Návrat Bohů

Návrat Bohů

Anotace: Originál napsán v roce 2008 ... upraveno v roce 2011. (oprava chyb, stylizace,...)

Faraon Smenchkare zemřel, v celém Achetatonu byl velký smutek, najednou Aje řekl: „Dnes nastoupí na trůn nový faraon“. Jak řekl, tak se také stalo. Vády se ujal sotva devítiletý Tutanchaton se svou třináctiletou ženou, a zároveň nevlastní sestrou, Anchesepaaton. Celý dvůr dokonce i celý Achetaton byl rázem na nohou! A sotva mladičký faraon dostal korunu a usedl na trůn, vydal svůj první rozkaz v životě: „Zavrhněte boha Atona boha mého otce! A vraťte se k tradičnímu mnohobožství,“ ale jeho žena Anchesepaaton ho prosila. „Ne Tutanchatone! můj jediný muži, nedělej to zabijou nás“, ale faraon jen řekl: „Nemusíš se bát, má jediná drahá manželko, proč by nás zabíjeli?“ Do rozhovoru se vložil Aje: „Kvůli vašemu otci, faraone, a bohu Atonovi, poštvete proti sobě jeho kněží!". Ale Tutanchaton ho ujiťoval: „Neboj se, Aje, nesmí mi ublížit můj palác je přeci plný mých ochránců kteří by mě chránili že, Anchesepaaton?“ Novopečená královna mlčela a pak tiše řekla: „To nevím to se musíš zeptat jich, Tutanchatone“. Mladičký faraon vstal s trůnu, a koukl na svou manželku: „To je ono! Zeptam se jich jestli by mě ochránili kdyby mi šlo o život!“ S těmito slovy, opustil trůnní sál. Anchesepaaton koukla na Aje a pronesla: „Myslíš si že Tutanchaton zvládne vládnout Hornímu i Dolnímu Egyptu?“ Aje, mírně zaskočen touto nezvyklou otázkou odpověděl: „Faraon Tutanchaton je šikovný chlapec, musíte mu věřit“. V tom se faraon vrátil, sedl si zpět na trůn a řekl: „Mí ochránci říkají, že musí zasáhnout v každé situaci" V tom tam přišel jeden z otroků, uklonil se faraonovi a královně a řekl: „Faraone Tutanchatone, váš zesnulý bratr Smenchkare je již na onom světě, to vzkazuje všemocný bůh Re, bůh kterého jste nám vrátil, ústy velekněze Imhotepa!“ Dořekl, znovu se ustivě uklonil a s úklonou opustil sál. Anchesepaaton chvíli koukala a poté se nesměle zeptala: „Odkud přišel?“ Aje, znova překvapen další neobvykou otázkou, odpověděl: „Ze sídla otroků". V tu mladičný faraon křikl: „Chci se podívat do Reova chrámu!“. Do hovoru se vmísil Haramheb, další významný člen faraonova dvora: „Následujte mě, faraone“. Tutanchaton poslechl. Sotva došli do chrámu tak mladý faraon poklekl před velkou sochou, jenž znázorňovala muže ze sokolí hlavou, a odříkával modlidbu. Když se domodlil, naposledy se koukl na sochu a vycouval s chrámu. Aje ho následoval, když došli zpět do paláce tak faraon řekl: „K návratu ostatních bohů a zavrhnutí Atona, jediného boha mého otce Achnatona, uspořádám slavnost!" a nechal poslat pro posla: „Maazbo, jsi můj nejrychlejší posel, oběhni celý Egypt a oznam všem že pořádám slavnost k zavrhnutí Atona“ Posel se uklonil a vyběhl. Tutanchaton se koukl na svou ženu a zeptal se: „Souhlasíš stím, má velká královská manželko Anchesepaaton?" A Anchesepaaton odvětila: „Samozřejmě, plně akceptuji rozhodnutí faraona“.

XxX

Ten den byli v Achetatonu byli ten den všichni na nohou, otroci nosili jidlo a pití na stůl, sluhové a služky připravovali mladého faraona a mlaďoučkou královnu, vybírali jim to nejhezčí a nejvznešenější oděvy.

Slavnos začala. V tu přiběl Maazba, zase se uklonil faraonovi a spustil: „Faraone, oběhl jsem celý Egypt hosté už jdou" A nelhal, hodté se hrnuli ze všech stran!

Když už byli všichni v nejlepším přiběhl posel Kohnok a volal: „Chetité na obzoru! Chetité na obzoru!". Bylo pozdě. Chetité dorazili a zajali faraona.

Anchesepaaton křičela: „Ne! Nechte nás být! Tutanchatone, budeš v pořádku já tě v tom nenechám!“

Ale Chetický král jí řekl: „Chceš-li svého muže ještě vidět živého, dej nám výkupné, ale Anchesepaaton jen vlzykla a odsekla: „Nic nemám!“ V tom přišla Meritaton, vdova po Schmenkareovi a křikla: „Nechte mého bratra a mou sestru napokoji!“

XxX

Ovšem z druhé strany měli zálusk na podmanění Egypta Núbijci, další nepřítelé. Faraon byl mladý a jisto jistě také naivní. A královna to samé! Tak proč nezkusit zaútočit právě teď? Navíc když mají slavnost a jsou skoro bezbranní. Když Núbijský faraon Tanutamon viděl, že zajali Tutanchatona, najednou se jim rozhodl pomocí, alespoň jednou, faraon byl přeci ještě malé dítě! Došel až k chetitskému králi a řekl: „Pusťte ho! Nevidíte snad, že je to jen dítě?“. Nefunuburis pohlédl na Tanutamona a řekl: „Máte pravdu, jen málé dítě co si tu hraje“ Pokynul svému vojsku a opustili Egypt. Tutanchamon koukl na Tanutamona a řekl: „Jak se ti mohu odvděčit?“, ale ten jen mávl rukou: „To nic nebylo“, Tak ho Tutanchamon alespoň pozval na slavnost. Pár dní poslavnosti si Turanchaton změnil jméno na Tutanchamon a Anchesepaaton na Anchesenamon. A šťastně žili až to Tutanchamonovi tragické smrti v 18 letech.

Autor Simmie, 23.09.2012
Přečteno 856x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

v prvé řadě snad změnit barvu písma.

23.09.2012 18:52:25 | CCGREE

netřeba, ...myší jsem si písmo označil a je to fajn :-)) taky to tak budu dělat

23.09.2012 19:05:35 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí