Otakar Plzeňský

Otakar Plzeňský

Anotace: Ať víte jak to bylo s pívem.... (Původně umělecký životopis, snad se Vám to bude líbit!)

Otakar Plzeňský

Narodil se 6. ledna 770 p.ř.n.l. na území dnes známé jako město Plzeň.
Nebýt jeho prostého původu, jistě by si svět jeho talentu všiml již v jeho ranném dětství.
Od svého otce – jež vlastnil dvě krávy a pár telat (samozřejmě toto není 100% historicky dokázáno) se naučil dobře nejen svému mlékárenskému řemeslu, nýbrž počal býti již od svých 14 let mladým chemikem.
Záznamy tvrdí, že se náš milý Ota se pokoušel ,zpočátku neúspěšně, míchat mléko s různými pálenkami a vývary z lesních bylin.
Pokaždé když se pokoušel nalézat nové, ba i lepší kombinace tohoto jeho nahořklého nápoje, lidé se mu smáli, někteří ho dokonce pokládali za slaboduchého, nebo mentálně zaostalého.
Tohoto revolučního vědce však tyto problémy nezajímaly…
Dny i noci trávil ve chlévě, kde si vytvořil svou na tu dobu velmi důmyslnou laboratoř.
Roky míjely, však výsledek se nedostavoval. Ve svých 20 letech, když už Otakar myslel, že vše co doposud dělal nemělo smysl, se v jeho rodné vsi zastavil na své dlouhé cestě učenec, kterému se zdejší krajina zalíbila a rozhodl se zde po nějaký čas zůstat.
Jelikož to byl muž opravdu vzdělaný a ovládal dobře staroslovanský jazyk, počal se s Otakarem scházet a učit ho vše, co doposud poznal.
Dle potvrzených záznamů se učenec neznámého jména zdržel 3-5 let.
Po tu dobu pečlivého studia Otakar Plzeňský dospěl.
V této fázi jeho života jsou záznamy bohužel velmi omezené… však ta nejpodstatnější informace přežila staletí…
Nebyli to plzeňští sládci, kdo uvařil první půl litr staroplzeňského píva, jelikož podle kroniky Václava Kurděje z Mšic a Bezdružic to byl právě Otakar Plzeňský (proto právě ,,Plzeňský“).
Jisté je, že po jeho smrti r. 704 p.ř.n.l. byl tento téměř svatý recept ukraden a po mnoho dlouhých let uchováván v tajnosti před veřejností z toho důvodu, aby se o něj nějaký z jeho právoplatných potomků nepřihlásil. Jelikož Otakarův chudobný rod vymřel r. 448 n.l. (posl. praprapraprapraprasynovec Jiří z Poděbrad ), recept na pivo se mohl vyloudit ze zapomění.
Pro pivovary, které se s tímto pivem dostaly na výsluní, nezbylo než počítat penízky, jelikož zisky byly ohromné!
Tomuto dávnému chemikovi dlužíme za mnohé co pro nás - spotřebitele musel vytrpět a dokázat!
Autor šoufek, 28.06.2009
Přečteno 441x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí