Zima na zlatonosné říčce

Zima na zlatonosné říčce

Anotace: Humorně laděná povídka z prostředí Divokého západu

Ten tlumený, výsměšný ťukot nebylo tlučení lopat, krumpáčů ani okovaných holin. Ba ani čůrání kovkopů do řeky neneslo by tuto tóninu. Pravda, neslyšel jej každý od řeky. Někteří muži věnovali se práci urputněji, intenzivněji a nic, naprosto nic nemohlo je vyrušit z roboty. Ale právě těmto lidem náležely tyto urážlivé, nechápavé údery. Caballeros pozorující tyto neúnavně se lopotící dělníky si nepochopením ťukali ukazovákem na hlavu.

,,Hm! Od východu až do soumraku rýžují," zachroptěl uvážlivě Bill Murderer. ,,Ať mě čert - jestli toho nemají až po chřtán! Ti chlapi jsou hotoví cvoci, na to se můžete vsadit. Celej den v tý ledárně, to je sebevražda a přehnané stejně, jako váš přepláskaný pupek, Marcusi. Jsou to zatracení divousi a mají něco za lubem, na to můžete vzít jed. Ta zima je pěkně prožene, to je jisté. U všech hromů! Což nevidí tu slabou, tenkou vrstvu ledu, to jemné vlákno ležící na hladině!? Ať mi Mescalerové strhnou spodky z piňďoura, jestli toho nemají míň než my ostatní kavalíři!" Studený závan větru pohupoval jeho dlouhými kadeřemi jako matčina ruka kolébající děťátko. Vyřadil z ruky mezi dvěma spodky žaludového svrška a změnil na zelenou.

Fred Donner si posunul stetson do týla. ,,Sám sis určil svůj osud, Billy. Tihle bukanýři už odvezli dvacátý žok, že by obsahem součtu těchto pytlů naplnili celej bazén ve městě, co si tam nechal postavit ten pošetilec Brinkley!"

,,Brinkley tak učinil ze zřejmých důvodů," vložil se do debaty zavalitý muž, rezatý zrzek s načechraným vousiskem. Zachytávala se mu na něm studená pára a způsobovala krůpěje rosení. ,,Harmonuje mu to se saloonem. Pro dámy, nezvyklé na dusno, je to oáza v Llanu Estacadu!"

,,Nebuď příliš zženštilý," napomenul ho kriticky Fred Donner a vtáhl hučku ještě hloub. ,,Čteš moc pohádek. Každý přece ví, že v Llanu žádná oáza není."

,,Málo čteš; použil jsem metaforu."

Billy Murderer se neovládl: ,,Zmlkněte už, zabedněnci! Jsi na řadě, Marcusi."

Zrzek rozevřel hromádku karet do půlkruhového vějíře, ale zvedl se mu žaludek a běžel jeho obsah vyzvrátit za křovisko. Mnoho dní už jedl bizony; mnoho dní teď bude hladovět.

To se ale nelíbilo gentlemanovi, nataženému za křoviskem ve stínu. Byl to dikobraz; a Marcus nemusel celý den odstraňovat jeho ostny ze svého citlivého pohlavního orgánu.

Prospektoři v zlatonosné říčce se mu vysmáli; Marcus uvolnil revolver a poslal tím směrem varovnou kulku.

,,Tak kulky se mu zachtělo!" řehtali se prospektoři sborem. Dokonce i karbaníci od balvanu zaškytali švandou. ,,No aspoň že mu zůstaly ty jeho dvě!"

Marcus by je všechny vystřílel, kdyby mezi nimi nezahlédl Milly Brinkleyová. Billy Murderer se rozběhl k němu. A potom poznali i všechny ostatní. Tom Brinkley a jeho stoupenci ze saloonu! Milly byla jeho manželka. Zahodili košile a boty a Marcus vyběhl jako první, ruku na pochroumaném údu.

,,U všech hromů!" zvolal Bill překvapeně a překonal zimu, která se o něj pokoušela. ,,Vždyť vy tady vůbec nehledáte zlato! Vy tu vybíráte štiky! Karamba! Objevili jste prosperující naleziště ryb!"

,,Ovšemže," chechtal se dobromyslně majitel lokálu. ,,Náš bazén bude vynášet! Dámy osvěží svou vláhou a boys, ti budou potřebovat speciální povolenku, aby si v něm mohli zarybařit!"

,,Hrome, já jsem ale otupělý mozek," zaťukal si Billy na čelo. ,,Tak přece o ty spodky nepřijdu!"

,,Hm!" zabručel znalecky Fred Donner, který tam zrovna přebrodil. ,,Měl jsem pravdu, když jsem tvrdil, že obsah těch žoků použijou k naplnění toho zatraceného bazénu."




V tomto článku byla použita tato slova:




ťukat
spodky
naleziště
odstranit
bazén
Autor Sosna, 06.02.2014
Přečteno 827x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí