pracovně při svitu svíce. Asi usnul a od otevřeného ohně vzpláli papíry na jeho stole a muž se udusil. Za necelé tři měsíce byl otec Alidon zvolen novým papežem a přijal v rozporu s tradicí jméno Petr II. Děsivé proroctví Svatého Malachiáše se naplnilo.Beránek Boží rozlomil sedmou pečeť...
Autor Tanula, 19.11.2008
Přečteno 522x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí